Ja wij hebben ene flinke buffer door zelf te sparen van salarissen, kinderen heb hun eigen spaarrekening los van hun zakgeld, deels door erfenis....en heel zuur t deel wat we terug hebben door de toeslagenaffaire en heb dan nog steeds niet alles terug
wij schommelen al jaren tussen de 5000 en 10000 en binnenkort gaat alles op Keuken wordt opgeknapt, nieuwe apparatuur, nieuwe vloer en nieuwe eettafel, een buitenland vakantie zit er nu even niet in, zal een weekje lastminute in Nederland worden, helemaal prima. De kinderen hebben overigens een eigen spaarrekening en daar betalen we nu onder andere de rijlessen van voor onze oudste dochter en wat overblijft krijgen ze met hun 18de verjaardag. Als onze ouders in de toekomst ( hopelijk duurt dit nog een hele tijd) wegvallen dan komt er een groot bedrag vrij en we hebben ons koophuis met een flinke overwaarde. Ik maak me vooralsnog nergens zorgen over.
Wij zaten boven de 100k na obsessief veel sparen de laatste paar jaar, maar hebben net de aannemer afbetaald na onze verhuizing en verbouwing, dus...doei geld Nog steeds wel een spaarpotje hoor, komen niks tekort gelukkig. En daar ben ik heel dankbaar voor
Nog nog een leuk bedrag maar we gaan binnenkort verhuizen waardoor er minder overblijft. Ik overweeg een deel (20k) extra af te lossen op de hypotheek omdat we dan lagere maandlasten hebben. Ons huis is nl goed verkocht. Ons spaargeld komt dan uiteraard op een lager niveau uit en ik weet nog niet of ik dit een comfortabel gevoel vind. Aan de andere kant: we sparen een vast bedrag en 30k als minimum is natuurlijk niet niks. Voor mijn gevoel zijn we dan blut Ik weet het gewoon nog niet.
Kleine edit: rekenen jullie met het totaal of gaan alle extra spaarpotjes en spaarrekeningen voor de kinderen eraf? Dat scheelt hier ook behoorlijk wat..
Ik reken alleen het geld dat op onze namen staat en vrij is. Spaarrekeningen van de kinderen, spaar voor vakantie en de pot die voorzien is voor nog een werkje aan ons huis reken ik niet mee. Dat van de kinderen zie ik niet als mijn geld en de rest is al gereserveerd .
Wat bedoel met extra potjes? Want als t reserveringen zijn hoort er natuurlijk wel bij. Dat van de kinderen, zeker dat wat niet op hun naam staat ook, het is jullie gespaarde geld. Daardoor zou je, als t op naam kind staat, overigens ook kunnen tellen, je spaart dat om bijv de opleiding/rijbewijs/etc van je kind te kunnen betalen. De belastingdienst telt t ook als jouw vermogen, je bezit, dus ik zou t vooral zelf ook doen dan . Ik had zelf nu toevallig alleen de spaarrekening geteld. Wij hebben verder geen potjes. Wel spaarrekening jongste, oudste heeft t inmiddels in eigen beheer.
Dat reken ik allemaal niet mee, dat zie ik ook niet als ons geld maar dat van de kinderen. Potjes hebben we verder niet als er iets betaald moet worden zoals een reparatie van de auto of een nieuwe wasmachine zal dat betaald worden van het salaris en niet de spaarrekening.
IK ben het! Zeker niet. Ik val in de tweede categorie. Met spaargeld van de kinderen erbij zouden we opeens 1 trede hoger uitkomen, dat dan weer wel
Wij hebben jarenlang een spaarrekening gehad waar 0 euro op stond. Een paar jaar geleden ben ik met crypto begonnen en heb daar 2 jaar geleden een flinke klapper mee gemaakt toen dat in korte tijd explodeerde. Enkele van mijn cryptomunten gingen x100 of meer. Veiligheidshalve ga ik niet melden hoeveel we nu bezitten, maar het is genoeg.