Wat naar voor je dat dat huwelijk mis is gegaan (uit alle teksten pik ik net die!). Het ging mij over het stukje "steun niet op eigen inzicht" Dingen lijken soms "goed" maar dat kan in God's ogen heel anders zijn. Zo bedoel ik dat dus met medicatie/vaccinatie, bid erover ipv aan te nemen dat het de beste oplossing is.
Natuurlijk neem ik iets niet voor zomaar aan... Maar de 1 ziet het anders als de ander, ieder heeft zo zijn/haar gedachte bij teksten uit de Bijbel. Ik lees de Bijbel in deze tijd, maar goed dat is een heel andere discussie Wat inenten betreft zie ik in dat artsen die talenten hebben gekregen om ons beter te maken...of juist in dit geval beter te houden. En mogen wij bidden en juist danken dat de vaccinatie er is! In de kerk doen we toch ook voorbede voor onze naasten die in het ziekenhuis verblijven enz (was even off-topic) Desalniettemin heb ik respect voor hoe jij erover denkt, vind ik prima! Maar we moeten geen "verplichtingen" op iemand zijn of haar schoudes leggen wat Geloof betreft. We moeten ieder proberen in zijn of haar waarde te laten.
ik geloof ook maar ik laat mijn kindje wel inenten, ik heb nergens in de bijbel gelezen dat dat niet mag, sterker nog, je bent verplicht om goed voor je kinderen te zorgen, dat "niet inenten" is een regel gemaakt en verzonnen door mensen, niet door God, is mijn mening.
Zo denk ik er ook over Mymiracle, alleen ik wil Amom ook niet voor haar hoofd stoten. Ik wil amom ook in haar waarde laten, maar wat als je kindje dan wel polio krijgt? Word er dan ook niet ingegrepen? Amom heb jij hier antw. op? Of liever gezegd, kun je dat uitleggen.
Hmmm dus gelovigen zijn vrijgemaakt van de wet, dus daarom staan ze hier altijd fout geparkeerd als ze naar de kerk gaan en steken ze zonder uitkijken over . Maar goed als ik het dus goed begrijp moet je dus eerst bidden voordat je iets doet een soort van bezint eer ge begint of zoiets. En alle dingen in de gezondheidzorg die 'jezelf' dus niet kunt (zoals operaties e.d) is door God gegeven en daar mag je gebruik van maken. Maar als je gebruik wilt maken van een inenting dan zou dit een zonde kunnen zijn. Sorry maar ik snap er geen jota meer van. Je 'mag' dus wel opgenomen worden in het ziekenhuis om b.v een nieuwe hartklep in je hart laten zetten want dat is door God gegeven maar je mag je kind geen inenting laten geven want als het ziek wordt is het God's wil. Maar het is dan toch ook God's wil dat je hart naar de kloten is of zie ik dat dan weer verkeerd? En dan wordt er door de kerk gezegd dat je best mag inenten omdat inentingen door God zijn gemaakt om je een vrije wil te geven maar als je inent je wel een zonde begaat. Dat is toch hetzelfde als ik tegen mijn zoontje zeg dat hij mag kiezen tussen een appel en een snoepje maar dat als hij een snoepje kies hij dan wel voor straf een uur op zijn slaapkamer moet gaan zitten (misschien een krom voorbeeld maar goed). groetjes Antia
Wat nou!.....het is gods wil als een kind ziek wordt van niet inenten..... God heeft ons geschapen naar zijn evenbeeld en met een eigen verstand, dus men hoeft niet klakkeloos alles maar te laten gebeuren.
Helemaal geen krom voorbeeld.... let op: Ik woon in een gemeente / dorp waar het volgende normaal is (sorry echt ik ben ook een beetje sarcastisch aangelegd) Voorbedes zijn er net gedaan voor iemand die in het ziekenhuis ligt met kanker, de dominee zegt Amen en mensen willen dan als eerste buiten zijn. In de kerk word het "sjekkie" al gedraaid om vervolgens zo gauw men buiten is op te steken. Eenmaal thuis gekomen gaat er de fles beerenburg open om zo even voor het eten "gezellig" samen te zijn. Door de week snuift, rookt en neemt men alcohol bij liters in om op zondag in de kerk te zitten... Dit was even helemaaal off-topic, maar het is helaas wel de realiteit en helaas ja er zijn ook hier op dit dorp waar mensen zeggen dat een inenting / vacinatie helemaal niet nodig is voor je kindje... Begrijpen jullie het nog? Nogmaals het is voor niemand persoonlijk bedoelt, IK beleef het zo! Vind het zelf dan ook schijnheilig
weet precies wat je bedoelt, heb ooit een vriend gehad uit spakenburg, en daar waren ze ook allemaal van de kerk zeg maar, doordeweeks en in het weekend gingen we stappen en had ik totaal geen last van hun kerk of geloof of wat dan ook, maar zondags moesten we vroeg ons bed uit om op tijd in de kerk te zijn, en mooiste was nog direct na thuiskomst eerst een bakkie koffie, en ja hoor daarna kwamen de lfessen op tafel, en inderdaad zonder te liegen, ook beerenburg hahaha kort gezegd dus precies als jouw voorbeeld, doordeweeks en in het het weekend de beest uithangen, de meiden nog een beetje sletteren ook zo heb ik ze nog niet meegemaakt, en zondags scheinheilig vooraan in de kerk zitten (met hoofdpijn van de avond ervoor ) en ook zij geloofden niet in het enten van kinderen. zelfde met jehovas getuigen. daarvan vind ik het zo verschrikkelijk dat de meeste uit geloofsovertuiging niet willen dat hun kinderen bloedtransfusie krijgen als hen iets overkomt. wij hadden ook 2 van die kinderen in de straat en hebben vroeger altijd gezegd als hen iets overkomt, eerste wat we doen is die ketting van de nek aftrekken. brrr verschrikkelijk zeg. geloof wat je wilt geloven, maar laat je kinderen daarbuiten, laat ze later zelf kiezen of ze wel of niet willen geloven.(jehova of wat dan ook)
Ik geloof niet in hem en heb hem ook niet nodig... Ik bedoelde het even uit oogpunt gezien van de mensen die wel geloven... Ik zou het namelijk vreemd vinden als '' God '' zou bestaan en dat hij dan al die dingen veroorzaakt ( zoals bv een tsunami ) En veel christenen denken echt wel dat het gods wil is als hun kind ziek word want anders zeg je niet dat het zijn wil is maar dan zeg je dat je het troep vind wat er in gespoten word en dat hoor je niet ....
Zo te zien is dus ook iedere Christen weer anders maar laten we niet van het onderwerp afwijken.... Trouwens Amom heeft wel eerder gezegd dat het haar om de "troep" ging die in de vaccinatie zit en niet wat "Gods wil" is. Alhoewel ik daar wel een beetje een indruk van krijg.... Maar let wel als we die "troep" nu bij onze kinderen inspuiten, ze later als ze groter zijn minder "troep" hoeven te slikken!
dat er foetussen zitten in vaccinaties wist ik ook niet. maar het kindje heeft dan wel geen kans gehad om te leven, omdat de moeder het niet wilde om welke reden dan ook. op deze manier heeft het wel de kans om andere kinderen voor erge ziektes te behoeden. groetjes, Miranda
er zitten helemaal geen foetussen in vaccinaties, dat is je reinste kolder en overdreven neergezet om te shockeren. Al die informatie die Amom22 heeft neergezet komen van een of andere alternatieveling die al zijn informatie van alternatieve media, en een klein beetje van de normale standaard media vandaan haalt en op zijn website http://www.eqgen.nl/introductie.html plaatst. Als je eenmaal op zijn website komt, wil je eigenlijk (tenminste ik wel) gauw weer afklikken want het is niets meer en minder dan pure bangmakerij om mensen zijn kijk op bepaalde dingen te laten zien door veronderstellingen en aannames die voor sommige als waarheid zullen worden gelezen, en voor de meeste mensen die goed in hun schoenen staan als lachwekkend zullen worden afgedaan.(dat stukje over het vaccineren staat links in het menu bij vaccins) Nu heb ik trouwens verder niets met alternatievelingen hoor, en moeten zij zelf weten wat ze aanhangen en een ander proberen wijs te maken,maar wanneer je met dergelijke informatie komt, vind ik persoonlijk dat je op zijn minst mag proberen de bronvermelding goed te plaatsen en zeker ook de vertaling op een dusdanige manier moet doen zodat deze voor allen goed te lezen is, en niet van een stukje engels je eigen vertaling maken, zoals nu gebeurde met geaborteerde foetussen. De virussen van de meeste vaccins worden meerdere malen op zogenoemde kweekbodems gezet om de virussen af te laten zwakken alvorens ze te verwerken in vaccinaties. en ja 1 van die kweekbodems zijn inderdaad o.a. van menselijke cellen, en sommige daarvan zijn inderdaad geaborteerde foetussen, maar het meest worden de virussen afgezwakt op voornamelijk apennieren, varkenshersenen, kippenembryos en andere dierlijke weefsels.Maar zoals het hier gesteld is dat er foetussen in de vaccinaties verwerkt zitten is de grootste kolder. Er komen resten van mee ja, maar het is niet zo dat het (foetussen) er in verwerkt zit zoals en dat die geaborteerde foetussen een onderdeel van het vaccin zelf zijn. (bakker ken je leest zeggen ze wel eens ) Je moet het simpelweg vergelijken met het feit dat de meeste medicijnen eerst op dieren worden getest voor jij ze voorgeschreven krijgt als behandeling op. En niemand (in ieder geval niet degene die ze nodig heeft en gebruikt) die daar problemen mee heeft.
Ik zal alleen ff reageren op de dingen die "mogen", voor die andere vragen dan maar ff pb-en als je nog nieuwsgierig bent Ik wil alleen nog even zeggen dat je niet alle christenen over een kam kan scheren! @mamatje24 Je zegt het zelf eigenlijk al "Er komen resten van mee ja".Het zit er dus wel degelijk in! Daarbij staat het ook gewoon in de bijsluiter aangegeven en niet alleen maar bangmakerij/shockeren, gewoon de waarheid. Voor mij is het geen verschil of ze "gebruikt" worden of er ook werkelijk inzitten. Ik kan de handel van geaborteerde foetussen niet "steunen" door die vaccinatie te gebruiken. Maar daar ga ik verder niet op in...dat heeft weer met geloof te maken Wat je zegt over "pure bangmakkerij" daar ben ik het totaal niet met je eens. Het is juist goed om dingen ook eens van de andere kant te bekijken! Daarbij vind ik juist dat de gezondheidszorg en de overheid je bang maken. Die ziektes waar we het over hebben kwamen al bijna niet voor toe nde vaccinaties werden geintroduceerd ( maar daar staat al een heel stuk over in dit topic!) Bedenk alleen al hoe zwanger zijn zo goed op 1 lijn staat met ziek zijn! Ongelooflijk wat er wel niet bij komt kijken mocht je de artsen geloven! Met gezond leven, verstand gebruiken en je lichaam vertrouwen kom je een heel eind! Ik heb de site ff bekeken (nog nooit eerder van gehoord trouwens!)En tsja ik zie toch veel feiten, de ingredienten, daar kun je gewoon niet omheen. Wel ziet de site er onproffesioneel uit, en zou ik daar ook niet zo gauw kijken...maar bij deze dus toch gedaan. Ik kende de meeste artikelen al wel...ik kan niks anders zeggen dat ik bij dit artikel me helemaal krom heb gelachen... http://www.eqgen.nl/gezondheid_aanval_alt_gen.html hoezo corrupt! Zo zit de maatschappij in elkaar. Daarbij nogmaals, je hebt jezelf totaal versproken in je stukje: "er zitten helemaal geen foetussen in vaccinaties" "Er komen resten van mee ja" "Je moet het simpelweg vergelijken met het feit dat de meeste medicijnen eerst op dieren worden getest voor jij ze voorgeschreven krijgt als behandeling op" dit laatste is natuurlijk een vergelijking die totaal nergens over gaat...totaal niet te vergelijken...Die dieren zitten niet in het product zelf, en zoals je zelf zei: bij vaccinaties zitten de "resten" er wel in! Maar dit terzijde want daar gaat het mij niet om, of ze er nou wel of niet inzitten, maar dat ze gebruikt worden! @mamavanukkie Er zit een levendige handel in die geaborteerde foetussen! het is niet zo van "die worden toch geaborteerd dus dan kunnen we ze mooi gebruiken".... daar wordt een flink prijsje voor betaald! (het moeten namelijk ook nog eens foetussen zijn van een bepaalde leeftijd e.d )
maar als onze kinderen zijn ingeent kunnen ze het dan wel nog krijgen van kinderen die niet zijn ingeent? of bestaat die kans niet?
Amom22, zoals jij(zij) het deed voorkomen was het alsof cellen van geaborteerde foetussen 1 van de hoofd ingrediënten waren van vaccinaties zoals onze kinderen die krijgen terwijl dat zeer zeker niet zo is. (al zou het wel zo zijn, zou het me nog niets uitmaken als mijn kinderen daardoor niet 1 van die levensbedreigende ziektes zou krijgen, maar dat terzijde) dat jij het met hem eens bent prima, ik vind het persoonlijk een naar mannetje en zeker de manier hoe hij dingen op zijn website publiceerd veel dingen zonder een goede bron of bronvermelding. nogmaals ik houd gewoon niet van dat alternatieve gedoe maar iedereen is daar nou eenmaal anders in. @mamabeer, zodra jouw kinderen zijn gevaccineerd kunnen zij het niet meer krijgen, maar daar deze mensen vaak dicht bij elkaar wonen in kleine gemeenschappen is het voor hen een stuk gevaarlijker en zullen er in korte tijd als er zich een geval aandient meerdere gevallen aandienen, en er zijn ook mensen die hun kinderen niet in laten enten omdat ze inmiddels bang zijn gemaakt ook die kinderen lopen dan het risico op. waarom omdat zij denken dat het hen niet kan overkomen omdat de meeste kinderen wel zijn ingeënt en bepaalde ziektes (zoals polio in dit geval) nagenoeg uitgeroeid zouden zijn terwijl zolang dat niet het geval is, het risico erop wel degelijk aanwezig is, ook met de kijk op alle migranten die hierheen komen uit landen waar de ziektes wel heersen en nog steeds niet uitgeroeid zijn. hoe dan ook jij hoeft niet bang te zijn voor je kindjes en ik ook niet, maar ik vind het zelf betreurenswaardig dat men op basis van ingrediënten die er in zouden zitten kinderen hier niet tegen wil behoeden. zo kritisch als men hier naar kijkt zou men veel verder moeten doen, dit nemen ze niet aan, maar wel alle andere medische hulp als dat nodig zou zijn (ander hart-nieren-lever etc etc), jehovas uitgezonderd. terwijl je daar ook niet van weet van wie het afkomt, het kan wel van een moordenaar afkomen, het kan wel van een kinderverkrachter afkomen weet jij veel ach wat zit ik te tikken, ik ben niet bang dat mijn kids polio krijgen want ze zijn er voor gevaccineerd en daar ben ik blij mee, zou niet graag in de schoenen van hen willen staan die hun kinderen het onthouden hebben en die jammer genoeg hier wel door getroffen zijn en of worden in ieder geval, en de kinderen zullen het de ouders ook niet in dank afnemen maar ook dat is weer een andere discussie