Antwerpen, legitimatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Miranti, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Een goede vriend van ons is verhuisd naar België. Nu hebben wij een paar dagen geleden afgesproken langs te komen a.s. donderdag. We hebben 2 zoons, oudste ruim 2 en de jongste 5,5 maand. Zij hebben nog geen id kaart of paspoort. Maar dan mogen we dus eigenlijk de Belgische grens niet over toch? We moeten in Brasschaat en Antwerpen zijn.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als je naar het buitenland gaat heb je een geldig reisdocument nodig, dus een paspoort of een ID-kaart, voor iedereen.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    Dit, maar aangezien je donderdag al gaat zou ik gewoon zonder gaan. echter bedenk wel dat dit eigenlijk niet mag. Wel zou ik dus zo snel mogelijk ID kaarten voor je kinderen laten maken, zodat je niet nog eens voor dit probleem komt te staan, ID kaarten of een paspoort voor die kleintjes zijn 5 jaar geldig, je hebt er dus zeker voor een volgende vakantie of nog eens een bezoek iets aan.

4. mrien

mrien Actief lid

24 aug 2014
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Officieel mag dit niet, echter de belgische politie is niet zo actief ;)
    Dus in dit geval zou ik gewoon zonder gaan. Wij zitten 3 dagen in de week in belgië ivm werk heb er nog geen 1 controle gehad.

5. Polletjepiek

Hebben ze tegenwoordig geen strengere grenscontroles? I.v.m. terreurdreiging enzo?

6. Luiwammes

Luiwammes Niet meer actief

Ik ben in december geweest en ben zowel op de heen als terug weg na gekeken.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Bij de franse grens ;)

Ik rij met hele grote regelmaar Antwerpen en Brasschaat. Nu heb ik altijd mijn rijbewijs bij me, maar mijn dochtertje gaat soms ook mee, daar heb ik vaak niets voor bij me. Ik ben werkelijk nog nooit om mijn legitimatie gevraagd. Dus voor deze ene keer zal het echt geen probleem zijn hoor ;) Maar wel de paspoorten aanvragen want je moet wel wat hebben want het is wel handig om het in huis te hebben mocht je gewoon op vakantie willen.

8. Polletjepiek

....

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Waarom spreek je af als nog niet alle IDs in orde zijn? :(

10. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon gaan hoor. Wij wonen 10 min. van het centrum Antwerpen af en komen er geregeld. Nog nooit gecontroleerd en ons zoontje ook niet hoor.

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sorry ik denk dat je valt over de smiley ... die weer eens verkeerd is gezet omdat de getypte smiley de rollende ogen geeft op de zwangerschapspagina ;)

Het moest dus deze smiley zijn ;)

Mea culpa ...

Maar het is dus de franse grens waar 100% controle geld. De NL/BE grens wordt bij Hazeldonk soms (en dan echt soms) wel eens een actie gedaan, en dan voornamelijk bij vrachtwagens, maar ik rij over de A4 en daar heb ik werkelijk nog nooit iemand gezien.

12. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Mwah ik woon net over de grens en rij bijna dagelijks de grens over en weer. Nooit controles. Staat weleens douane maar in al die jaren 2 X tegengehouden, en dan niet voor de id van de kids

13. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Wij zijn 2 jaar geleden dus op vakantie geweest naar oostende in Belgie, helemaal vergeten dat de kids ook een ID nodig hebben en dat was niet meer te regelen.
    Wij zijn gewoon gegaan en er is in Belgie nauwelijks controle, daarna wel meteen aangeschaft.

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou niet zonder de grens over gaan. Stel je krijgt een ongeluk ofzo dan heb je wel een groot probleem.

15. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik neem dochter dr geboorteakte mee. Meisje heeft een andere achternaam. Ik kom minstens 1x per week in België maar nog nooit 1x om gevraagd

16. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    :(
    Ik heb er niet bij stil gestaan dat we de grens overgaan en de kids nog niks hebben, dat bedacht ik me vanochtend dus. Raar hé. .

Bedankt voor alle reacties. Ik was inderdaad ook wel benieuwd wat jullie zouden doen. Ik twijfel.. We vragen ze sowieso binnenkort aan ivm vakantie in de zomer. Maar heb ze eerder nog niet nodig gehad. En de jongste is ook pas 5 mnd..

17. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Wat gebeurt er eigenlijk als je aangehouden wordt en je hebt geen legitimatiebewijs voor je kinderen?

18. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Mijn zoon gaat elke 2 weken naar mijn NL 'se ex en zijn kids ID is al een jaar vervallen plus heeft ie nooit bij als hij naar daar gaat. Ex woont volgens mij al 2 jaar in NL of nog langer en heeft dus nog nooit ID meegehad. Is ook nog nooit gecontroleerd geweest zo ver ik weet, dan had ie daar wel naar gevraagd denk ik.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ga al 3 jaar 2 keer per week de grens over met zoontje en nog nooit controle gehad.

20. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Grensovergang vanaf Rilland naar antwerpen of vanaf Bergen op zoom richting Antwerpen staan ze bijna dagelijks voor grote controles.

Mijn man rijdt er elke dag maar is nog nooit staande gehouden maar je weet natuurlijk nooit.

Ik zou eerst je spullen op orde hebben en dan af spreken stel je wordt staande gehouden en je krijgt een boete zou toch flink zuur zijn en je krijgt ook de kosten van een ID bewijs nog.

Deel Deze Pagina