Hoi, Ik zit met het volgende en hoop dat er wellicht mensen zijn die mee kunnen denken met mij over wat te doen. Mijn vader heeft een nieuwe woning toegewezen gekregen echter is de indeling van de keuken op zijn zachtst gezegd onlogisch te noemen. We zitten met een loze ruimte waar we ideeën voor zoeken. Het liefst een soort verlenging van je aanrechtblad met daaronder ruimte voor een prullenbak. Weet iemand of je wellicht iets soortgelijks ergens kan verkrijgen. Op maat laten maken heeft hij (en wij) geen budget voor. Of wellicht heeft iemand anders een andere oplossing voor de ruimte. Afmeting is diepte 60 cm en breed 90 cm. Hoogte van aanrechtblad is 95 cm.
Ik zou eens kijken voor een losse hoek onderkast, zoiets als dit https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-hoekonderkast-755x755x805-cm-spaanplaat-sonoma-eikenkleurig/8720286132821.html Dan heb je nog wel wat loze ruimte tenzij je het op maat laat maken, maar als je er zelf een aanrechtblad op maakt die links en rechts aansluit op het bestaande blad en het fornuis dan valt het amper op
Dankjewel voor het meedenken. Ik moet even naar de afmetingen kijken om te zien of het past. Bedankt iig
Misschien een hoek onderkast van Ikea? Maar je zult toch iets van een blad moeten maken, dus je ontkomt niet aan maatwerk denk ik.
Een losse plank en 2 losse poten en dan aan de muur bevestigen? De plank kun je makkelijk op maat laten zagen bij de bouwmarkt. Dan kun je er een keukentrolley van de Ikea onder zetten en een losse prullenbak.
Wij hebben zoiets gemaakt met aanrechtblad van de ikea . Het is bij ons alleen een recht stuk ipv een hoek. Boekendragers eronder, blad erop en netjes afkitten. Lijkt mij de meest goedkope oplossing voor nu.
Wat een gekke loze ruimte ja! Wat stond daar eerst dan, weet je dat? Stond er geen koelkastje of toch het fornuis?
Wat je altijd kan doen, maar is niet het mooiste omdat je aanrecht niet doorloopt: 4 poten kopen bij bouwmarkt en een stuk plank als tafelblad. Dan heb je zo extra werkruimte en daar onder kan je nog van alles kwijt. Poten heb je in alle hoogtes zo'n beetje.
Volgens mij heb je bij de Ikea keukenbladen die niet heel duur zijn…. misschien zo een kopen en dan afzagen https://www.ikea.com/nl/nl/cat/kunststof-aanrechtbladen-33546/
Ze verkopen ook werkbladen bij de bouwmarkt in verschillende afmetingen. Die hebben wij voor de wasruimte op zolder. Kost niet veel en dan heb je toch een echt keukenblad wat water bestendig is etc.
Helaas niet, afzuigkap is gepositioneerd daar waar gasfornuis nu staat. Anders ben je onder je kastjes aan het koken, die zijn daar geloof ik niet tegen bestendig.
Geen idee, keuken was eruit gesloopt toen wij kwamen kijken. Het is ook echt totaal niet logisch ingedeeld.
Bedankt allemaal voor het meedenken. We zijn vandaag bij de Ikea geweest om te kijken voor een hoekkast met aanrechtblad maar dat was een duur geintje helaas. Maar zie heel veel ideeën hier oa vier poten en aanrechtblad zelf zagen en dan erop zetten is wellicht wel haalbaar.
Ik zou ook voor de poten gaan. 2 en dan aan de muur, of 4 en niet aan de muur vast, net hoe handig je bent. Een trolley of prullenbak eronder moet dan wel kunnen. Jammer dat dat je niet weet wat er eerst zat!