Ik heb écht geen flauw idee. Verschilt van week tot week. We kopen waar we behoefte aan/zin in hebben. De ene keer is dat 200 voor een boodschappenkar, en de andere keer veel minder. Daarnaast kopen we altijd groot in als we in NL zijn bij mijn familie, en in Engeland bij mijn schoonfamilie. Ik vermoed dat gemiddeld 600-800 per maand in de buurt komt...
hier ergens tussen de 80-100 euro per week maar goed heb wel een grote eter (1 brood mee naar werk, 2 stuks fruit minimaal , fles drinken (in de zomer 2) en savonds 2-3 borden (dus ipv voor 4 man kook ik voor 6-8 man altijd) en mijn kinderen eten minimaal een half brood per dag samen weg met "echt" beleg dus geen goedkope hagelslag ofzo maar vleeswaren, kaas e.d. dan heb je natuurlijk je non food artikelen (haal ik veelal bij de lidl dus dat valt wel mee) hondenbrokken tel ik dan mee is 15 euro per maand ongeveer. Wij roken niet, hebben geen pampers meer, alleen aan groente en fruit ben ik al zeker 20 euro kwijt in de week, aan vlees minimaal 15 euro, dan krijg ik nog mijn brood, ook makkelijk 15 euro in de week dus, dan zit ik al op 50 euro en heb je nog geen drol Iemand had vaak commentaar op mijn vele boodschappen en heb eens met hun boodschappen gedaan (ik bedoel leer me maar hoor, ik sta ervoor open) ja wat zij kocht kan mijn man niet op rondkomen, 4 sneetjes per dag mee naar werk haha, ja dat kan misschien als je op kantoor zit zo werken maar bij ons niet) en avondeten, allemaal net aan een bordje kunnen opscheppen, dat zelfs mijn kinderen kijken waar de rest is dus is altijd lastig vergelijken vind ik. Daarnaast de wat gezondere producten (volkoren versies e.d.) zijn vaak wat duurder (niet altijd maar vaak wel)
bij ons meer dan 100 euro. heb al een keer geprobeerd om te bezuinigen maar dat lukt me echt niet en dat exc pampers, shampoo, scheermesjes enz.
Zo rond 70 euro. Ik winkel meestal bij Appie/ Aldi en nu met de euro-weken C1000 We roken niet en drinken weinig. (in het weekend een wijntje soms)Ook nooit frisdrank voor mij, liever water en thee) Huisdieren hebben we niet. Ik hou wel altijd de aanbiedingen in de gaten en ga ook weleens de grens over (goedkoper wasmiddelen/alcohol etc) We zijn nu nog met z'n tweetjes
80 euro red ik ook niet hoor, maar ik denk dat je dan gewoon goed op de aanbiedingen moet letten. Bijvoorbeeld de wasmiddel 2=1 enz. En niet alleen a merken nemen, maar ook de b merken/eigen merken. Als je billendoekjes per pak van 3 koopt ( zwitsal of pampers) ben je al snel 5,50 kwijt, terwijl als je een overdoos bij kruidvat haalt is het 12 pakken voor 17 euro. Kruidvat of bumblie luiers ( en de bumblie doet het hier net zo goed als de pampers) is ook al snel een verschil van 5-6 euro per pak.
ene keer red ik het wel dan weer niet .. deze week bij de bas aanbieding van wasmiddel 5 voor 10 euro ! daar kan ik voorlopig mee vooruit dus dat scheelt al enorm !. en dan luiers .. nu ook in de aanbieding altijd handig ik check ook wel de aanbiedingen
de pampers zijn hier al een paar maand de deur uit dus dat scheelt weer.. B merken haal ik ook veel.. alleen sommige dingen vinden we echt niet lekker als b merk.. zoals koffie bv... en de duo penotti.. vleeswaren houden ze hier erg van en de beemster kaas... brood van de bakker maar ook die hebben leuke aanbiedingen hoor! alcohol drink ik bijna nooit... alleen als ik met mn vriendinnen een avondje heb of zo in het weekend met mijn man samen... verder let ik wel op de aanbiedingen... maar verzorgingsspul bv... ik heb laatst 2 flessen shampoo gehaald en 2 cremespoeling... (2 dochters met lang haar) en ikzelf ook dus is echt een must! antiklit spray, zwitsal badzeep.. elmex tandpasta en 2 kinderborstels, 2 tandenborstels voor onzelf en tandpasta... badparels en scheermesjes en dat was al weer 23 euro.... als je dan maar 80 euro hebt... moet je dus ook nog een pak luiers halen... een doos doekjes dan ben je alweer 27 euro verder... dan heb je nog nieteens de dagboodschappen... drinken halen we eens per maand in grote hoeveelheden op bij de aldie... doos yogie, doos melk, doos chocomelk (12 pakken in doos) treetje frisdranken, doos multivit, doos appelsap... wc papier 2x dus dat hoef ik niet wekelijks te kopen en hoeft dus ook niet van het weekbudget af... ik vraag me dus echt af waar het allemaal blijft soms
2 volwassenen (sinds kort 3) en een baby ongeveer 100 euro per week. Waarschijnlijk gaat dit wel oplopen aangezien de derde volwassenen nu pas sinds een paar dagen hier woont. Ik gok op ongeveer 20 euro extra per week
Maar de vraag ging toch over boodschappen? Daar vind ik Ikea en benzine niet bij horen dan. Dus ik heb tussen de 60 en 75 gestemd. Wij pinnen aan het begin van de maand en hebben dan 60 euro per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen (bijna 3 en 4 jaar). En dat is krap. Dus soms is het wel wat meer...
2 volwassenen 1 kind 2010 2 katten +/_ 100/110 Euro per week Dat is inclusief luxe, wijn (ex rokers), en een bosje bloemen!
70euro, meestal hou ik wel wat over. 2 volwassenen, 2 mee-etende kindjes en n poes. Geen bier, wijn of sigaretten. Wel schoonmaakmiddelen.
2 volwassenen, 2 kinderen waarvan 1 in de luiers: zo tussen 75 en 100 euro. Meer richting 75 dan richting 100.