Of ik lees het verkeerd... maar hier zeg jij iets erg dreigend Een groter probleem... Leg dat dan eens uit? Ik vind het nogal bedreigend over komen. Beuken en slaan ken ik niet. Tenminste...ik ben er niet mee opgevoed en mijn man ook niet. Maar taal als...een groter probleem hebben ook niet. Sorry...maar het zal te maken hebben met dat het geschreven is en ik de intonatie niet hoor.
Jij denkt dat een groter probleem dan een beuk krijgen, nog meer geweld toepassen is. Dat vind ik raar. Ik denk dat je in sommige gevallen beter die beuk kan krijgen dan een echte straf van je ouders. Maar ik heb het niet over je kinderen thuis slaan hoor, dat heb jij er tot mijn schok van gemaakt. De beuk die ik beschrijf in m’n eerste post is een zelfverdediging van een agent.
Nee ook niet. Ik zei ook geen slaan. Jij leest mijn bericht ook niet goed. Maar ik vind een vuist in het gezicht al heel erg. Dus als ik dan lees: een groter probleem...dan denk ik: wat kan er erger zijn dan een vuist in je gezicht. Maar ik begrijp nu dat je dus alleen een straf bedoelt thuis. Het kwam bij mij dus als een extra bedreiging over. Maar goed, het niet begrijpen van elkaar is waarschijnlijk dat het geschreven staat en we de nuance missen van een gewoon gesprek. Ik snap nu wat je bedoelt in elk geval. En weet ook dat geweld of extra geweld absoluut niet in mijn hoofd ook op zou komen.
Overal staat 'Agent slaat vrouw' of een variant er op. Nee. Het is 'Vrouw slaat agent' Gek hè dat ze een paar tikken terug krijgt (nadat ze ook al een portier had mishandeld). Hoop dat ze de klappen nog lang goed voelt en de volgende keer haar eigen handen thuis houdt.
Precies maar mensen zien alleen dit filmpje/ stukje tekst. Helaas is het respect voor politie, ambulance personeel (hulpverleners) militairen ver te zoeken in nl tegenwoordig! Eerlijk hier in Duitsland durft men de meneer/mevrouw agent echt niet uit te schelden. Misschien idd maar weer harder optreden, zodat de jeugd weer een beetje respect krijgt inplaats die grote waffel!
Uiteraard sta ik niet achter geweld. Echter kom ik uit de hulpverlening (met een zeer pittige doelgroep) en ook ik was getraind op agressieregulatie en - hantering. Ik weet wel dat als je in zo'n situatie terecht komt het heel beangstigend kan zijn en je op dat moment snel moet handelen en weinig tijd hebt om na te denken. Het is inderdaad erg makkelijk oordelen vanaf de zijlijn, en we weten niet precies wat er gebeurt is.
Het lijkt alsof de agent zijn woede niet meer onder bedwang heeft. En dat moet je juist als agent wel kunnen lijkt mij. Wat er ook vooraf afspeelde je hebt een voorbeeld functie.
Ja en ik vind dat deze functie bij hulpverleners is dat je het niet moet durven flikken om ze aan te vallen.
Misschien was er wel een achterliggende reden dat ze aanviel? Misschien was ze wel dronken of aan de drugs. Geen excuus maar dan kunnen mensen agressief worden. Of mensen die psychisch niet in orde zijn. Dan moet je gewoon je woede beheersen als voorbeeld functie hoe vervelend het ook is. Qua respect is het heel anders dan '' vroeger of in andere landen'' maar dan nog moet je je woede beheersen. Hij rampt er vervolgens lekker op in.
Had je verwacht dat ze als hij op een mierzoete toon heel netjes vroeg of ze alsjeblieft niet verder de boel kort en klein wilde slaan en ook niet meer de andere gasten, portier en hemzelf wilde slaan, schoppen ect. En alsjeblieft netjes rustig en beheerst achterin het politiebusje wilde stappen dat hat gewerkt?
Precies en hiermee geeft hij precies het goede voorbeeld, namelijk voor de volgende die eraan denkt hem te slaan, vooral niet doen, want dat pik ik niet niet. Niet meer dan terecht in mijn ogen.
Sorry hoor maar dan gaan we toch juist de verkeerde kant op? Als een agent al niet meer zijn agressie in bedwang kan houden. Zo gaan we amerikaanse taverelen krijgen. Daar mag alles namelijk en word je bijna tot moes geslagen. Het is toch werk van een agent om de boel onder controle te krijgen. En niet met terug slaan lijkt mij. Nee sorry dit gaat er bij mij niet in.
Ik heb overigens op fb een filmpje gezien die het stukje voor de eerste tik die ze uitdeelt laat zien en haar conflict was op dat moment niet met deze mannelijke agent. De dame in kwestie wilde voorkomen dat haar vriend gearresteerd werd en stond te trekken aan de arm van een vrouwelijke agent deze ‘schud’ haar van haar arm waardoor ze omvalt. De mannelijke agent loopt op dat moment naar haar toe. Dan begint het gissen want op het moment dat hij naar voren buigt (misschien wel om haar overeind te helpen?) vliegt ze overeind om hem in zijn gezicht te slaan. Ik begrijp zijn reactie dus zeker wel, nogmaals dat het met een tik klaar had moeten zijn dat tot daar aan toe. Echter als ze de honden hadden vrijgelaten die ze bij hadden om te assisteren dan was ze er een stuk minder goed vanaf gekomen en dan mag ze denk ik ‘blij’ zijn dat het hierbij is gebleven. Als ze de begeleider van een hond had aangevallen dan had die hond ook geen twee keer nagedacht en was hij er direct op gevlogen daarvoor is hij getraind.
En? Je dus maar laten schoppen en slaan? Wat denk je nou, dat ze er meteen op los beuken zoals in amerika? Nee!! Deze figuren waren ten eerste al door het lint gegaan in die tent. Ze waren agressief naar toiletdame en hebben de portier geslagen en ze gingen buiten verder. Denk je nu echt serieus zo'n situatie rustig krijgt door alleen te praten? Dat hebben ze allang gedaan hoor. Ze proberen het eerst op een rustihe manier. Maar als mensen al zo agressief zijn en ook nog eens dronken dan is er geen land meer mee te bezeilen hoor... En denk je nu echt dat zulk tuig respect krijgt voor de agenten als ze met fluwelen handschoentjes aangepakt worden? Nee hoor. Dat maakt echt geen indruk dus de volgende keer flikken ze het weer. We slaan agent en enigste wat ze krijgen is een goed gespek. Dat maakt vast ibdruk en dan gaan ze braaf de politie wagen in. Yeay sure Dat tuig en zeker in dronken staat kan je op dat moment niet bereiken. Harde hand is dan nodig. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Eerst mensen aanvallen en uitschelden, buiten arrestatie proberen te voorkomen door aan agente dr arm te hangen en dan agent nog proberen te slaan. Koekoek. Gewoon flinke beuk geven die dr nog lang zal bijblijven. Dan laat ze het de volgende keer wel uit dr hoofd om een agent aan te vallen of uit te schelden.
En toch ben ik van mening dat je als agent je agressie in bedwang moet houden en daar wil ik het bij laten