Polio-epidemie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Brezjika, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    en van wie moeten die 100.000 kinderen dan polio krijgen als derest is ingeent? Van elkaar zeker.

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
  3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    eh ja, en? in 2010 zou wellicht gestopt kunnen worden met vaccineren staat er en dat het zo goed als uitgeroeid is, en in 2001 nog maar 500 gevallen wereldwijd, van wie moet je niet ingeente kind het dan krijgen? Als kinderen zelf het virus zouden ontwikkelen kan er nooit gestopt worden met vaccineren zoals volgens hun in 2010 waarschijnlijk wel zou kunnen.

Dus, hoe krijgen die kinderen het dan als iedereen ingeent is?

Dan kan het poliovirus zich niet meer vermenigvuldigen en wordt het dus uitgeroeid, alle nieuwe babys kunnen het dan dus niet meer krijgen, het virus moet van een ander komen, en als iedereen afweer heeft, kan dat dus niet.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Tja als in inentingen allemaal slechte dingen zitten, maar ze zonder enten ernstige ziektes kunnen krijgen is het een beetje kiezen uit twee slechten. Ik vind het wel logisch dat ouders kiezen voor de optie welke in hun ogen het minste risico met zich meebrengt.

Wij hebben gekozen voor wel enten. En ik ben wel blij dat daardoor mijn kindje de ziektes niet kan krijgen van kindjes die er niet voor ingeënt zijn en het wellicht wel krijgen.

En tja stel dat een kindje de ziekte krijgt, dan is het heel erg natuurlijk. Maar het is ook heel erg als het kindje heel ziek wordt door de enting en daar iets aan overhoudt of er door overlijdt.

Denk dat voor beide opties wel iets te zeggen valt en je zult als ouder zelf moeten beslissen wat jij het beste vindt.

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn drie kids zijn wel ingeent. Maar wel volgens een afwijkend schema. En de Men-C heeft Marijn niet gekregen. Bij de meiden was er nog een Men-C vaccin, of in elk geval niet standaard.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

:thumup: Mooi gesproken ! Ben het 100% met jou eens. Ik vind het zo achterlijk voor woorden dat je gaat zeggen als je kind ziek is dat dat de wil van god is, volgens mij ben je dan niet helemaal goed hoor ( in mijn ogen ) .... Ik kan ook zo ontzettend kwaad worden over die opmerking, ik kook dan van binnen....Mijn kind word gewoon ingeent, ik heb namelijk geen zin dat hij dadelijk stront ziek word, wie weet wat hij er aan over houd.... Ik zou mezelf dat nooooooit kunnen vergeven ...

Ik ben zelf niet gelovig en wil ook niemand ( die wel gelovig is ) op zijn tenen trrappen maar in mijn ogen zie ik het zo: Als er een god zou bestaan waarom heeft hij dan bv duizenden mensen dood laten gaan tijdens de tsunami ? je kan me niet vertellen dat een persoon dat doet. Al die kinderen die zonder ouders komen te zitten...Maar goed nu dwaal ik af van het topic, sorry .... :oops:

7. Amom22

Amom22 Niet meer actief

"Ik heb geen God nodig" "Je dankt God dat je je diploma hebt gehaald? Je hebt er toch zelf hard voor gestudeerd?" "Ik red mezelf wel! Ik heb een baan, een auto, mijn financieen op orde...eigenlijk heb ik God helemaal niet nodig!" enz enz..

Daarna: "Waarom laat God zoiets toe? Zie je nou wel dat hij niet bestaat!"

Eerst heb je hem niet nodig...daarna ben je "boos" omdat hij er niet is om je te "helpen"

Ik bedoel hier niet JOU mee, maar gewoon ff een voorbeeldje....

Daarbij denk ik dat de meeste christenen die vaccinaties weigeren helemaal niet denken: God zorgt wel voor ons (wat betreft vaccinaties) maar dat het vooral gaat om de troep in de vaccinaties, waaronder de cellen. In de bijbel staat dat dat niet mag... En ja er zijn veel christenen die het dan alsnog doen, maar ja dat is ieder voor zich en kan ik niets over zeggen.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Je kan je ook afvragen waarom God die vaccinaties dan heeft toegelaten?

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Omdat Hij de mensen vrije wil heeft gegeven...een soort van "je hebt mij niet nodig, nou ga je gang dan maar!"

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Aha, dus mensen die nu vanuit hun geloof niet enten hebben dus ook de vrije wil om wèl te enten?

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ja zo hebben ze ook de vrije wil om andere dingen te doen die niet goed zijn....zonden! Ik heb ook de vrije wil om te doen en laten wat ik wil.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Is dus niet echt een vrije wil, je zondigt namelijk...Of zie ik dat verkeerd. Mensen willen niet zondigen en enten daarom dus niet, dus toch druk van bovenaf?

13. Amom22

Amom22 Niet meer actief

nee totaal niet, omdat ik me nu besef dat dat ook het beste is. net zoals alle zonden, om die niet te doen. zeg ik niet dat het makkelijk is om veel van die dingen te laten ;)

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Okay....Je zegt dus nu zelf ook dat het niet makkelijk is om soms nìet te zondigen. Je kiest er dus voor om zich naar Gods wil te schikken, terwijl je op dat moment liever een andere keuze had gemaakt...Dat lijkt me dan geen vrije wil...

Maargoed, dat is een heel andere discussie ;) Het ging mij erom dat een heleboel Gods wil is, waarom de entingen dan niet, omdat ze onder Zijn toezicht zijn uitgevonden (lijkt me)....

Ik ben dus niet gelovig, maar respecteer een ander daarin wel, wàt voor geloof dan ook. Alleen kan ik sommige beslissingen, alsin "Gods wil" dus totaal niet begrijpen. Vandaar dus mijn laatste paar vragen, want ik wil niemand voor zijn neus stoten wb geloof en probeer het standpunt dan ook te begrijpen, dat lukt niet zonder uitleg ;)

15. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Hallo....

Ook ik ben een Christen, maar al eens geleerd om de Bijbel anders te intrepeteren...
    De Bijbel in deze tijd te lezen?

Ik heb verschillende Bijbels thuis maar ik kan niets vinden over het niet inenten van mijn kindjes!

Trouwens wat moet ik zelf?
    Heb 2 verschillende chronische ziektes waar ik iedere dag medicijnen voor neem om de ziektes te onderdrukken, wat daar al niet voor troep inzit! En mijn lever word zo beschadigd, ben ik dan een zondig mens omdat ik die medicijnen tot me neem?
    Moet ik de Bijbel zo gaan lezen dat de duivel in mij is omdat het wel zo staat geschreven in de Bijbel (denk aan de man die neerviel met het schuim op de mond en van de duivel was)

Maar goed, straks gaat er nog een slotje op dit topic omdat het over religie gaat in plaats van inentingen.

Mijn excuus als ik iemand aanval...!

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Precies, ik wil ook niet zover gaan dat er een slotje op dit topic komt, maar ben gewoon nieuwsschierig over het hoe en waarom in de naam van God...Zonder daar iemand bij aan te vallen...

17. Amom22

Amom22 Niet meer actief

We zijn natuurlijk vrijgemaakt van de wet, en denk dat je alles in gebed moet brengen voordat je iets doet. En ja ik geloof zeker dat een groot deel van de gezondheidszorg (operaties e.d.! fantastisch dat we dat hebben) ook door God gegeven is en dat we daar dankbaar gebruik van mogen maken. het probleem naar mijn idee is dat we met alles naar de apotheek rennen en ons vol proppen met chemicalien (en dan nog geeneens alleen medicatie, maar pesticides e.d. ook!) ipv terug gaan naar de schepping en kijken wat God daar allemaal voor ons heeft gemaakt. Als je kijkt wat voeding en planten met je kunenn doen! Geweldig gewoon, als ze daar nou wat meer geld aan zouden besteden ipv aan chemicalien te maken! Daarbij denk ik dus dat medicaties op zich niet fout zijn, mits met mate (niet bij elk pijntje) en gebruikt worden wanner hierover gebeden is... En daarbij geloof ik ook dat God kan genezen!

Ik zal zo nog ff de bijbelteksten quoten en daarna mijn mond houden want idd dat slotje hoeft nou ook weer niet :)

18. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Zelfs ik als Christen begrijp niet dat er Christenen zijn die alles maar doen "in de naam van God" of dat is "de wil van God"....

Overal God bij halen is wel erg makkelijk vind ik. ;)

19. Amom22

Amom22 Niet meer actief

“Vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht. Denk aan hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg.” (Spr. 3:5-6).

20. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Heel mooi dat je juist die tekst aanhaalt...

Het was de trouwtekst van mijn ex en mij...Helaas is dat huwelijk niets geworden...

Ook vind ik dat als je met teksten uit de Bijbel komt (met alle respect) moet je de teksten kunnen onderbouwen op een goede manier!

Ik weet ook wel dat ik met al mijn zorgen bij de Heer terecht kan, maar het gaat nu over enten!

Deel Deze Pagina