Wij willen onze dochter Emmy/Emmi/Emmie noemen, maar we twijfelen over de schrijfwijze. De naam van onze eerste dochter eindigt op -ie en onze zoon heeft een korte, Nederlandse naam. Welke schrijfwijze zouden jullie kiezen en waarom?
Emmi klopt niet in mijn ogen. Emmy is de meest logische schrijfwijze in die zin dat ik heel veel 60+-ers ken met die naam. Dat is dan helaas ook wel meteen het nadeel, dat met die schrijfwijze, voor mij dan ook die ouderwetse associatie eraan blijft hangen. En omdat ik Emmie ook nog wel vind kunnen qua schrijfwijze, vind ik dat wat frisser/ vlotter ogen, dus heb daarop gestemd. Persoonlijk voel ik echter meer voor Emilie als je dicht bij deze naam wilt blijven.
Emmy, op zich hou ik niet van de y in een naam. Maar bij deze hoort de y erin en is het de mooiste spelling. Ik hou niet van creatieve schrijfwijzen en vind emmie en Emmi niet mooi.
Bedankt voor jullie reacties! Ik neigde ook naar Emmy, maar ik twijfelde door de combinatie met de andere namen. Ik denk dat we inmiddels wel overtuigd zijn
Dit, plus ik associeer de naam Emmy vooral met met de Emmy awards. Als het anders geschreven is valt die associatie ook weer weg ofzo.
Emmy! Voor ons heeft deze schrijfwijze geen oubollige assocciatie en het is de meest voor de hand liggende schrijfwijze. We zien Emmy meer als een variant op de nog altijd populaire naam Emma.