Hoi! Ik ben net zwanger van mijn 3e kindje. Nu zijn ik en mijn partner opzoek naar de perfecte 1e en 2e naam voor ons zoontje. Onze andere zonen heten elias micha en silvan ezra. Namen die het net niet zijn geworden zijn dinand, floran, joëll en jelte. Het liefst komt de naam niet al te veel voor, de naam hoeft niet nederlands te zijn maar wel goed uit te spreken zijn. Namen waar we absoluut niet van houden zijn: jacob, johan, david, manus en dat soort oubollige namen. Benjamin, jonathan, maximilian en dat soort ultralange namen en namen als noah, luca, finn, liam en lucas/lukas want die komen te vaak voor. Ook liever geen enorm enorm lastige spellingen! Hopelijk ondanks onze vele eisen toch suggesties?
Roman Ilay Felan Kyan Ian Sasha Alec Joah Reza Mikai Eloy Jethro Dimas Rico Rocco Mias Xavi Yvar Thiago Raoul Ramon Ilja Diaz Cruz Yari Fabrice Dion Matthias Matteo Nilay Niven Alain Ferris Dante Armand Beau Clement Cyriel Devon Didier Duarte Iskander Leander Etienne Yael Isaiah Ismaël Jairo Joaquin Kaya Kenan Manu Mattia Randall Raphaël Shia Mauro Zion Judah Marlow Vito
Elias, Silvan en Milas Elias, Silvan en Aiden Elias, Silvan en Xavi Elias, Silvan en Kian Elias, Silvan en Mika Elias, Silvan en Sami Elias, Silvan en Jari/Javi Elias, Silvan en Jannick/Yaniek Elias, Silvan en Roan Elias, Silvan en Nolan Elias, Silvan en Jonah Elias, Silvan en Aron
Micha en Ezra zijn bijbels, voor de tweede naam zou ik dus ook iets bijbels kiezen. Zoals Jonah, Aron, Joah, Samuel, Jefta, Levi, Nathan, Ruben, Tobias, Reza, Jaël, Jora, Benja). Of daar toch iets als Noah, Lucas of Thomas, hoewel die populair zijn (maar een tweede naam gebruik je toch weinig).
Aiden vind ik er echt heel mooi bij staan: een hele gangbare naam, net als Elias en Silvan, en ook een i en een a, maar in een andere volgorde/op een andere manier, waardoor het niet ‘over the top’ wordt. Maar qua schrijfwijze en uitspraak natuurlijk wel anders, wat dat betreft past Kian, Mika, Jari/Javi of Sami misschien juist beter. Als tweede naam vind ik vooral Reza, Jaël, Jora of Benja mooi in het rijtje: bijbels en enigszins unisex, net als Micha en Ezra.
Ik vind Rafaël Marvin Nathanaël Jack Mijn twee zonen heten Uriel en Odilon. En zijn nu ook weer op zoek naar een naam voor onze toekomstige baby hebben al een meisjes naam maar jongens naam zijn wij niet akkoord.
Roan en floris zijn niet mogelijk, lowen vind ik een leuke naam maar ik vind het niet zo goed bij de andere namen passen. Jij?