Poll ? Hoeveel geef jij gemiddeld per week uit aan boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel geef je uit incl eventueel sigaretten en alcohol aan de boodschappen per week

1. Minder dan 50

2. 50 - 75

3. 75 - 100

4. 100 - 125

5. 125 - 150

6. 150 - 175

7. Meer dan 175

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Afhankelijk per week 70-80 euro. Daar zit dan alles qua eten, drinken en huishoudartikelen in. Geen drogisterij, pampers etc.
    Ik hoop binnenkort wat minder kwijt te zijn door wat meer zelf te maken (soep, brood, cake). Helaas kan ik zelf niet zoveel spul meesjouwen dus ben afhankelijk van mijn man daarin. Ga hem binnenkort wel even dwingen :D.

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Zeker meer dan 100 euro!

2 volwassenen en 2 kids.
    Geen huisdieren.

Als ik bij wijze van 5 dingen bij de AH koop ben ik al 20 euro kwijt aan de kassa. En dan heb ik nog langgggg niet alle boodschappen.

We letten wel op aanbiedingen want anders is het zonde van je geld, maar toch zouden wij het NOOIT redden van 50 - 75 euro per week. Ja, het kan...maar dan zouden we denk ik elke dag een simpele worst met aardappel eten ofzo?

We houden van lekker eten, maar als het goedkoper kan ben ik er voor in hahaha. Ik maak er tegenwoordig wel een sport van om de beste aanbiedingen in de supermarkten af te gaan! Is nog leuk ook.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Meestal 35 euro bij de lidl en 10 euro op de markt. Luiers koop ik in de aanbieding van de kruidvat en kan daar makkelijk een maand mee doen als het niet langer is. Bij de voordeelshop haal ik voor een half jaar aan shampoo voor weinig geld (3voor 5euro) evenals deo etc. Dus die hoef ik maar 2x per jaar te halen.
    Ik maak elke maandag een weekmenu dat scheelt ook een hoop.

Haal ook een behoorlijke zak aardappelen (bildstar) maar das eens per maand en kost me dan 7euro extra. Heb de vriezer vol liggen met extra groente en kliekjes/stamppot voor als ik heb gewerkt en het wordt laat. Dus hoef maar voor 5 dagen eten te halen.

2 volwassenen en 2 kinderen.

4. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    75-100 euro. We halen het grootste deel bij de Lidl en klein deel bij Plus/AH. We zijn met 2 volwassenen en een dochter van 2.

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier 2 volwassenen en een dreumes van 21 mnd gemiddeld 75 à 80 euro. Zit soms een weekje bij van 50 of 60.
    Ga proberen het iig om te gooien naar gem 50 à 60!

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik heb tussen de 50 en 75 gestemd, maar later dacht ik dat dit zonder het roken van mijn man is.
    Hij rookt ongeveer voor 50 euro in de maand.
    Tandpasta, billendoekjes, haarlak, deodorant, maandverband, shampoo en dergelijke haal ik meestal bij op=op of Kruidvat, dus dat heb ik ook niet meegerekend, want dat haal ik meestal in voorraad.
    Luiers voor beide kids en voeding voor de jongste zit er wel bij en wasmiddel ook.
    Al met al zal het dus tussen de 75 en de 100 zijn.
    We zijn met 2 volwassenen en 2 kleine kids(3 en 6 maand)

7. ik heb gestemd op 125/150 per week
    dat is dan inclusief drank benzine en hondenvoer( gemiddelde genomen van 60 euro)

2 volwassenen en 2 kinderen, en een grote hond.
    Ik wil het nu gaan proberen voor 75/100 per week

8. Bri

Bri Niet meer actief

Het verschilt nog wel eens per week maar denk toch wel boven de 150 euro per week. Ik heb dus op de eennahoogste categorie gestemd.

Dat is met 2 volwassenen en 2 kinderen (waarvan 1 nog een luier draagt bij het slapen, dus 1-2 luiers per dag), geen huisdieren, geen tabak, geen alcohol. Brandstof reken ik niet tot boodschappen. Ik tank om de week voor ongeveer 75 euro. M'n vriend verrijdt dat wekelijks.

We zouden met ongeveer 100 per week ook uit kunnen, als we wat meer op de centen zouden letten.

9. christina89

christina89 Niet meer actief

hier 2 volw, 2 katten en een baardje
    we besteden 40 per week inclusief roken(13,50), beestjesvoer, douche en schoonmaakspullen

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    max 50 euro per week 2 volwassenen 1 kind 1 hond en 1 poes.

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Sukke, aten jullie nou ook veel biologisch?

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

Wat eet je dan in godsnaam want ik eet hier alleen al dat bedrag aan fruit, groente en vlees.

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier ongeveer 100 euro per week.

2 volwassenen 1 baby en 2 katten.

Het zal nu wel weer wat meer worden want m'n zus (19) woont weer tijdelijk bij ons. Maar goed daar krijg ik een vergoeding voor van m'n mama (30 euro per week).

Verder drinken we regelmatig een wijntje en vaak is dat met anderen. Daar komen dan ook hapjes ed bij. We hebben vaak dus ook de koelkast vol voor visite. Daar zouden we nog wel op kunnen besparen. Maar het is zo gezellig!

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wij ook en dat doen wij ook nog steeds hoor ondanks dat wij maar tussen de 50 - 80 euro per week uitgeven.

Het is gewoon een kwestie van creatief zijn.

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ja ook een kwestie van minder eten, want eten jullie als gezin 8/10 porties fruit op een dag , wat voor soort vlees pak je en eet je dat elke dag, eet je ook anderhalf / 2 broden per dag e.d. 50/80 euro in de week valt idd nog wel mee en kom je wel een eind mee maar zie hier 30/40 euro langskomen dan kan je gewoon niet normaal en gezond eten als gezin zijnde, ik had dat rookgeld maar gestopt in gezonde voeding. A win win situatie.

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    #96 allwoman, 25 sep 2012
    Laatst bewerkt: 25 sep 2012
    Hier gemiddeld 50 euro per week,1 volwassene,2 kinderen,1 kat. Ik rook niet.Ga vaak naar de markt en qua vlees wat er in de aanbieding is,vaak kunnen we er 2 dagen van eten want ik eet nauwelijks vlees.elke dag verse groente,op vrijdag eten de kids niet thuis en doe ik makkelijk. en in het weekend 1 dag soep en 1 dag ongezond.

17. Klachtje

Klachtje Actief lid

30 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn met 2 volwassenen 2 katten €70,- per week inc 32.80 aan rookwaar. Kattenvoer haal in eens in de anderhalf maand. Wij eten zelfs rundvlees ( €4 tot 5 ) in aanbieding anders kan ik het ook niet betalen.. Eens in de maand prop ik me kasten weer vol met het extra geld wat we hebben overgehouden ( shampoo wasmiddel tandpasta deo ) Wij eten gevarieerd ELKE dag verse groente, als ik soep kook haal ik ook alles vers. Wij houden totaal niet van pot of zak ( Nouja ik niet! ) We hebben wel eens een potje voor als ik echt geen zin heb, maar dan zien we ook gelijk dat we minder eten. Wij hebben toen in de schuldsanering gezeten, en hadden toen ook 70 euro.. Toen we eruit zijn gekomen ( Waren er 3 jaar aan gewend, duurde 3 jaar ) zei ik gelijk we blijven verder gaan met die €70,-... Je kunt alles leren, als je er maar voor open staat, en ja €70,- is nog veel voor sommige mensen..

18. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    Hier 2 volvassenen ( geen tabak, man drinkt misschien 2 biertjes per week) en 2 kinderen (geen luiers meer, geen voeding) en ik kom altijd rond 170-180 euro.

Maar we eten niet goedkoop...vlees/vleeswaren haal ik altijd bij de slager, kip bij de poelier, vis bij de visboer enz. en de bedragen lopen aardig op.
    Bovendien koop ik zo veel mogelijk biologische producten.

Als ik hier de bedragen van 70-80 euro per week zie, ben ik echt jaloers ;) Wat knap, zeg!
    Ik ga proberen met 100 euro per week rond te komen.

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    tussen de 30 en 40 euro per week
    ( 2 volwassenen , 1 hond , 1 baby )

maar moet wel zeggen is excl babyvoeding-doekjes-luiers
    want dat haal ik altijd de dag dat het kindgebondenbudget gestort is en van dat bedrag kan ik dat precies voor de maand halen

edit : wij roken beide niet, en hebben ook nooit alcohol in huis

20. Islah

Islah Niet meer actief

Topic nr. 1001.

Deel Deze Pagina