Poll: Hoeveel van de werkende mama's zou liever thuisbliven..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Isademi, Nov 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Zou je blijven werken als het niet perse "nodig" was financieel..

1. Jawel ik zou blijven doorwerken ik heb ook andere reden om mijn werk te blijven doen.

2. Nee als het financieel niet nodig was zou ik lekker thuisblijven bij mijn kid(s)

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik zou heerlijk bij me meisje willen blijven

2. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Nee, ontaarde moeder als ik ben (geintje hoor! :D) zou ik ook blijven werken als het niet financieel nodig was. Ik vind mn werk veel te leuk en weet dat ik van alleen maar thuiszitten een heeeeele chagrijnige mama word...

Ik zou alleen wel van 4x9 uur naar 4x8 uur gaan (scheelt een hoop gestress met breng- en haaltijden)

3. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ben pas gaan werken toen mn dochtertje 10 maanden was en was er zeker wel weer aan toe! Vond het heerlijk om bij mn dochtertje te zijn hoor maar merkte dat mijn wereld toch echt wel kleiner werd.

Dus ik zou blijven werken alleen wel een dag minder. Werk er nu 4.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik zou ook blijven werken, maar dan wel minder dagen. Nu werk ik er 5, dat mogen er wel 3 worden van mij.
    Met 2 kids zou ik miss wel thuis willen blijven lijkt me een stuk drukker, maar dat zal helaas niet gaan.

5. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    ik heb gestemd om lekker thuis te blijven. Ik werk nu drie dagen en mijn man vier. Onze dochter komt dus niks te kort en ik heb het ook super naar mijn zin op mijn werk maar toch zou ik het liefst lekker bij mijn kindje bijven of misschien hooguit een dag werken ofzo want ik vind een beetje afleiding ook wel fijn

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Als zou ik miljoenen hebben, dan zou ik nog niet full time thuis willen blijven.
    Financieel gezien hoef ik niet per se te werken, maar ik vind mijn werk geweldig. Dit werk is op mijn lijf geschreven en het geeft mij veel energie. En daarnaast heb ik niet voor niets jaren lang gestudeerd, vind ik.
    Kortom: ik ben gelukkig met de huidige situatie en heb de ideale balans tussen werk en privé gevonden.

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik sluit me aan bij Kiwi... Ik wil echt niet stoppen met werken!
    Ik (dat is MIJN persoonlijke mening) vind het belangrijk om mezelf naast moeder en vriendin ook als ambulant jongerenwerkster/hulpverlener te kunnen profileren. Ik ben naast het feit dat ik een prachtig zoontje heb, trots op het werk wat ik doe en dat sterkt mij in mijn eigenwaarde.
    Ik woon in Zweden en heb 15 maanden thuis gezeten met Elian (werkte daarbij wel 1 a 2 avonden in de week wat extra in een jongerencentrum) en hoewel ik genoten heb van die tijd met hem werd ik bijna depressief van het thuiszitten.
    Moet wel zeggen dat ik 40 uur in de week wel wat veel vind en graag een dag minder zou willen werken, 32 uur zou perfect zijn, maar ik ben de hoofdkostwinner in ons gezin dus zo makkelijk is dat niet.

Vraag me eigenlijk af hoeveel vaders eigenlijk niet meer thuis zouden willen zijn maar dit niet kunnen..

8. cookiediva

cookiediva Actief lid

Mar 6, 2009
    309
    1
    16
    Ik zou zeker blijven werken, hoewel ik van 4*9 uur een paar uurtjes zou willen laten vallen, bijvoorbeeld 4* 7,5 uur of iets dergelijks. Ik moet nog een eind reizen naar mijn werk en dat vind ik zo'n verloren tijd!

Ik vind werken fijn. Ik heb niet voor niets gestudeerd en jaren gesappeld voor mijn carriere! Daarbij komt ook nog dat ik het voor mijn zoon heel gezond vind dat hij ziet dat mannen en vrouwen allebei carriere kunnen maken en met plezier kunnen werken. Tenslotte:ik zou doodongelukkig worden als thuisblijfmama. En daar wordt het hele gezin niet vrolijker op, zullen we maar zeggen ;)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voor mij is werken een must. Niet financieel maar wat betreft mijn ontwikkeling en dagelijkse uitdaging. Wel - anders dan verwacht - wil ik parttime werken. Nu werk ik officieel 4 dagen (waarvan één thuis) en ik hoop na de geboorte van de 2e drie en een halve dag te gaan werken (1/2 dag thuis).
    Het salaris wat ik mee neem maakt het leven nog gemakkelijker dan alleen op het salaris van manlief maar we zouden ook zonder uit de voeten kunnen en die wetenschap geeft een boel vrijheid.

Ik werd na 8 weken kraamverlof al gillend gek van het thuiszitten en de beperkte gesprekstof!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Insgelijks!!
    Wel zou ik als ik meer geld verdiende minder willen werken. Werk er nu 3 en dan zou ik er wel 2 willen werken, just for the fun! Dat extra geld maakt dat we ons eigenlijk alles kunnen veroorloven en dat is ook wat waard!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113
    Nu wil ik eerst niet werken. Tot de kleinste kinderen 4 jaar zijn wil ik weer werken.

En of dat dan fulltime of parttime wordt dat hangt af welke baan ik kan krijgen. Sowieso zal 1 van ons parttime blijven werken om in elk geval thuis nog goed te kunnen managen.

Ik blijf in contact met de arbeidsmarkt door vrijwilligerswerk in mijn vakgebied ( waar ik voor heb geleerd) te blijven doen. Maar dat is gemiddeld 4-8 uur per week.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,461
    36,403
    113
    Ik zou ook blijven werken. We kunnen het wel alleen redden op het salaris van mijn man, maar ik vind het ook leuk om te werken en een extratje is ook altijd leuk meegenomen. Ik werk straks weer 3 dagen en manlief gaat straks 4 dagen werken, dus kindjes hoeven maar 2 dagen naar de creche. Voor ons ideaal.

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zou wel thuis willen blijven bij mijn kid(s). Maar ik zou dan wel iets van vrijwilligerswerk gaan doen of ik zou me helemaal storten op het muziek maken zodra ik tijd heb.

14. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik mis de optie - minder gaan werken. Ik zou dan liever niet meer fulltime werken denk ik :)

15. Amika

Amika Actief lid

Oct 12, 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Als het financieel haalbaar is zou ik zeker thuis willen blijven bij me kindje. Financieel is het dus niet haalbaar.
    Toch zou ik niet helemaal willens toppen met werken. Ik heb het op me werk ontzettend naar me zin en ik ga er dan ook me plezier naar toen. Ik zou dan nog wel 2 dagen in de week willen werken ofzo als het financieel haalbaar is.

16. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

Dec 18, 2007
    613
    0
    0
    ik werk 4 dagen 32 uur dus wat ik veel te veel vind. Ik zou het liefst 2 dagen willen werken maar dat gaat jammer genoeg niet bij mijn huidige job. Ik heb een goede en flexibele job dus die geef ik niet graag op maar... als het financieel kon zou ik helemaal niet werken.

17. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Voor mij is het niet zo moeilijk, ik zou thuisblijven.
    Ik heb dan ook geen uitdagende baan ofzo, dat scheelt waarschijnlijk ook al een hoop.
    Ik vind het wel gezellig op het werk met mijn collega's, maar sommige werkzaamheden zijn echt geestdodend voor me.
    Maar goed, ik ben ondertussen ook al aan het kijken voor een andere baan, dus wie weet, als dat lukt, ik werken weer leuker ga vinden.

18. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    financieel hoef ik niet te werken , werk nu 16 uurtjes in de week , vindt het wel lekker werken , heb het erg naar mijn zin op het werk , hoef ik me niet altijd te richten op het moeder zijn..
    tuurlijk , denk ik ook wel es.... ga stoppen met werken , lekker thuis blijven maar dan ben ik bang dat mijn wereldje zo klein wordt..!

19. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113
    Of je wereldje klein wordt daar ben jezelf bij.

Thuisblijven betekent niet dat je ook letterlijk in je huisje zit, :D

De weken en maanden vliegen hier voorbij.

20. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik zou direct thuisblijven. Ik vind het niet leuk bij mijn huidige baas, ga per 1 januari ergens anders werken, 22 uur per week in de avonden, weekenden en 2xpm een nacht dus dan ben ik iig overdag veel bij ons zoontje dus dat is al een hele verbetering, in de toekomst krijgt vriend meer mogelijkheden dus dan wil ik eigenlijk naar 16 uur toe....maar dan nog met mijn nieuwe baan zou ik direct thuisblijven, ik heb er gewoon heel veel moeite mee dat ik niet bij mijn zoontje ben en ik vind de verhouding werk/prive enorm moeilijk!!

Share This Page