Dag dames, Ben ik weer hoor, ik voel mij af en toe wel een zeur worden, maar het is meer de onzekerheid die ik enorm heb. Momenteel ben ik ruim 24 weken zwanger. Ik kreeg al gauw een flink buikje. 2 weken geleden was ik bij de verloskundige en die gaf aan dat ik voor liep qua groei en dat ze 3 weken aankijken hoe de groei dan is, want 1 x een groeispurt was niet erg, maar moest niet doorgaan. Nu heb ik de laatste weken zelf het idee dat mijn buik juist weer kleiner aan het worden is of in ieder geval kleiner lijkt. Deze week heb ik al meerdere malen van anderen gehoord dat ze vinden dat ik een bescheiden buikje heb en dat ze hem eerst groter vonden lijken. Ohh men dat maakt mij enorm onzeker, want ik ga dan gelijk denken; Is het allemaal wel goed? Groeit die kleine wel? Voelen doe ik de kleine nu goed en ook het hartslagje hebben we vandaag zelf weer gehoord met onze eigen angelsound, maar toch maakt het mij bang. Kan het door bepaalde kleren komen? Heb zelf t idee dat ik in sommige kledingstukken een grotere buik heb dan in andere kleding. Wat denken / vinden jullie? Ik kan wel de verloskundige bellen,maar moet volgende week sowieso langs en voel me dan ook zo'n zeur. Want tja wat moet ik melden?? Ik heb t idee dat mijn buik kleiner wordt??????? Liefs Sannie
Hoi Sannie, Ik heb dat ook wel eens hoor. En inderdaad met bepaalde kledingstukken lijkt je buik kleiner of juist groter. Ik denk soms ook dat me buikje klein is maar ik merk dat dit inmiddels is omdat ik eraan begin te wennen. Mijn vriend is eigenlijk de enige die goed het verschil ziet en elke dag als ik opsta is het "oh, je buik is weer gegroeit hoor!". Dus misschien moet jeje vriend vragen wat hij vind? Ik kan ook zeggen dat ik zelf eerst ook even een beetje voorlag op groei rond de 20 weekjes en daarvoor. Daarna echter inneens niet en heb zelfs een groei echo gehad. Uiteindelijk liep ik inneens weer op schema vanaf een weekje of 29, volgens de vk komt dat omdat de baby soms even minder groeit en dan inneens weer heel veel en wanneer dat is verschilt ook per zwangere.
Waar ben je nu precies bang voor, dat je baby gekrompen is? Sorry, ik bedoel het niet lullig. Mijn buik leek ook ineens anders vorige week: naar beneden gezakt en kleiner. Wat bleek gisteren bij controle? De baby is al een heel stuk ingedaald! Wist niet eens dat dat al kon bij deze termijn, maar zulke dingen kunnen natuurlijk je buik er anders uit laten zien. Of gewoon vocht vasthouden enz. Toen je nog niet zwanger was, was je buik toch ook niet altijd precies even dik? Succes!
dat heb ik dus ook he soms lijkt het alsof ik alleen dik ben niet zwanger heb dan zo'n klein buikje en soms woww echt 4 maanden zwanger buik, mijn man was laatst ook verbaasd daarom
Mijn buik 'schommelt' ook. Tijdje geleden had ik ook zo'n soort topic geopend. Was ook wat onzeker erover. Maar heb het losgelaten en voel me goed. Als ik veel gegeten heb is ie groter, 's ochtends met het opstaan is ie een stuk minder. Ligt aan mijn spijsvertering. En ook hoeveel vocht je vasthoudt.
Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enigste ben die dat gevoel soms heeft. Vriendlief geeft ook duidelijk aan dat mijn buikkie echt niet kleiner aan het worden is, maar inderdaad met 's morgens en 's avonds kan wel een verschil zitten en ook de kleding doet wat. Bedankt voor jullie reactie. Liefs Sannie