Poll; Hoeveel kg aangekomen tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magnolia29, 13 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel ben je aangekomen tijdens de zwangerschap?

  1. 5 kg of minder

    8 stem(men)
    7,3%
  2. Tussen 5 en 10 kg

    26 stem(men)
    23,6%
  3. Tussen 10 en 15 kg

    40 stem(men)
    36,4%
  4. Tussen 15 en 20 kg

    23 stem(men)
    20,9%
  5. Tussen 20 en 25 kg

    13 stem(men)
    11,8%
  6. Tussen 25 en 30 kg

    7 stem(men)
    6,4%
  7. Meer dan 30 kg

    3 stem(men)
    2,7%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    In het andere topic over gewichtstoename tijdens de zwangerschap reageren naar mijn idee vooral degene die minder dan gemiddeld aankomen. Wat ik snap, want daar mag je dan natuurlijk ook enorm trots op zijn!

    Maar voor vrouwen zoals ik (yep, ga hier zelf ook maar even met de spreekwoordelijke billen bloot :roflmao:) die meer dan gemiddeld aankomen is het toch een dingetje. Dus vandaar mijn eerlijke, no judgement topic.

    Bij de 1e ben ik 30 kg aangekomen. Na hard werken, veel sporten en kha eten was ik dit na 8 maanden tot een jaar weer kwijt.

    Nu zit ik op +18 kg en we hebben nog even te gaan ;) Iets zegt me dat we wel weer op de 30 uitkomen :roflmao:.

    Ik kán toch niet de enige zijn? Dus ladies, kom maar door ;)
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik heb op t andere topic bewust niet gereageerd. Ik ben namelijk pas 3 kg bijgekomen en 36 weken zwanger. Bij mij ligt de grondslag aan erge misselijkheid. Ik ben er niet trots op. Ik maak me geregeld zorgen over t kleintje in mijn buik.

    Erge misselijkheid, lage bloeddruk, onverklaarbaar te weinig vruchtwater, wederom een kindje in stuitligging. Ik zou zo ruilen en kiezen voor 30+ kg dan al deze zorgen.
     
  3. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Hè bah wat naar! Nog een paar weken en dan heb je je kindje bij je, hopelijk zijn alle zorgen dan weg en kun je heerlijk gaan genieten!
     
    Buko en Jenneke88 vinden dit leuk.
  4. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Ik heb wel gereageerd maar weet niet of het iets is om trots op te zijn. Deels heb je het misschien zelf in de hand maar deels ook niet. Dus het is niet dat je een geweldige prestatie hebt geleverd als je weinig bent aangekomen.. Je kunt er wel blij mee zijn omdat het je een hoop gedoe bespaart NA de bevalling. Namelijk het er weer af krijgen..
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Bij E. 22 kg bijgekomen. Wat ik ook deed, de laatste 10kg wilden er niet af. Nu beginnen de kilo's er ook weer aan te vliegen :rolleyes:
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik denk dat het getal er niet perse toe doet. Ik denk dat je vooral jezelf niet voor de gek moet houden en zorgen dat je weet waar die kilo’s vandaan komen. Zijn het echt zwangerschapskilo’s of zijn het pondjes die door het mondje gaan.

    De kilo’s die je er aan eet (onder het mom van zwangerschap) zijn er vaak moeilijk vanaf te krijgen. Als het échte zwangerschapskilo’s zijn dan is dat vaak vocht/hormonen etc. en over het algemeen ben je die makkelijker kwijt.

    Bij dochter ben in rond de 10 kilo aangekomen en daar zit ik nu ook ongeveer aan. En ben beide zwangerschappen in gegaan met wat overgewicht, daarom wel echt op eten/snoepen gelet.
     
    nizzie86 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij de 1ste bijna 30kg aangekomen. (veel vocht)

    Bij de 2de eerst 6kg afgevallen vanwege het vele overgeven. En op het laatst 8kg aangekomen. Die kilo's was ik na 2 weken ook weer kwijt.
    De overgebleven kilo's van de 1ste zwangerschap helaas nog niet..
     
  8. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Bij de laatste 30 kg aangekomen :$
    Hield ook wel vocht vast maar grootste deel zelf veroorzaakt o_O
    Dronk heel veel melk en elke dag een liter sinaasappelsap. Dat zal vast meegeholpen hebben.
    Hij is nu bijna 7 mnd en ben 23 kg kwijt.
    We zijn nu op vakantie dus na de vakantie wil ik weer op dieet (mits ik niet opnieuw zwanger ben, even afwachten tot NOD)

    Bij de 1e trouwens 14 kg
    2e 16 kg
    3e 18 kg
     
  9. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.660
    204
    63
    Parttime logistiek
    Bij de eerste tussen de 25-30 kg. Startte met een gewicht van 55 kg.
    Hield heel veel vocht vast was net z'n Michelin poppetje. Niks om trots op te zijn maar was puur de pre-eclampsie die doorsloeg naar HELLP syndroom.
    Vocht was ik naderhand zo kwijt en de kilo’s ook.

    Nu start gewicht op 58 kg gezet. Schommelde tussen de 58 en 60 kg. Zit nu op 63 kg. Ben benieuwd wat deze zwangerschap gaat doen. Eet niet extreem veel gewoon normaal. En sport er naast ook nog.
     
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Bij de 1e 17 kilo aangekomen.
    Nu met 27 weken op de 14. En we moeten nog even. Gok deze keer rond de 20. Hoewel ik de laatste 3 weken niks ben aangekomen.
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Eerste zwangerschap: startbmi van 18 en + 7 kg bij 37 wk. Daarna niet meer gewogen (bewust).

    Nu weer startbmi van 18 (158 cm en 45 kg) en weet nog niet wat het wordt. Hopelijk zelfde verloop.
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit denk ik ook. Daarnaast denk ik dat je BMI een goede indicatie is. Als die 25 is, dan vind ik het niet gek dat je bijv minder aan komt dan wanneer die bijv. 19 is.
     
  13. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Gelukkig is t kindje gezond, van wat ze op echo’s ed kunnen zien. Maar neemt de zorgen van dit moment niet weg. Het is wachten tot of 39 weken voor de keizersnede, of tot t vruchtwater op een kritisch laag punt komt. En dat wachten zonder dat je wat kunt doen is killing.

    Dus geniet van een gezonde zwangerschap en die extra kilo’s... ach ja, die zijn het kindje echt wel waard.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bij C kwam ik 13 kg aan.
    Die kilo's zijn ook blijven hangen.

    Bij N kwam ik er maar 3 aan.
    De vk vroeg nog aan me of ik überhaupt wel at :p
    N woog 3.6kg.

    Nu ben ik pas 3.2 kg aangekomen maar ik snoep nu in tegenstelling tot de vorige keren bijna niks.
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Bij mijn zoon 25 tot 30 kilo aangekomen. Dat was vocht maar vooral (vr)eten. Na 5 maanden alles weer kwijt.

    Nu nog niets aangekomen maar dat lijkt me normaal haha
     
  16. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Bij de eerste me lekker volgegeten (ik kwam en kom altijd snel aan, dus lette altijd goed op buiten de zwangerschap, had een normaal bmi). 25 kilo aangekomen.
    Bij de tweede beetje beter opgelet, 20 kilo erbij.
    Bij de derde erg goed op gelet en 23 aangekomen.
    Na eerste en tweede zwangerschap zat ik weer op mijn oude gewicht van voor ik ooit zwanger werd, afvallen ging erg makkelijk.
    Na de derde bleef er 10 kilo hangen. Ik merk vooral verschil in leeftijd, bij de eerste was ik 22, bij de 2e net 25, bij de derde bijna 29, en sindsdien ging afvallen erg moeilijk. Dus nu met 10 kilo extra gestart en nu al 9 kilo er bij. Maar ik weiger om weer zo erg op te letten, het hielp toch niet die derde keer, dus ik laat me soms lekker gaan (in het weekend bijv) en geniet gewoon van het zwanger zijn in plaats van me steeds druk maken om de kilo's. Het is toch de laatste keer, dat afvallen komt echt wel goed na de bevalling.
     
  17. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik meer dan 30 kilo, gelukkig waren de kilo’s er naar 6 weken weer af. :D
     
  18. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ik kom tijdens zwangerschappen ook snel aan en kan daar echt onzeker van worden, terwijl ik niet veel meer eet en snoep dan normaal. Frustrerend vind ik dat best wel :oops:.

    1e zwangerschap:
    Startgewicht: 60 kg (lengte 1.68 m)
    Eind gewicht: rond de 78 kg
    Rond de 6 maanden na de bevalling alle kilo's er weer af.

    2e zwangerschap:
    Startgewicht: 59,5 kg (lengte nog steeds ;)1.68 m)
    Eind gewicht: rond de 78 kg
    Rond de 6 maanden na de bevalling alle kilo's er weer af plus 2 kilo meer waardoor ik te smal werd.

    Nu startgewicht: 59,5 kg
    Gewicht bij 26+2: 69,5 kg.
    Dus ook alweer 10 kilo aangekomen.

    Anderen willen nooit geloven dat ik zoveel kilo's aankom, omdat je ze dus niet ziet zitten, maar op de weegschaal zie je ze dus wel :mad:
     
  19. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Hier minder dan 5 kg aangekomen. Ben er stiekem wel trots op. Heb keihard moeten diëten (op een gezonde manier met behulp van een vast rooster van dietist) om geen insuline te hoeven gebruiken. Kindje is mooi op gewicht en doet het super. Heb mezelf zo ontzettend moeten inhouden 20 weken dat ik bang ben dat ik na de bevalling helemaal los ga :roflmao:
     
  20. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @active82, als het er afgaat na de bevalling is het niet oz erg toch ?

    Ik begon bij nr 1 met 50/51 kilo en eindige met 58/59 uit mn hoofd. Na de ebvalling zat er nog 2kg aan wat uiteindeljk zelf eraf ging.

    Bij nummer 2 ging het precies zo.

    Nu bij nr 3 was mijn startgewicht 59 kg. Zoveel als ik dus normaal aan het einde was. Om onverklaarbare redenen (leeftijd misschien) kwam ik dit jaar dus flink aan. Al was het nog niet erg bij mijn lengte, 1.65m. Maar nu dus 32 weken verder en 68 kilo ongeveer. Dus als k kijk naar de eerste en nu is het een flink verschil. Maar bij nr 1 was ik bijna 10 jaar jonger en bij nr 2 7 jaar jonger.

    @Dalysa: heel knap. Ik heb de suikertest noeten doen maar was gelukkig allemaal oke.
     

Deel Deze Pagina