@politieagenten onder ons (Devil?), vriend is bedreigt via SMS

Discussie in 'De lounge' gestart door Koningsgezin, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Een aangifte wordt lastig omdat je geen strafrechtelijke bedreiging hebt. Wat je wel kunt doen is een gesprek aan gaan met je wijkagent zodat de politie in jouw buurt wel op de hoogte is van.

2. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Een strafrechtelijke bedreiging houdt in dat ze letterlijk dreigen met een misdrijf: moord/mishandeling/... Dus voor een aangifte moet het concreet zijn waar ze mee dreigen.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Maar waarom blokkeer je die nummers niet, als je geen contact meer wil?

4. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Moet ik hier serieus op antwoorden als iemand het topic niet leest? Wordt moe van dat soort mensen.

5. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Zakelijk nummerr.....

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja, maar dan kan het nummer van die moeder nog wel geblokkeerd worden....

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hij heeft nooit last van mijn moeder en zusje gehad. Tot op heden is mijn vriend buiten schot geweest. Ik heb hen geblokkeerd, dat frustreert hen waarschijnlijk.

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Zoals al eerder is aangegeven, het zijn geen strafrechtelijke bedreigingen dus voor een aangifte is het niet genoeg.

Jou zou het kunnen melden, dan maken ze er een aantekening van onder jou naam/adres. Mocht er op een ander moment een strafrechtelijke bedreiging komen dan weten ze van de voorgeschiedenis.

Wat ik niet snap is waarom jou vriend, ookal is het een bedrijfstelefoon, het nummer van jou moeder/zus/vader wie dan ook die bedreigingen uit niet blokkeert?

9. Evientje

Evientje Niet meer actief

Melding doen en een afspraak maken om aangifte te doen van de mishandelingen. In combinatie met het verleden waarvoor je aangifte kan doen zal er ook met een andere blik naar de berichtjes gekeken worden. Er staan nu geen beduidende bedreigingen in, ik weet niet in hoeverre je de gegevens nog hebt van hoe het naar jouw toe ging qua berichten en bellen, maar deze zou je daarbij kunnen voegen zodat duidelijk wordt wat de 'achtergrond' is. Mocht het in de toekomst weer voorkomen dat er gebeld wordt of gesmst etc, telefoongesprekken opnemen en berichten bewaren evt met schermafdrukken. Politie kan wanneer nodig de telefoon uitlezen, maar dan ben je je telefoon over het algemeen even kwijt, en dat lijkt me niet wenselijk met een zakelijke telefoon!
    Wil wel even zeggen dat ik het super goed van je vind dat je voor jezelf hulp hebt gezocht om het te verwerken!

Deel Deze Pagina