Hoe ben jij op de namen van je kinderen gekomen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 23 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Interesse. Voor de onoplettende lezer, ik houd van namen.

1. S.ito Njitnelav (ongekeerd).
    Wij hoorden deze naam zo'n 10 jaar geleden op de radio. Ook houdt mijn broer enorm van blues muziek. Met hem heb ik een goede band. Direct zeiden we; als we ooit een zoon krijgen... zo gezegd zo gedaan. :roflmao: De 2e naam is een samenvoegsel van diezelfde broer van mij en de zus van mijn man. Zij waren tevens onze getuigen op ons huwelijk 7 jaar geleden. Speciaal voor ons dus. :)

2. P.isso Nimajneb (omgekeerd dus).
    Ik hoorde de naam voor het eerst bij kunstgeschiedenis. Het was een Russisch beeldend kunstenaar uit de vorige eeuw. Was direct positief verrast door de naam. Mijn man moest wennen maar vond het 'origineel en krachtig'.
    2e naam niks spannends. Vonden we gewoon heel erg mooi. Man wilde deze naam zelfs als 1e naam geven maar nee. Veto vanuit mij. Het betekent jongste zoon, dus toepasselijk.

:) Nu jullie!

MMVL, Amy1989, hummeltje5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    De eerste naam van mijn dochter heb ik lang geleden gehoord in een vlog van een youtuber die ik al jaren volg. Ik was meteen verkocht en toen ik het mijn man vertelde, vond hij het ook een hele mooie naam. Haar tweede naam stond al lang op ons lijstje en vonden het mooi in combinatie met haar eerste naam. Deze naam hebben we ooit eens uitgesproken tijdens een van onze eerste dates.

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Niet zo moeilijk hier hoor haha.
    Door het lezen van religieuze boeken (koran(uitleg) en overleveringen van de profeet Mohammed) alle 3 de vrouwen waar mijn kinderen naar zijn genoemd hebben een belangrijke status binnen het geloof. Maryam was de moeder van profeet Jezus, Hawwa was de vrouw van de profeet Adam en Aasiya was een van de eerste volgelingen van de profeet Mozes. Vast heel saai maar wij vinden dat belangrijker dan zonodig origineel willen zijn :D

Louise11110, Chanbee, Selsi en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ehm om heel eerlijk te bekennen geen idee meer hoe ik op mijn dochter naam kwam. :oops: Ik vond meisjesnamen ontzettend moeilijk. Ze heet nilE (omgekeerd), de andere optie was Jinthe.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Haaaa! Jij weer! Hoe gaat het? Ik ben de namen van je dochter vergeten! :cry:

6. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Heee! Haha. Het gaat goed!:) Hoe gaat het met jou?

Ik pb je de namen even!

7. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Niet zo moeilijk.
    De oudste zoon vernoemd naar mijn vader en schoonvader

De 2e onze dochter naar mijn moeder en schoonmoeder

Onze jongste zoon naar 3 broers van mij.

8. Sjanani

Sjanani Bekend lid

1 aug 2019
    506
    273
    63
    Vrouw
    Wij houden van bijzondere namen. Bij zowel mijn dochter als mijn zoon kwam mijn man met een redelijk standaard Nederlandse naam aanzetten. Bij beide had ik vanaf het begin het gevoel met welke letter het moest beginnen (heb ik normaal echt nooit zoiets, zullen wel de hormonen zijn geweest :p). En we hebben net zolang die eerste namen zitten vervormen tot het naar ons zin was. En dat is gelukt! Ze hebben allebei een prachtige naam die goed uit te spreken is en die nog steeds niet in het afgrijselijke naamtopic genoemd zijn :roflmao:

Robijn89, Nina Sanders en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. Aries

Aries Niet meer actief

Heeeeeeeeel veel lijsten doorspitten.

10. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Haar eerste naam kwamen we tegen in een lijstje van korte namen. Haar tweede naam is een (creatieve) vernoeming naar mijn tante.

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Toen mijn man en ik jaren terug in Florence waren en daar naar De David van Michelangelo stonden te kijken zeiden we tegen elkaar dat dat een prachtige naam voor een jongetje zou zijn. Een jaar of 2 later was ik zwanger van een jongetje en waren we het er gelijk over eens dat dat het zou worden. Zijn 2e en 3e naam komen van mijn vader en schoonvader.

Bij onze 2e hebben we ontzettend lang getwijfeld tussen 3 namen, tot mijn man opeens tegen het einde van de zwangerschap Marcus opperde, Dat is ‘m geworden. Zijn 2e naam is die van mijn man.

Bij onze dochter hebben we lang getwijfeld tussen 2 namen, toen kwam ik hier een topic tegen over de naam Elena en ik was gelijk verliefd. Ik heb mijn man de naam geappt en die was ook gelijk om. Haar 2e en 3e naam komen van onze moeders.

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Leuk topic!

1e naam zoon kwam m'n man mee aanzetten. Ik had zelf een naam die daar deels op leek als #1 maar daar kon mijn man niet aan wennen. Hij had deze naam ooit eens gehoord uit zijn favoriete voetbalclub. We hebben toen het compromis gesloten dat als het een jongen zou zijn, hij de #1 naam van m'n man zou krijgen en als het een meisje zou zijn, zij mijn #1 naam zou krijgen (daarvoor moest ik me al in allerlei bochten wringen om m'n man nog enthousiast en meewerkend voor te krijgen, met aanpassingen en al, dus na zoveel hoofdbrekens wilde ik dat perse gewoon omdat ik niet al die moeite voor niks gedaan wilde hebben... ;) -en toen werd het een jongen :roflmao:)
    2e naam zoon ooit gezien onderweg in Frankrijk.
    3e naam zoon vernoeming naar opa's.

1e naam dochter: geen idee meer om eerlijk te zijn! Wel weet ik dat dit wederom de #1 van m'n man was (de meisjesnaam die we bij onze zoon hadden bedacht hoorden we nadat wij 'm bedacht hadden ineens wat vaker... -zo'n zelfde effect blijkbaar dat je nooit automerk X ziet rijden, tot je er zelf 1tje koopt en dan zie je ze om de haverklap ;)). Ik had dus een andere #1 maar droomde op een dag dat we een dochtertje kregen en ze vertelde dat haar naam de #1 naam van m'n man was :) En zo geschiedde :)
    2e naam dochter geinspireerd door een stukje geschiedenis uit de wijk hier en tevens de natuur. Daarnaast ''moest'' deze 2e naam ook aan wat 'eisen' voldoen, namelijk dat -net als bij zoon z'n 2e en 3e naam- de 2e en 3e naam weer op redelijk dezelfde klank 'moesten' eindigen (dat vinden we lekker bekken). Buiten dat neigden we toch wel weer sterk naar een naam met dezelfde beginletter als de 2e naam van onze zoon. Wilden ook weer een frans/latijnse naam net als de rest. En uiteraard moest het een bij de andere namen bijpassende betekenis hebben (net als alle anderen namen dus). Lekker lijstje weer :p
    3e naam wederom een vernoeming. Nu naar de oma's.

Secretangel en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    #13 Zonnestralen, 24 apr 2020
    Laatst bewerkt: 24 apr 2020
    De oudste zoon: De inspiratie voor zijn roepnaam vond ik bij De Beste Sing And Song Writers van zijn geboorte jaar. Zijn tweede naam is een vernoeming naar zijn vader omdat de kinderen mijn achternaam dragen.

De jongste zoon: Hij heeft de naam die ik al heel lang in mijn hoofd had, die ik niet durfde te geven aan de oudste. Zijn naam heb ik van een boek dat verfilmt is. Die heb ik ooit voor school gelezen en toen werd ik er gelijk verliefd op. Zijn tweede naam is die van iemand die leuke trucjes met mensen op tv laat zien. Mijn vriend wilde niet dat dat zijn eerste naam werd, dus hebben we het als tweede naam gegeven.

Ik dacht dat ik wist waar ik de naam van onze dochter vandaan had, namelijk uit een Nederlandse film. Maar toen ik die weer keek bleek dat niet te kloppen. Ik had gewoon ineens heel sterk het gevoel van ik ben zwanger en .... is haar naam. Toen had ik nog geen eens getest. Daarna kwam ik bij de tweede naam, daarin wilde ik haar vernoemen naar mijn vader. Maar ik bedacht mij dat ik dat met haar eerste naam eigenlijk al gedaan had. Op tv zag ik een Brit, geen persoon die ik geweldig vond. Maar haar naam vond ik prachtig. Deze heb ik vernederlandst en op die manier is het een vernoeming geworden naar mijn moeder. Ik ben vernoemd naar mijn opa en oma, mijn ouders naar hun ouders, en indirect draagt zij dus 2 vernoemingen die lijken op 2 namen van mij. (De namen van mijn schoonouders hadden geen leuke vernoeming opgeleverd. Mijn tweede zoon bleek na de geboorte een naam te hebben die heel veel lijkt op de naam van zijn overgrootmoeder)

p.s. nu ik erover nadenk zou ik voor een jongen wel een vernoeming naar mijn schoonouders kunnen bedenken. Maar ik heb geen idee of ik er nog wat aan heb :roflmao:

hummeltje5 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Naam van oudste zoon in heartbreak high gehoord. Sindsdien heeft de naam altijd op plek 1 gestaan (totdat ik de naam Evan hoorde, maar dat vond ex helaas geen mooie naam)

Naam van jongste zoon gehoord in grey's anatomy en daar waren ex en ik het gelijk over eens.

15. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @EdN Wauw wat passen de namen van je kinderen supermooi bij elkaar!

De eerste naam van onze zoon komt uit een Scandinavisch namenlijstje en komt heeel weinig voor. Tweede naam is mijn vader en derde naam mans broer :)
    Het heeft heel lang geduurd voor we de naam hadden, ik was volgens mij al ruim 30 weken. Meisjesnaam hadden we al heel vroeg in de zwangerschap. Wie weet gebruiken we die ooit (als t m dan nog steeds is). Dan zou ik ook wel graag weer willen vernoemen in tweede en derde naam.

Nina Sanders en EdN vinden dit leuk.
  16. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Vanaf een jaar of 10 wil ik mijn dochter Robin noemen. Geen idee hoe ik erop kwam, maar dat gevoel was heel sterk. Mijn man vond het ook een prachtige naam.

Dus toen wij bij de eerste (goede) zwangerschap hoorde dat het een meisje was waren we al uit de naam... dacht ik. Tot 4 weken later mijn man met de naam Maud aan kwam zetten. Op dat moment speelde Maud (van Idols) in een musical waarvan overal posters in het dorp hingen. Ik schoot de naam af, maar bleef vanaf toen in mijn gedachten. Steeds meer werdt onze buikbaby meer een Maud dan een Robin. Uiteindelijk dus voor Maud gegaan.

Zwangerschap 2. Met 16 weken kregen we wederom te horen een meisje te krijgen. Door het dolle heen riepen we direct tegen elkaar: ' Dit is onze Robin. We zijn klaar!'
    4 weken later een het toch een jongen te zijn. Hartstikke leuk. Maar opnieuw opzoek naar een naam. Op het laatste 3 korte stoere jongens namen over. Man en ik beide een andere nummer 1. Dus viel de naam die we beide niet op 1 hadden vanzelfsprekend af (Koen).
    Ik merkte dat ik daar enorm van baalde. Koen vond ik zo'n mooie naam. En op een gegeven moment benoemde mijn man dat ook. Blijkbaar was Koen onbewust onze beide favorite.

Laatste zwangerschap kwam als een (weliswaar fantastische) verassing.
    Direct waren we er beide van overtuigd dat het een meisje was. Robin zou heten en zo onze perfecte afsluiter zou zijn.
    Niet meer verder gekeken naar meisjes namen. Nog wel een jongens naam gezocht. Aangezien we het geslacht niet wisten.
    Robin is nu bijna 2 weken oud. Wij zijn compleet!

spruitjes, Louise11110, Fleur88 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dochter - ik was random namen aan het opnoemen en op alles zei mijn vriend nee.
    Gevraagd wat hij dan mooi vond en dat was C.

zoon - vriend wilde Davey maar dat vond ik echt vreselijk.
    Mijn ex had de jongensnaam die ik altijd mooi vond al aan zijn zoon gegeven dus dat was echt een no go.
    Toen zag ik N zijn naam in een aftiteling en was gelijk verkocht.

Dochter L - uit Harry Potter
    Vriend vond het altijd teveel aan hp denken.
    Nog voor ik zwanger was van L zei ik dat ik het toch echt een mooie naam vond en toen zei die Ja dat word ‘m! :D

18. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heet Kayley Michelle
    De eerste naam had ik van een geboortekaartje die in een map zat bij de verloskundige.
    Tweede naam vond ik gewoon een lieve naam. Ik hoorde hem weleens hier en daar en vond hem leuk..
    Het is een Ierse naam.

Mijn zoon heet Shay Colten
    Beiden namen gehoord bij een programma op TLC.
    Shay is een Ierse naam en betekent geschenk. Past goed bij hem want hij is met 28 weken geboren. En heeft een paar dagen kritiek gelegen.
    Tweede naam heeft geen mooie betekenis helaas het betekend kolenstad.
    Maar deze naam vond ik gewoon super leuk.

Bij mijn jongste zoon heet Declan Nash.
    De eerste naam opgoogle gevonden. En is ook een Ierse naam.
    En Nash heb ik ook al een langere tijd in mijn hoofd.
    Maar ik weet niet meer waar vandaan.

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Emma Aliyah Josephina - Emma uit de serie baby daddy. Aliyah komt van mijn moeder (Alie) en Josephina komt uit de doopnaam van schoonmoeder.

Fayèn Rosa Lynn - Fayèn komt van musicalactrice Vajèn van den Bosch. Rosa is de eerste 2 letters van mijn man zijn naam en de 1e 2 letters van mijn naam. En Lynn vonden we gewoon mooi.

Mia Hannah Janoah - Mia komt uit the fast and the furious. Hannah komt uit de doopnaam van mijn schoonvader (Johannes). En Janoah komt van mijn vader (Jan).

Kensi Daniela Willemijn - Kensi komt van NCIS Los Angeles. Daniela komt van de actrice die die rol speelt. En Willemijn komt van mijn broer (roepnaam Wilco, maar doopnaam Jan Willem)

NiVa0230 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik heb ooit een leerling in de klas gehad met de naam die we onze zoon hebben gegeven. Die naam is altijd blijven hangen. Het is een niet veelvoorkomende naam. Ik denk dat mensen de naam in het algemeen een 'hockeynaam' zullen vinden. Zijn tweede naam is een naam die ook niet vaak voorkomt, maar die we beide mooi vonden (en vinden).

De naam van mijn dochter is een Friese naam (met Latijnse roots). In onze provincie hoor je de naam heel af en toe voorbij komen, al dan niet op dezelfde manier geschreven. Haar tweede naam is, net als bij onze zoon, een naam die we beide erg mooi vinden.

Ik wil je de namen eventueel wel via pb sturen, ivm privacy zet ik ze hier liever niet :D

hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina