Ik ben nu al jaren werkzaam in de schoonmaak en ben er helemaal klaar mee. Heb die wc’s nou wel gezien en wil echt wat anders. Ik ga met ontzettend veel tegenzin naar mijn werk en ben op mijn werkdagen niet uit bed te slepen. op mijn werk heb ik al meerdere gesprekken gehad over de doorgroeimogelijkheden en een interne opleiding. Ze zeggen nu al 1,5 jaar dat ik dat mag gaan doen en dat ze gaan kijken hoe ze me dan moeten indelen etc. Paar weken geleden weer een gesprek gehad en toen gaf ze aan dat er al 2 zonder opleiding liepen en dat ik volgend jaar aan de beurt zou zijn. En wat gebeurd er vervolgens? Er word weer iemand zonder opleiding aangenomen. Ik voel me nu behoorlijk aan het lijntje gehouden en van mij hoeft het ook niet meer. Ik kijk elke dag op vacature sites maar het enige wat ik omhoog krijg zijn schoonmaak vacatures. Ik heb ervaring in de detailhandel maar word daar vaak op afgewezen vanwege mijn leeftijd en het feit dat ik niet flexibel inzetbaar ben. Ik weet even niet meer wat ik wil, behalve dat ik niet meer in de schoonmaak wil werken. Een opleiding is voor nu even geen mogelijkheid, ik ben doordeweeks alleen met de kinderen en zit niet lekker in mijn vel. Dit zou wel een mogelijkheid zijn als ik me weer beter voel. *de interne opleiding van mijn werk is zonder huiswerk* Ik zie zelf even niet meer wat ik zou kunnen doen en ben iemand enig idee wat voor mogelijkheden er zijn?
Werken in een leuke winkel? Misschien niet de beste tijd om te solliciteren maar je kan het altijd proberen. Daar heb je meestal ook veel doorgroeimogelijkheden. jezelf omscholen is ook een optie maar gok dat je daar toch echt ook huiswerk voor moet doen.
ja daarin ben ik bekend. Ik ben destijds assistent filiaalmanager geweest. Maar ik word vaak afgewezen omdat ik dus niet flexibel inzetbaar ben.
Is bij een ander bedrijf in jouw sector solliciteren naar de functie die je eigenlijk wel zou willen een optie? Als ze bij jouw werkgever mensen zonder opleiding aannemen, dan gebeurt dat ergens anders vast ook. Je moet je afvragen of je huidige werkgever het je gunt, of dat ze je liever op de plek houden waar je nu zit, maar dat niet uitspreken.
Ah ja dat is lastig. En balie medewerker (volgens mij heeft het anders)? Eerste aanspreekpunt en gezicht voor mensen. Lijkt mij ook altijd een leuk beroep.
Receptie/frontoffice medewerker? Brancardier in een ziekenhuis (lijkt mij heel leuk om te doen), voedingsassitent in een ziekenhuis (zul je wel (intern) een opleiding moeten volgen), logistiek medewerker.
Kan je wel hele dagen werken? Of enkel onder schooltijd? En naar wat wilde je doorstromen? In de zorg?
En als zzp-er in de schoonmaak bij particulieren? Hier in onze omgeving is altijd vraag naar een goede poetsvrouw, en dan kun je zelf je dagen indelen.
Gastvrouw bij ouderen? Zoiets bijvoorbeeld https://www.werkenbijvolckaert.nl/vacature-in-en-outsite/gastvrouw-heer-dementie-16-24-uur
Ik kan wel hele dagen werken, doe ik nu ook. Ik wilde doorstromen naar adl’er in de gehandicaptenzorg.
Grappig dat je dat zegt. Vorige week op gesolliciteerd en vandaag te horen gekregen dat ik niet word uitgenodigd voor een gesprek.
logistiek ben ik ook in bekend. Daar kan ik inderdaad naar kijken. De andere ga ik even opzoeken wat het allemaal in houd
dat zei mijn man ook al. Begin gewoon je eigen schoonmaak gebeuren. Maar vind het best een stap. ga ik even goed over nadenken
Maar eerlijk gezegd lijkt me dat niet logisch als je je post begint dat je helemaal klaar bent met het schoonmaak gebeuren. Waarom zou je dan een eigen schoonmaakbedrijf beginnen? Als je niet flexibel inzetbaar bent en geen opleiding in de richting hebt en nu niet wil/kan gaan doen zijn je opties beperkt. Ik zou beginnen je in te schrijven bij een uitzendbureau want dit soort banen (balie medewerker, logistiek medewerker, office assistent) gaan meestal eerst via een uitzendbureau. Dat betekent wel dat je moet accepteren dat je baan zekerheid opgeeft maar dat zou je ook doen als je een eigen bedrijf begint.
daarom moet ik er ook goed over nadenken. De mogelijkheden om alles zelf te bepalen qua tijden etc staan mij wel aan, maar het schoonmaken twijfel ik over. uitzendbureau heb ik niet zoveel problemen mee. Ik heb een horeca diploma gastvrouw + sociale hygiëne. Maar ik wil liever niet in een restaurant ofzo werken. Gastvrouw in een verzorgingstehuis trekt mij meer aan.
Mijn zusje is nog zoekende naar werk na het klaar zijn met haar opleiding. Ze werkt nu bij bron en contact onderzoek. Ik weet niet of daar nog eisen voor zijn. Maar misschien is het wat terwijl je zoekt naar een baan die je echt wil.
Ja het is wel anders om in huis voor iemand schoon te maken, dan bijv. op een kantoor ofzo. Je krijgt dan ook wat positieve feedback als het weer lekker schoon en fris is in huis. in iedergeval dat zeg ik wel als een schoonmaakster mijn huis onderhanden heeft genomen. Verder komt er wel administratief werk bij kijken natuurlijk, daar moet je je wel in verdiepen en uitzoeken hoe dat gaat. maar misschien geeft het ook weer een opstapje om daarna verder te zoeken naar een baan die je echt zou willen.
Misschien hier aangeven in welke buurt je zoekt. Weet dat ze bij ons zitten te springen om mensen. Misschien heeft iemand wel een geweldige kans voor je
De ggd staat te springen nu om mensen! Via uzb kun je bv afspraken inplannen voor de corona testen en dat doe je gewoon thuis Gastvrouw in verzorgingshuis of keukenhulp? Moet je wel flexibel zijn en draai je ook weekenddiensten