Poll: gerookt tijdens de ZW: gevolgen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nicky1973, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gerookt tijdens de ZW: gevolgen voor baby gehad?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    sorry hoor maar als je nou zelf al die chronische dingen heb waarschijnlijk doordat je moeder rookte..waarom rook je dan in godsnaam 35 weken van je eigen zwangerschap?? terwijl je weet wat er met je kindje kan gebeuren:x

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    In het begin probeerde ik te stoppen. Ik was er voordat ik zwanger werd heel duidelijk in: Ik rook niet als ik zwanger ben! Het is me niet gelukt en ik heb mijn hele zwangerschap gerookt. Toch wel een pakje per dag. Voor zover ik nu kan zien heeft mijn kindje er niks aan over gehouden, maar hij is nu pas 4 maanden. Hij is wel iets te vroeg geboren, kan er eventueel mee te maken hebben. Naar mijn idee is stoppen met roken tijdens de zwnagerschap nog slechter dan er mee doorgaan als je er veel stess van krijgt. Ik heb me er bij neergelegd dat het me niet lukte en was heel relaxed. Ik rook nu nog steeds maar niet in het bijzijn van mijn kindje.

3. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Mijn moeder heeft gerookt tijdens haar zwangerschap van mij en ik heb hier niets aan over gehouden. Ik ben twee weken te vroeg geboren en ze dachten dat ik astma ontwikkelde toen ik in m'n 1ste jaar zat, maar daar ben ik volledig overheen gegroeid. Er is geen sprake van een bewezen verband i.i.g. Ik ben wel behoorlijk slank (en trots) en woog voor m'n inmiddels zwangere buikje 48 kilo met 1.64 m.

Sinds ik weet dat ik zwanger was, heb ik nog 1,5 dag gerookt om af te bouwen. Ik vind niet dat mijn ongeboren spruit de dupe moet worden van mijn zwaktes en ik wilde sowieso al stoppen. Of het nou bewezen is of het schadelijk is of niet, je wordt er sowieso niet beter van. Ik mis het i.i.g. niet en ik weet waar ik het voor doe.

Ik zie hier wel veel fanatici trouwens die alles en iedereen afvallen die wel hebben gerookt tijdens hun zwangerschap en dit hier eerlijk vertellen. Ik vind niet dat je iemand anders kunt veroordelen voor hun keuze. Laat dat minstens over aan de partners, die hebben toch ook een verantwoordelijkheid?

Ik denk alleen wel dat ik raar zou opkijken als ik een vrouw met een dikke buik zie die een sigaret opsteekt........

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Vindt je dat echt? Ik vind dat namelijk altijd zo'n slap excuus.
    Hoeveel stress heb je daadwerkelijk van stoppen? Dat valt reuze mee hoor. Je bent niet 9 maanden lang gestressed.
    Ik snap het nooit zo. Ja ik was zelf een kettingroker en ja ik had al 10 pogingen gedaan om te stoppen, maar toen ik zwanger was vond ik gewoon dat het niet meer KON. Klaar. Gewoon niet meer kopen en niet meer roken, een andere mogelijkheid waser gewoon niet! Vergeleek het met als je in t vliegtuig zit, dan kun je vaak ook uren niet roken, enkel omdat het gewoon echt niet kan. Waarom kan het dan wel als je zwanger bent? Ik snap het nooit.
    Ik heb misschien 3 dagen spanning gehad, daarna was het nog moeilijk, maar stress daarna/ Nee niet echt. Ik was veelste blij dat ik zwanger was!

5. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland

Ik sluit me graag bij je aan! Hoef er eigenlijk niets meer aan toe te voegen.

6. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik ben alla minuut gestopt met roken toen ik positieve test in handen had en mijn man ook:D ben super trots!
    En we waren kettingrokers maar voor die kleine heb ik alles over:D
    En nee makkelijk was het niet maar na iedere echo ben ik blij dat ik de stap genomen heb.
    En mijn zusje was ook zwanger 1 week langer dan mij en die rookte wel en die heeft spijtig genoeg dinsdag een miskraam gehad weet niet of het aan het roken ligt maar spijt dat ze heeft:(.
    Dus alle rokers stop ermee het is even moeilijk maar wat krijg je er veel voor terug.

Groetjes, Brenda

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ben ik het zó mee eens! ik ben zelf 5 jaar terug cold turkey gstopt met roken (ik rookte veel!) en ja dat levert stress op, maar kom op zeg, zo dramatisch is het ook weer niet, het duurt maar een paar dagen en dan is het weg en wat overblijft is het idee en de gewoonte de nicotine is allang weg.

Geloof er geen klap van dat gyns dat als advies geven, en een slechte arts als je het mij vraagt die dit advies geeft, stoppen en wat stress is nogal altijd beter dan roken

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ze geven dat advies niet! Heb het toen zelfs aan mijn verloskundige gevraagt. Die zei ook dat ze NIEMAND kent die dat advies zal geven.
    Het is alleen wel handig om te zeggen he als je niet wil stoppen met roken voor je kindje. Als de verloskundige of gyn het goed vindt, waarom zou iemand er dan nog wat van zeggen?

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

tja daar zeg je zo wat :D dat is idd lekker makkelijk

ps leuke foto in je avatar!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat leuk, dankjewel. Is eens wat anders, kreeg een tijdje terug nog te horen dat iemand vond dat het absoluut niet kon die foto. :D Hihi..

11. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ach is juist zo zoet! Heb die foto's ook van toen ik nog borstvoeding gaf

Sorry ff off topic!

12. Bri

Bri Niet meer actief

Misschien bedoelt ze dat al heel veel stress in haar leven heeft, die ze alleen kan handelen door te blijven roken? ipv dat het stoppen met roken zelf de stress veroorzaakt?

Dan denk ik: als je zó gestresst bent dat je er een pakje per dag voor moet roken om de dag door te komen, waarom pak je dan de oorzaak van die stress niet aan - liefst vóórdat je zwanger wordt? Nu zadel je de ongeboren baby met twee ongezonde effecten op: jouw stress én jouw roken.

Ik vind het moeilijk hoor. Ik wil niemand veroordelen (want ik ben zelf ook heus niet zonder fouten) maar ik word gewoon woest als ik mensen allemaal oneigenlijke argumenten hoor gebruiken om maar te blijven roken. Het staat vast dat het heel erg schadelijk is, voor jezelf en voor iedereen in je omgeving. Daar is geen verder onderzoek voor nodig, dat is al duizend keer aangetoond. Dat je er dan toch voor kiest om te roken is omdat je verslaafd bent.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd het is de verslaving... Die verslaving verzint ook de excusen hoor. Dat weet ik helaas maar al te goed.
    Maar komop als je een kindje draagt dan heb je daar de verantwoordelijkheid over. Dat je jezelf vol wil stoppen met rotzooi moet je zelf weten, maar nu ben je niet meer alleen.
    Ik snap echt wel dat het heel zwaar en moeilijk is, voor mij was het ook geen pretje, maar er is toch gewoon geen andere mogelijkheid in mijn ogen.

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Mijn zusje heeft bij beide zwangerschappen gerookt, beide kinderen dysmatuur, laatste zwangerschap HELPP, kinderen zijn altijd ziek of onderweg, jongste kind is astmatisch.
    Ze was koud een half uur bevallen of ze liet haar kind in een wiegje op de kamer om een sigaret te roken.. Oh ja, en ze roken ook in huis...

Ik heb nooit gerookt, ga niet ergens op bezoek waar gerookt wordt en mijn kinderen mankeren nooit iets :)

15. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik werd in de steek gelaten door mijn vent toen ik 12 wk zwanger was van nr 2. Ik begon toen meteen weer met roken vanwege de stress. ( zit tussen oren i know) Maar ik kreeg van mijn gyn groen licht, want hij zei door de stress ga je er aan onderdoor en de baby ook. ( ik rookte max 3 op een dag)
    Uiteindelijk bleek ze achterstand te hebben in de groei, maar de gyn, verzekerde mij na de bevalling meteen dat dit puur van de stress kwam en niet door t roken. Hij liet mij de placenta zien en zei dat er geen sporen van roken te vinden waren. Maar dat ze niet kon groeien omdat ik al haar voedingsstoffen zelf nodig had. Door de stress had ik geen reserves meer en at ik alles op van haar als t ware. Dus bij mij had t roken, volgens de gyn niets te maken met de kleine groeiachterstand. geboren met 39wk en woog 2770gram. Ik was aangekomen: 7 kilo. En bij vorige zw-schap 18 kilo.

16. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hier sluit ik me bij aan.

Fijn dat er mensen ingaan op mijn mening, maar volgens mij is het de bedoeling dat je aangeeft hoe het bij jezelf zat en niet dat je uitgebreid gaat vertellen wat je van MIJN mening vindt.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je denkt dat je de waarheid in pacht hebt he? Vind dit een zéér storende opmerking :x

Ondanks dat ik zelf dus níet meer rook, vind ik het heel erg dat je hier nu alle vrouwen die zoiets zeggen voor leugenaars uitmaakt.
    Wat veroordelend bah. Er zijn zéker verloskundigen en (huis)artsen die zoiets zeggen, heb het zelf nog meegemaakt bij een vriendin van me.

Daarbij kan je jezelf niet vergelijken met een ander. Dat JIJ betrekkelijk weinig stress hebt gehad bij het stoppen, betekent nog niet dat dat voor een ander ook geldt!

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik mag toch gewoon mijn mening geven?
    Dat is wat ik er van vindt. Ik vond stoppen ook niet makkelijk maar kom op, dat ben je in mijn ogen gewoon verplicht!

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tuurlijk mag je dat, ik mag ook melden hoe belachelijk ik die mening vind ;)

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Van mij gerust.

Deel Deze Pagina