Polio-epidemie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Brezjika, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Wie zegt dat ik alleen maar de postieve lees? Ik lees alles en weeg het goede tegen het slechte af en probeer na te gaan waar mijn kind blij mee is! Want het is tenslotte zijn/haar leven en gezondheid waar je over beslist, het gaat niet om jòu opvattingen over dingen, het gaat om je KIND en zijn/haar toekomst!

Mijn collega's grootste wens is dat ze terug in de tijd kan en ingeënt wordt tegen polio, maarja, dat kan niet meer. Toch best schrijnend hè?

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

en misscien was overleden aan de gevolgen van de vaccinaties?
    er staan duizenden verhalen op internet van mensen die hun kindje laten vaccineren en de volgende dag dood op bed vinden...wiegendood wordt er dan gezegd! nee aan mij geen vaccinaties besteed! dat toxisch afval kunnen ze in andere kindjes pompen maar niet in die van mij, ik hou ze liever gezond met een weerstand die op natuurlijke basis is opgekrikt. En ja polio is wel de ergste ziekte van alle vaccinatieziekten, betekent dat dat ik mijn kind bij voorbaat maar vast zijn immuunsysteem naar beneden moet halen zodat hij er helemaal niet meer tegen bestand is...

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Weet je wat het is....

Je kunt hier eindeloos over door discussiëren, het blijft een welles/nietes verhaal. Mijn mening kan ik jou niet opdringen, net als andersom. Ik kan nog wel hele verhalen op gaan sommen en stukken van internet hier neerzetten waarom wèl te vaccineren, dat maakt voor jou en andere tegenstanders niet uit, omdat jullie overtuigt zijn van de andere kant van het verhaal....

Zelf weten, ieder voor zich. Het enige wat nog weleens vergeten wordt is dat je kiest voor je kind en sommige mensen (en daar bedoel ik niet jou persoonlijk mee) vergeten dat nog weleens en slaan door in hun èigen standpunt..

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    hier wordt de kleine dalijk ook gewoon ingeent...liever dat dan je voor de rest van je leven schuldig voelen omdat je het niet gedaan hebt!
    En als het niet zou werken zou het al lang gestopt zijn denk ik!

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
  6. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    En wat als er door het inenten polio verdwijnt en door de evolutie een ander ziekte ontstaat waar (nog) niet tegen ingeent kan worden? Ik denk niet dat wij hier alle voor- en nadelen volledig op een rijtje hebben en ik denk ook niet dat wij voor een ander mogen oordelen. Ik persoonlijk ben ook geen voorstander van inenten maar ik zal denk denk ik de eventuele gevolgen van de ziekte afwegen tegen de nadelen van een inenting.
    Het is overigens wel zo dat er steeds meer mensen twijfelen aan de zin van het inenten.......ook artsen en wetenschappers die zo langzamerhand hun vraagtekens gaan zetten. Wat dacht je van steeds meer kindjes met chronische aandoeningen en ontwikkelingsachterstanden. Kinderziektes hebben ook een doel. Dit wordt m.i. nog wel eens vergeten of te makkelijk overboord gezet.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Het leven redden van je kindje? Of althans, er voor te zorgen dat je kind niet doodziek wordt?
    Zo'n geaborteerde foetus heeft helaas nooit zelf de kans gehad om te mogen leven maar geeft die kans wel aan je kind.

Vind het ook een walgelijke gedachten maar zo kun je t ook zien.

Zelf ben ik zeker wel voor inenten. Zou het mezelf nooit maar dan ook nooit vergeven als mijn dochtertje zoiets zou krijgen alleen omdat ik zo achterlijk ben geweest om, om wat voor reden dan ook, haar niet in te laten enten.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Over respectloos gesproken :(

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Kijk als jij je kindje niet wil laten inenten omdat je tegen de bestandsdelen van de enting bent, dan heb je je erin verdiept en maak je bewust een keuze.

Als je kiest om niet inenten vanwege geloofovertuiging heb ik er echt moeite mee om het te begrijpen.
    Vooral als ze je dan ook nog eens om de oren slaan met Ja maar het is God's wil. Oke prima maar waarom dan niet inenten maar wel naar een dokter/ziekenhuis gaan bij ziekte in mijn ogen is dit dan ook God's wil en dan hoef je toch ook geen medische hulp.
    Maar goed misschien zie ik dat dan wel weer helemaal verkeerd.

Groetjes Anita

10. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Amom22, wat als je nu bij mij in de buurt had gewoond. De beruchte refo-zone, waar toch regelmatig polio uitbreekt. Zou je er dan nog zo over denken? De kans dat jouw kindje getroffen wordt is dan vele malen groter, dan waar je nu woont.

De jongen bij mij in de straat die jaren geleden door polio is getroffen, heeft nu echt niet bepaald een leuk leven en als ik die man (inmiddels) tegenkomt, dan weet ik dat ik er goed aan heb gedaan om mijn kindje te laten inenten.

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    In zekere zin begrijp ik amom haar redenatie wel, en wat zij zegt over giftige stoffen is al heel lang bekend.
    Maar..... de concentratie´s zijn dermate klein van die giftige stoffen dat naar verhouding de kans onder de bus te komen ( om het maar even plat te zeggen) statistisch groter is. ( vraag me niet om de url, wij hebben bijscholing gehad onlangs van een internist en kinderarts). Natuurlijk zijn er kindjes die allergisch/slecht /anafalactisch reageren op dergelijke inentingen. Maar de kans op polio te worden getroffen zonder inenting, is groter. Daarom heb ik mijn kind wel laten inenten.
    Ik ken geen onderzoek die wiegendood in verband brengt met inentingen, als daar een url van is, zou ik die graag eens lezen.

Maar in principe heb je gelijk amom, het is een allegaartje van troep wat ingespoten wordt.
    Gelukkig is het ieders eigen verantwoording, hoe te handelen.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Zelfs op de site van stichting wiegedood wordt het verband tussen entingen en wiegedood niet aan elkaar gekoppelt;
    http://www.wiegedood.nl/modules/content ... ntentID=78

Maargoed, zoals ik al eerder zei, tegenover elk "pro" artikel staat wel een "anti" artikel, want je kunt op het net inderdaad ook zeker artikelen en onderzoeken vinden die sowieso de schaduwzijden van enten laten zien. Maar het is maar net welk risico je wilt lopen...het risico van enten of het risico op een (dodelijke) ziekte...Daarom zul je altijd voor-en tegenstanders houden, omdat er geen eenzijdig antwoord is in deze...

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

kanibalisme kom op zeg nu ga je me wel ff te ver hoor!
    kijk dat het in jouw ogen walgelijk is daar kan ik mee inleven
    maar nu ga je dus wel zeggen dat mijn dochtertje van 10 weekjes oud een kanibaaltje is :rolleyes: :rolleyes: :) moet er ff om lachen hoor!

14. Amom22

Amom22 Niet meer actief

beter lezen... er staat "ik quote" iemand anders zijn mening dus! het ging mij erover dat er dus cellen inzitten!

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    nou sorry hoor, ik ben toch echt niet benieuwd wat er allemaal in die vaccinaties zit, net zo min als dat ik precies wil weten wat er allemaal met ons eten gebeurt voor het op ons bord ligt, net zo min als dat ik wil weten wat er in de meeste voedselprodukten verwerkt zit, denk dat als je dat zou weten je het zou houden op water en brood ;)

feiten zijn nou eenmaal dat door het vaccineren de meest voorkomende en dodelijke ziektes zo goed als uitgebannen zijn, en dat het jammer is dat doordat men is meegelift op hen die hun kinderen wel inenten men steeds vaker niet laat enten.

ik vind het onverantwoord als je je kind niet laat enten en straks janken met de pet op zeker als je kindje onverhoopt wel polio krijgt? of zeg je dan ach kindje toch mama heeft het voor jouw bestwil gedaan hoor, mama wilde gewoon niet dat jij troep ingespoten kreeg die jouw zou moeten behoeden voor deze ziekte, dat vind je toch niet erg lief kind van me. hier alsjeblieft, krijg jij mooie rose krukken of nee, doe maar gelijk een mooie rose rolstoel met paarse aluminum velgen, anders moeten we die volgend jaar aanschaffen, dat scheelt weer in de kosten ;)

nee laat mij maar een stukje onwetendheid houden en mijn kinderen voor zover mogelijk behoeden voor dergelijke ziektes als polio, of wat al eerder aangegeven is, de bof, ik zou niet verantwoordelijk willen zijn voor het feit dat mijn zoon later geen gezin zou kunnen stichten om mijn mening over bepaalde dingen zijn toekomst heeft beïnvloed.

maar goed, prima voor hen die het wel doen hoor, maar ga dan ook niet janken als het je kind wel overkomt, want dan hoeft men in ieder geval geen vinger naar dees of gene te wijzen maar de hand lekker in eigen boezem steken ;)

16. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik heb ooit een vrouw gezien die niet door haar ouders werd inge-ent en zij kreeg polio en ze was (terecht) laaiend op haar ouders, er is een vaccin tegen en dan niet doen, onacceptabel.....
    Mijn zwager heeft een dochter wat dus ook niet wordt inge-ent omdat moeder dit niet wil (ze zijn gescheiden).

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    iemand anders zijn mening dus zeg je!
    en je staat er vervolgens wel helemaal achter.

18. randi

randi Niet meer actief

nou ik ben blij dat de polioinenting en bof, rubella en rode hond verplicht zijn hier in belgie. k zou het mezelf niet kunnen vergeven dat mijn kind kreupel, of geen kids kan krijgen later doordat ik ze geen simpel spuitje/druppel gegeven heb. en je kan natuurlijk wel zeggen van er zit vergif in endergelijke maar als het zo gevaarlijk zou zijn dan kwam het niet door de medische keuring van europa want ze gaan geen kids inspuiten waarvan ze kunnen sterven ( allergieen achterwege gelaten en zelfs daar is de sterfte zogoed als nihil) daarbij je wilt niet weten waarvan de lippestift die je op hebt gemaakt is denk ik of de voedingswaren die je soms eet

19. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik zeg niet dat ik het kannibalisme vind! :rolleyes: ik quote alleen een stukje!

20. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Dat is niet waar, alleen polio is verplicht, de rest vrijwillig.

Deel Deze Pagina