Hallo dames, Ik heb geen contact meer met mijn ouders wegens het feit dat mijn vader mij van mijn 8e tot 22e bijna wekenlijks bont en blauw sloeg. Nooit aangifte gedaan, durfde ik niet en wat schiet ik ermee op? Vandaag is op een nare manier ook het contact met mijn zusje verbroken, nadat het contact ook eerder werd verbroken met mijn opa en oma. Het verhaal waarom ik het contact verbroken heb, is verdraait. Maakt mij niet zoveel uit, ze zoeken het maar uit. Nu werd mijn vriend vanmiddag door zowel mijn zusje als mijn moeder gebeld. Mijn moeder heeft telefonisch dreigopmerkingen gemaakt (dit is niet hard te maken). Ik moest spullen versturen die ze destijds aan mij gegeven hebben. Zo niet, dan zwaait er wat. Prima, lekker belangrijk, scheelt mij weer ruimte. Jammer van de massage boeken, maar om nou te zeggen dat ik ze écht nodig had? Zusje wou ze toch terug hebben en dat was al afgesproken. Ik heb het nummer niet meer van mijn moeder en heb dus mijn vriend het track en trace nummer door laten sturen naar mijn moeder. Een smsbom volgde, waaronder onderstaande smsjes. Vriendlief voelt zich niet bedreigt, maar ik dus daadwerkelijk wel, zeker aangezien ik weet dat mijn vader dus inderdaad mij gewoon het liefst in elkaar timmert. En mijn moeder doet graag mee/accepteert het. Ik wil dat vriendlief aangifte gaat doen van bedreiging, vriendlief heeft geen zin in dat gezeur. Zeker naar aanleiding van wat er met mij is gebeurd in mijn jeugd, wil ik er dus wel in ieder geval melding van maken. Maar doet de politie hier wat mee? Is dit sterk genoeg? En wat gaat de politie hiermee doen, of beland het op de schroothoop onder het mom van "niet interessant genoeg" Het smsen is nu gelukkig gestopt. Ik sta te shaken en houd niks binnen, ondanks dat ik mijn avondeten heb overgeslagen. Telefoonnummer en mijn naam heb ik zwart gemaakt vanwege privacy. Groetjes
Wat wil je hier nu mee zeggen? of je aangifte kan doen? Eerlijk gezegd (en ik zit niet bij de politie hoor) denk ik dat ze hem uit zouden lachen.. Ik zie hier eigenlijk nog niks schokkends als ik maak je dood etc etc. "Pas maar op jij" vind ik zelf niet zo schokkend als ik eerlijk ben? Of het moet aan mij liggen... Al is het wel vrij heftig wat jij hebt meegemaakt en daarvoor kan je denk ik nog wel aangifte doen als je wilt?
Ik denk ook dat dit niet iets is voor de politie. 'Mis' ook een echte bedreiging in de sms'jes. Al ben ik natuurlijk geen politieagent, dus geen idee of ze hier iets mee doen, maar denk het niet,
Ben het met kleintje eens. Zag net topic al wist even niet hóe ik het kan verworden. Ga dus mee met het antwoord van kleintje88.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee wil nog. Ik zit ook nog vol woede en kan dus ook nog niet helder na denken. Mijn gevoelens hierover vloeien voort uit mijn verleden. Vandaar dat ik het hier postte eigenlijk Dank je voor je mening.
Dank jullie wel voor jullie eye-opener. Toch fijn om een andere mening hierover te horen. Dank jullie wel.
Snap ik hoor... Alleen denk ik dat de politie er niks mee kan en doet.. Hou de eer aan jullie zelf, negeer ze en wordt het erger ga dan alsnog bij de politie een melding maken. Sterkte en succes
ik ook, maar wist geen goede reactie. ik lees er ook niets dreigends in, maarrrrr: ik kan me indenken dat omdat jij die jaren mishandeld bent en jij zegt dat je moeder telefonisch gedreigd heeft, dit voor jou heel anders overkomt dan op mij, omdat ik dit zonder voorgeschiedenis lees.
Ik ben ooit bedreigd door me ex. Mijn man heeft hiervan een melding van gemaakt. Als je een melding van maakt, dan staat de politie eerder voor de deur als je belt! Ze hebben dan de achtergrond informatie..en weten dat het serieus is..
Je kan altijd melding doen, dus niet gelijk een aangifte. Mocht er wat gebeuren, dan zijn ze wel op de hoogte. Wellicht niet geheel onverstandig gezien jouw achtergrond. Vanwege jouw heftige reactie zou je ook kunnen overwegen om dit eens met je huisarts te bespreken. Misschien heeft je ha nog ideeën voor instanties waar je terecht kan. Sterkte.
Een daadwerkelijke aangifte wou ik zo wie zo niet doen, er is immers deze keer niks gebeurt, buiten de smsjes om. Naar de huisarts ben ik geweest, heb inmiddels ook doorverwijzing gekregen voor tweede lijns psychologische zorg. Begin volgende week word ik hierover terug gebeld.
Ik snap dat je je niet prettig voelt door wat er in het verleden is voorgevallen maar als de spullen nu terug gestuurd zijn, kan je vriend het telefoonnummer van je moeder toch blokkeren op zijn telefoon? Kan ze hem niet meer bereiken en ben je er vanaf. Zou ze doorgaan vanaf een ander nummer dan kan je vriend altijd nog een ander telefoonnummer aanvragen. Echte bedreigingen zie ik ook niet in het gesprek, mensen die onmacht voelen gaan al snel op die manier iemand bang proberen te maken, niks van aantrekken. Dit gesprek kan je wel melden maar denk niet dat de politie er echt iets mee doet want echte bedreigingen staan er niet in. Mocht ze nu op allerlei manieren proberen om contact te krijgen of ze blijft klieren kan je wel een aanklacht indienen van stalken. Succes en sterkte!
Ik denk dat je eerst moet proberen om rustig te worden en dan te relativeren wat voor jou belangrijk is. Als jij je er prettig bij voelt om dit te melden dan moet je dat doen. Toen ik gestalkt werd heb ik de wijkagent hier ook voor de stomste dingen gebeld. Heb hem zelfs ooit wakker gebeld na een nachtdienst omdat ik diegene die stalkte daadwerkelijk aan de telefoon had gehad terwijl er in dit gesprek helemaal niks raars was gezegd. Dat komt omdat je in alles een dreiging ziet omdat je weet wat er wel kan gebeuren. Gelukkig nam hij mij ten alle tijde serieus en mailde mij ook het verhaal dat ik had verteld zoals het in het dossier kwam staan. Ze maken een dossier aan waardoor het inderdaad makkelijker word op het moment dat er een echte dreiging is.
Ander nummer gaat lastig worden bij hem. Het is zijn zakelijk nummer waarop ze lastig valt. Hij heeft erg veel connecties die zijn nummer hebben en hoe zijn werkgever er tegenover staat weet ik niet. Het bellen/smsen is nu wel gestopt. En mijn ervaring is dan ook dat als je niet reageert, het vanzelf op houdt. Heb het zelf met de lijve ondervonden, ook ik kreeg dit soort smsjes. Ik ontving op 1 dag iets van 70 smsjes en 20 telefoontjes van haar een week lang, dag in, dag uit. Zonder dat ik iets terug stuurde, de telefoon opnam of terug belde. Het precieze aantal weet ik niet meer en heb haar op een gegeven moment geblokkeerd via een app. Daarin kon ik alsnog zien wanneer, hoe vaak ze belde. Ook kon ik zien dat ze nog smsjes stuurde. En het is op een gegeven moment gestopt.
zou wel melding maken ervan, mocht er dan iets aan de hand zijn dan staan ze erg gauw bij je voor de deur... liever het zekere voor het onzekere toch, zeker voor jullie als gezin. verder lijkt me negeren de beste optie, dan kunnen ze je in elk geval niks voor de voeten gooien wat je gezegd/geschreven zou hebben.
Zelf geen agent maar me man wel. Er staan in dit bericht geen echte bedreigingen. Snap wel dat je dit als bedreiging voelt en denk ook dat ze het zo bedoelen. Maar er moeten harde feiten in staan als in ik maak je af of iets dergelijks. Je kunt altijd een melding maken zodat de politie op de hoogte is. Wellicht contacten met de buurt brigadier?
Dank je voor de toelichting. Ik denk inderdaad zelf ook dat ze het bedoelen al dreigement. Beetje een zinloze, maar toch. Wat hopen ze hiermee te bereiken? Nu ik zelf rustiger ben en de berichten terug leest... eerlijk? Ik kan er om lachen, een agent helemaal denk ik. Ze komen maar, wat willen ze doen?