Kan een uterus bicornis verergeren?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door schoentje24, 25 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hallo dames,
    Bij mijn vorige zwangerschap zagen ze rond 16 weken een lichte afwijking aan mijn baarmoeder. Een soort deuk met een extra holte, maar geen schot ertussen. Ik bleef onder controle van de gynaecoloog maar de rest vd zwangerschap en bevalling normaal verlopen. Ik mocht dus bij een volgende zwangerschap gewoon naar de verloskundige. Daar ben ik vandaag geweest, alles goed gelukkig ! Had wel aangegeven van de afwijkende vorm. Daar heeft ze nog even naar gekeken en ze zag het inderdaad duidelijk (ben nu 7.5 week zwanger). In t zkh hebben ze hier niet naar gekeken.
    Ik vind het vreemd dat het nu zo vroeg al zichtbaar is! Kan het zijn dat deze afwijking verergert? Daarmee bedoel ik dus of het in 1.5 jaar tijd zich verder kan ontwikkelen..? Iemand hier ervaring mee?

2. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Nee dat kan niet. Je hebt een bicornis vanaf de geboorte, het verminderd of verergerd niet.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Het is idd aangeboren. Wel kan het zijn dat t kindje nu in de andere holte zit waardoor dit zichtbaarder wordt. Wel is dit een indicatie dus extra controle bij de gyn en bevallen in t ziekenhuis.

4. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Oke dankje! Hopelijk is er genoeg plaats voor dit kindje :)

Deel Deze Pagina