ik krijg half maart te horen of het IVF of ICSI wordt. moet je dan altijd hormonen spuiten? of is het zo als je eigen cyclus goed is dat niet nodig is?
Hoi ivf/icsi is altijd met hormonen. Ik geloof dat ze alleen in een zh in Groningen ivf in eigen cyclus doen. Maar met hormonen is beter hoor, want je broedt meer eitjes uit. De (eventuele) bijwerkingen moet je helaas maar voor lief nemen, 't gaat om het goede doel nietwaar?
oh ok bedankt voor het antwoord... de kans is dan dus 30% dat is toch niet veel? of ben ik dan erg negatief?
Heb goede moed! Ons is het ook gelukt en ik ben nu 38 en mams van 5 maanden oude Vera 8) Ik was ontzettend bang om bloed te laten prikken en zag er tegenop om hormonen te spuiten. Ik wil niet opscheppen, maar ik ben er glansrijk doorheen gekomen de eerste behandeling zelfs zelf geprikt! (bij de 2e bood mijn mams het aan = zv-er) Groetjes, Danielle
bij de hoeveelste poging is het gelukt dan? ik zie erg tegen het prikken op... maar ja dat wil mijn vriend wel doen bij mij hihi... ik ben 33 en mijn cyclus is wel erg regelmatig en heb ook wel eisprongen elke maand (heb getempt)
Prikken klinkt heel heftig, maar het valt echt allemaal reuze mee hoor! De eerste keer is even diep ademhalen, maar dan gaat t wel. Tip: even voordat je gaat spuiten de injecties uit de koelkast leggen, dan is de vloeistof minder koud, en minder pijnlijk met inbrengen.