Hoi Hoi, Onze kat is bij de buren naar binnen geglipt en opgesloten daardoor heeft ie op hun dekbed gepoept en geplast en ze hebben deze weg gegooid. Zou de WA dit vergoeden? Of moet dit uit eigen zak? Groetjes
Erg vervelend meis , mis even na gaan hoe je verzekerd bent daar staat vast ook in wat er verzekerd is .
Hadden ze hem niet eerst op jullie kosten hem kunnen laten stomen? Of zou dat even duur geworden zijn?
denk ook aan een mogelijk eigen risico bij je verzekering vaak is het dan goedkoper eventueel zelf schade te vergoeden
Ik zit er wel bij te lachen, maar evengoed vervelend. Ja, een kat in het nauw, ze kon geen kant op en zal toch ook wel een beetje paniekerig zijn geweest. Kan gebeuren. Gewoon je verzekering bellen en uitleggen wat er is gebeurd.
Gatverdamme zeg, moet je eerst die poep eraf scheppen etc. Bovendien zien ze je komen bij de stomerij, nee hoor; die had ik ook weg gegooid! Volgens mij moet je vaak eerst een gedeelte eigen risico betalen. Als dat meer is dan een dekbed, dan zou ik mijn verzekering niet inschakelen.
Dat ze die gelijk weg gegooid hebben zeg. Even op 60 of 90 in de machine en hij kan er nog prima tegen. Maar ik zou het gewoon opgeven bij je WA. Nee heb je, ja kun je krijgen toch?
Een dekbed in de wasmachine? Die zit dan zo vol en krijg je het nog niet schoon, en zal vies zijn en blijven stinken brrrr. Die lucht krijg je er echt niet uit. Is te hopen dat het niet doorgelekt is in het matras... Zou het gewoon vergoeden uit eigen zak, en dan kijken wat er terug te halen valt bij de verzekering.
Ik heb het wel eens gehad. Vond het heel vervelend, maar dat was trouwens wel alleen poep. Die heb ik er met een zakjes afgeraapt en toen de hoes in de machine gestopt op de kookwas. Dekbed toen niet gewassen, want daar zat geen lucht aan. Maar mijn dekbed zou er wel inpassen, dus ja, ik zou het wassen.
Dat sijpelt toch zo door de tijk heen?? Ik heb trouwens een wollen dekbed. Ik vind het al vies, maar denk dat niet-kattenmensen vreemde kattenpoep heul vies zullen vinden en niet met boterhamzakjes willen gaan schrapen! Ik zou het zo vervelend vinden voor mijn buren dat ze en nieuw dekbed kregen mét een bos bloemen erbij.
ow bah... je bent als het goed is wel verzekerd voor schade dat jij of je huisgenoten aanricht maar je kan het beste even je verzekering bellen... Ik weet ook niet of ik mijn dekbed had gehouden... jakkie
Ja, is ook wle anders als het je eigen poezen zijn denk ik. En in mijn geval was het dikke schuld. Te laat de bak verschoond, (oeps), dat doen we dus nooit meer verslonzen. En ik had geen plas, dat scheelde ook. Mijn man heeft wel een keer per ongeluk de poes opgesloten in de woonkamer, waar onze vakantietassen klaar stonden. Toen heeft ze wel geplast en gepoept. Gelukkig in zijn tas . Maar dat heb ik wel gewassen hoor. Zo ik hoop, dat ik niet nog meer poep en plasanekdotes heb. Jullie zullen wel denken haha.
Dit valt wel onder de aansprakelijkheidsverzekering. Maar jemig wat een stoute kat, lekker het dekbed van de buren als kattenbak gebruiken
Ik weet niet of schade door huisdieren wel vergoed wordt... Ik ken iemand waar de kat de kraan per ongeluk had opengezet toen diegene weg was en de hele benedenverdieping stond blank. Werd niks vergoedt!
Ik heb dit gehad met de kat van de buren en het was niet alleen m'n dekbed wat vies was, maar ook het matras, wat net anderhalve maand oud was. Ze mocht mooi met me mee naar de Ikea zodat ze direct een nieuw dekbed en matras kon afrekenen. Gelukkig voor haar was het een eenpersoons matras en kon die op de auto mee, en had ik dezelfde dag weer een schoon bed. Ik ben superallergisch voor katten en ik kon dat beest eigenlijk ter plekke van 3 hoog naar beneden kunnen gooien, maar gelukkig vluchte de kat. Ze heeft het zelf betaald want het eigen risico van haar wa verzekering was hoger dan het bedrag wat ze nu kwijt was.
Als het goed is wordt dit vergoed door de verzekeraar. Bij ons zit schade door de katten bij de WA verzekering inbegrepen. Zou het ook altijd opgeven, ook al moet je je eigen risico betalen. Als er dit jaar nog iets gebeurd, ben je iig door je eigenrisico heen..
Hmm, weet niet of je dit vergoed krijgt, zal per verzekering ook verschillen.... Vindt hun oplossing ook wel erg rigoureus: dekbed had toch gewoon gestoomd kunnen worden, zou ik denken? Tenzij ze een erg goedkoop dekbed hadden, is dat altijd goedkoper dan helemaal een nieuw moeten aanschaffen. Ik zou in jouw geval alleen stomerijkosten vergoeden.