Ik vind Emma een prachtige naam, misschien wel 1 van de allerleukste meisjesnamen, dus heb daarvoor gestemd. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de naam zelf niet voor onze kleine ga gebruiken, omdat wij het feit dat deze naam al zo lang zo populair is echt niet leuk vinden. Danee vind ik zelf niet zo bijzonder. Niet lelijk of zo, maar wel een beetje te trendy. Ik hou zelf van wat klassiekere namen.
Ik stemde voor Emma. Vind het wel een hele populaire naam en weinig origineel. Maar Danée vind ik juist weer te gekunsteld. Doet me meer aan een toetje uit de supermarkt denken of zo Maar vind Emma wel leuker klinken.
Ooh lastig Maar ik neig toch iets meer naar Danée. Deze naam blijft toch meer in mijn hoofd zitten, al blijf ik het moeilijk vinden. Beide namen hebben voors en tegens. Misschien toch ook nog maar even verder kijken
Ik ben echt al eeuwen veelgegeven namen zoals Daan en Emma beu, dus ik kies 100% voor Danée. Ken iemand tussen de 30&35 die zo heet. Vind het nog altijd een leuke naam. Via MTV 'ken' ik ook een Danae. Die schrijfwijze vind ik ook mooi, maar het mens erachter niet Wel een beetje jammer dat ie daardoor toch iets minder geworden is Edit: de Danée die ik ken is 100% NL en heeft blond haar en blauwe ogen. Iemand had het nog over een Nova. Dat vond/vind ik dan weer een naam voor nl'se kindjes, terwijl ik inmiddels ook 2 gekleurde kindjes ken met die naam. Bij Danée denk ik aan een frans-latijnse naam. Ook daarom dat ik op Danée heb gestemd, gezien ik een voorliefde heb voor franse namen Persoonlijk is het enige wat ik minder vind dat het eindigt op 'nee', terwijl nu net dáár de klemtoon op ligt.. O, PS: onze dochter heeft een redelijk vergelijkbare naam, maar krijg alleen maar positieve reacties en nog nooit (via via) te horen gekregen dat ie te moeilijk/te buitenlands is voor 'ons kaaskoppies' hoor
En vergelijkbare namen zoals bijv. Romée, Madée, Julée? Of ivm. Emma (maar in mijn ogen net wat vlotter): Ella?
Uit nieuwsgierigheid, waarom Dané en niet Danée? Ik ben juist een beetje bang dat mensen het verkeerd uit zullen spreken zonder 2e e
Ik snap het streepje bij Danée niet zo goed, omdat er sowieso al Da-nee staat lijkt mij. Of is dat om de klemtoon te leggen? Maar ik snap je twijfel. Iets zegt mij dat Danée ook de meest voorkomende schrijfwijze is, denk ik? Dan zal ik gewoon voor Danée gaan. Dan weet je zeker dat mensen het goed uitspreken, zou je zeggen.
Doe mij jouw man, haha. Ik wil graag Danée. Maar mijn man krijg ik niet zover. Dus zeker Danée gestemd.
Hier lang getwijfeld of we onze dochter Emma gingen noemen, omdat t een cryo terugplaatsing was, en ik haar Emmy noemde, maar hebben toch een andere naam gekozen voor dit meisje omdat t een veelvoorkomende naam is Ik heb gestemt op Danée vind ik mooier dan Emma
Danée vind ik prachtig, origineel en heel mooi en zacht klinken. Op het forum zal (bijna) altijd de bekendste naam meer stemmen krijgen gewoon omdat die bekender is. Ik zou zeker voor Danée gaan, prachtig!