Hoi allemaal, Na veel onrust en gedoe, en na de add uitslag van mijn broer heb ik net ook een paar testen ingevuld online. Volgens die testen heb ik zeker add. (of adhd, maar dan denk ik zelf add). Ik heb dus een afspraak bij de psycholoog gemaakt die gekoppeld is aan mijn huisarts (hebben samen een praktijk). Ik merk in het dagelijks leven dat ik het leven zwaar vind, druk, chaotisch. En ik kijk altijd vol bewondering naar andere mensen, die het allemaal een stuk makkelijk af lijken te gaan. Ik denk altijd aan 3 dingen tegelijk, maak dingen niet af omdat ik ze gewoon vergeet. Het enige wat niet strookt met add is dat ik mijn huis erg opgeruimd heb Maar dat doe ik omdat ik weet dat als het rommelig wordt, ik nog veel drukker word in mijn hoofd. Zijn er hier moeders met add of adhd, hoe ging de procedure, heb je wat aan de diagnose, gebruik je medicijnen? Mijn broer is zo anders dan ik, hij is alchohol verslaafd, klooit maar wat aan in zijn leven, en zit nu, na 2 maanden afkickkliniek in een add traject, ook intern. Mijn leven gaat eigenlijk prima, op 1 jaar na, alleen kost het me zoveel moeite, en waarom En nu lijkt het of ik ben uitgeblust.. Dus daarom maar eens hulp zoeken.. Herkent iemand dit?
Ik heb ADHD, geen behandeling en geen medicijnen. Ik ben verslavingsgevoelig, een waardeloze huisvrouw en de meest chaotische persoon op deze aarde. Vaak beschrijf ik het alsof er 10.000 mechanische aapjes in mijn kop zitten die je kunt opwinden en dan bekkens tegen elkaar slaan. Dat is erg vermoeiend. Mijn leven ging altijd prima, nu even wat minder. Rust zoek ik Door meditatie en dagjes sauna.
Heb je ook last van hyperfocus of is dat met adhd niet? Ik heb dat dus ook zo erg, ik word daar af en toe echt gek van. Mijn man ook. Zo ben ik de afgelopen jaren helemaal los gegaan in genetica, hondengedrag, en cavia's fokken. Ik word er dan heel goed in, weet er alles over, win prijzen, en dan boeit het me steeds minder tot ik weer wat anders vind, en dan focus ik me daar weer helemaal op. Meditatie heb ik geprobeerd, yoga, maar ik kan me daar niet genoeg voor ontspannen. Ik blijf me dan nerveus voelen en ben opgelucht als de les klaar is.. Om te ontspannen ga ik autorijden met harde muziek aan, maar zodra ik thuis ben en de radio uit zet ploppen de gedachten alweer mijn hoofd in.
Hier nog een moeder met add, ik ga na mijn bevalling gelijk beginnen met ritalin en groepstherapie. Vooral de chaos in mijn hoofd, de concentratie problemen, de stemmingswisselingen en het dwangmatige wat ik heb vind ik erg vervelend en heel vermoeiend. Ik hoop dan ook dat de medicatie en therapie mij echt gaan helpen. Heel goed dat je naar een psycholoog gaat om het uit te laten zoeken. Ik hoop dat je goed geholpen wordt, waardoor je je straks hopelijk een stuk beter voelt.
Ik vind ook de stemmingswisselingen erg lastig. Ik hoop ook dat ik een goede psych krijg, want ik heb echt hulp nodig. Ik wil niet de rest van mijn leven zo door gaan, want ik vind er nu echt niet veel aan. Terwijl ik juist zoveel dingen heb waar een ander van zou genieten..