Zojuist met ml samen op de naam Aimee gekomen. Nu dacht ik later dat het best op emma lijkt. Wat vinden jullie?
zo heet de dochter van "vrienden" van ons. en ze zit bij mijn nu nog jongste in de klas. Zelfde vriendenkring als haar vader.
Ligt eraan hoe je wil dat het wordt uitgesproken. Ik ken namelijk 2 mensen met de naam, bij de ene zeg je 'Emmee' en bij de ander 'Eemie' (Amy)
je zou jet ook kunnrn uitspreken als aaimee.. zo heette een klasgenoot van vroeger.. met de 'aai' klemtoon.. dan zet je hem net wat anders
Vind het niet te veel lijken. En als het wel te veel lijkt, wat dan nog? Het blijft toch echt een andere naam. (Ik vind Aimée met accent aigu overigens mooier)
Ik vind de uitspraak van deze naam altijd een beetje lastig. Ik heb ‘m weleens gehoord met uitspraak ee-mee, dan lijkt het inderdaad een beetje om Emma. Als je voor uitspraak aai-mee of ee-mie gaat vind ik het weer niet lijken..
We gaan er nog even over brainstormen. Hebben jullie nog andere suggesties, die lijken op aimee? We hadden bij de eerste Demi, alleen lijkt dat erg veel op de naam van de tweede. Dus vind ik nu ook niet meer kunnen. Wordt zo lastig om ze te roepen
Ik vind Aimee een totaal andere naam dan Emma en vind het prima kunnen! Misschien vinden jullie Esmee ook leuk?
Mee eens, en uitgesproken als emmee. Je hebt dan toch al een andere naam gekozen, meer rekening zou ik niet houden met het kind van vrienden. Wie weet verwatert de vriendschap en als hun kind al zo heet, zal jouw kind er toch al nooit bij in de klas komen.
Vind Aimee veel mooier dan Emma! En ik vind de naam ook totaal Anders! Dus lekker doen hoor Uitpraak emmee!!
Ik vind aimee ( emmee) geweldig. Wij hebben lang getwijfeld over de naam. Andere opties Danae Romee Emme