Hallo moeders, Ik lees dat sommige moeders 1 borst geven tijdens de voeding en dat anderen 2 geven (meestal is de 2e borst dan het 'toetje'). Ik weet niet wat beter is, zelf geef ik 2 borsten omdat ik dat gelezen had en van kraamhulp e.d. gehoord heb. Maar ik ben wel nieuwsgierig wat het meest gedaan wordt (en evt. waarom)! Of misschien doe jij wel iets anders?
Ik geef bijna altijd 1 borst, want dat is bijna altijd genoeg. De kraamhulp zei ook altijd dat ik de andere borst als toetje moest geven, maar dat was nooit nodig. Nu doe ik het heel soms wel.
Ik geef allebei de borsten sinds anderhalve week en hij drinkt ze allebei leeg. Ongeveer 10 minuutjes per borst en dan hoor ik aan het slikken/zuigen dat die leeg is en dan naar de andere. SDam was afgelopen 9 dagen 470 aangekomen. Had wel net voeding gehad, maar op het CB zeiden ze dat het goed was...zeker aangezien hij 4 weekjes te vroeg was. Hij maakt nu zijn inhaalslag.
Hier wisselt het nogal, vandaar dat ik 'anders' heb gekozen bij de poll. De eerste maanden gaf ik steeds maar 1 borst, omdat ik zoveel melk had. Toen een poos twee borsten per keer en de laatste tijd meestal 1, maar soms twee. Ik kijk steeds wat Arend wil. De tweede borst bied ik wel aan, maar die wil hij dus niet altijd.
Eentje. Komt misschien één keer in de week voor dat een borst een keer 'leeg' is, en ze nog wil drinken. Dan krijgt ze nog wel een toetje van de tweede, maar dat is dus echt zelden.
In het begin 1, daar had hij genoeg aan. Nu 2 borsten. Eerst 1e borst, dan boertje en dan vaak de 2e borst. Het is ook goed om er 2 te geven, dan worden beide borsten gestimuleerd en maken ze weer (meer) melk aan... (als ik het goed heb)
Hier eigenlijk over het algemeen altijd 1 borst per voeding. Ik leg bijv aan aan mn linker borst, dan word er gedronken, dan even rusten en evt een boertje, en dan leg ik weer aan de linker borst aan. Wel heel soms dat er na een half uurtje ofzo weer 'gemiept' word, dus dan geef ik de andere borst, voor nog een beetje extra melk. Dus als je dat dan als 1 voeding telt is het wel 2 borsten per voeding. Maar eigenlijk dus 1 borst per voeding.
In het begin 1, bij de 2de was hij al uitgeteld, na een paar weken/maanden gingen we over op 2 en nu hoe het uitkomt. Soms 1, soms 2 wat hij wil..
Over de jaren heen is het op veel verschillende manieren gegaan, vandaar 'anders'. Op momenten dat ik veel melk maakte hadden ze aan 1 borst genoeg, op de meeste momenten wilden ze 2 borsten, maar er zijn ook momenten geweest dat ze 3, 4 of 5 borsten wilden. Eigenlijk is de enige geldige regel hierbij: kijk naar je kind! Want wat de ene week goed is, hoeft de volgende week helemaal niet goed te zijn.
Het is tot nu toe aardig verdeeld als ik naar de uitslag poll kijk. Ik herken veel in wat vele anderen hebben gedaan, ik heb ook één borst gegeven (tijdens stuwing) en later twee borsten. Misschien is het inderdaad het beste om twee aan te bieden en de kleine te laten beslissen.
Ik geef er meestal 2. De ene drinkt hij helemaal leeg, de 2e totdat hij echt zelf genoeg heeft. Meestal is die nog niet helemaal leeg, die bied ik dan de voeding daarna aan. Soms heeft hij genoeg aan 1.
Voor de oplettende kijker: mijn naam is veranderd van 2exzwanger naar MamaSon (aangezien ik niet meer zwanger ben).