Politieacties

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Hester, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik vind het terecht dat ze meer salaris willen maar al dat staken altijd. Ik werk in de zorg en zie het al voor me dat wij een dag sluiten.

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik vind het terecht dat ze staken. De politie verdiend vrij weinig en hun werk is zwaar en gevaarlijk. Alleen op het nieuws zei een woordvoerder van de politievakbond dat als de minister niet over de brug komt dan de politie wegblijft op evenementen bij bijvoorbeeld koningsdag. Ja dat lijkt me dan best wel gevaarlijk. Ik vraag me af of die acties niet te gevaarlijk worden.

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als ik hun was zou ik KEIHARD ACTIE VOEREN. Schamele lonen, bespuugd worden, mishandeld etc. En vergeet niet dat deze mensen wel de eerste zijn die onze kinderen komen reanimeren als dat nodig is. Nog ver voor de ambu uit. Stukjes mens van een trein schrapen etc.

Ik zou me niet zo laten behandelen voor dat hongerloontje.

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind dat ze best eerst hadden kunnen gaan demonstreren in Den Haag voordat er een actie gestart werd waar mensen last van hadden. Dan hadden ze ook het nieuws gehaald.

En hadden ze misschien de verantwoordelijke minister voor de camera gekregen, want die heb ik ook niet gehoord.

Maar ik heb eigenlijk altijd wel moeite met acties om een beter loon waar je bewust anderen mee lastig valt die er in principe niets mee te maken hebben, of je nou een politieagent bent of een schoonmaker.

En ik wil best geloven dat ze onderbetaald worden (ik weet niet hoe hun salarisstrookje eruit ziet), maar dat geldt voor meer mensen die voor de samenleving essentiële diensten vervullen en het daarbij ook regelmatig moeten ontgelden. Denk bijvoorbeeld aan mensen in de zorg en aan personeel in het openbaar vervoer. Het moet toch niet zo zijn dat als je maar hard genoeg schreeuwt, dat je er dan geld bij krijgt? Ik heb een hekel aan de management-stijl piepsysteem. Op micro niveau werkt dat op ten duur niet in een bedrijf en ik geloof er niets van dat het een goed systeem zou zijn bij de overheid.

Overigens zou ik het prima vinden als de politie extra salaris zou krijgen, ik heb het hierboven alleen over de methoden waarmee ze dat proberen te bereiken.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Hier sluit ik me bij aan!

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik werk in het ziekenhuis en we hebben net een nieuwe CAO. Dat ging ook aardig moeilijk. Stakingen zijn wel degelijk besproken. Maar dan net zoals bij de politie, zondagsdiensten draaien bijvoorbeeld. Je kan natuurlijk nooit zomaar een heel ziekenhuis inclusief SEH dichtgooien, maar je wil juist duidelijk maken hoe onmisbaar je bent. Dus ik zou het heel begrijpelijk hebben gevonden als de zorg had gestaakt. En vind dat nu ook bij de politie heel logisch.

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Actie voeren prima. Alleen niet op de snelweg. Geen boetes uitdelen dat voelt den haag wel in de portemonnee. Ik zeg doen. Overigens heb ik wisselende ervaringen met dienders. Het hangt gewoon van de persoon af wie je voor je hebt.

Maar ik denk dat men niet half weet hoeveel agenten voor de kiezen krijgen. Mishandelde vrouwen, zware ongelukken, verwaardeloosde mensen, kindermisbruik, familiedrama's, etc.. Dus geef ze er maar wat bij. Hulpverleners en handhavers daar moet zuinig op zijn, niet op bezuinigen.

8. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Dit dus!

9. Nou, ik vind het geen toffe actie en ook ik heb niet het idee dat ze hier veel mee gaan bereiken, maar sinds iemand (hoi Bollen! :D ) heeft uitgelegd waaróm er actie gevoerd wordt, dat dat niet eens om het salaris gaat, maar om de belachelijke eisen die er gesteld (gaan) worden, kan ik het wel een stuk beter begrijpen ;)

Deel Deze Pagina