Rare echo??

Discussion in 'Zwangerschap' started by Estherkayden, Jun 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Estherkayden

May 31, 2017
    9
    0
    1
    Female
    Hallo dames ik ben niet zo handig met deze forums (1e) x dus ik hoop dat ik het goed doe haha
    Ik heb de 22e mei drie positieve zwangerschapstesten gehad.
    Waaronder een van de clearblue die aangaf 1-2 weken zwanger nu had ik zelf gekeken wanneer mijn laatste menstruatie was en die was 20april tot de 27e ik had dus uitgerekend dat ik deze week dus ongeveer rond de zes weken zou zijn.
    Nu hebben we gisteren een echo gehad en daar zei de gynacoloog dat het vruchtzakje uit zag als een zwangerschap van 4a5 weken...uhm tjah ben niet zo bekend met die berekeningen maar nu vraag ik me af of ik echt pas vier tot vijf weken zou zijn of dat het misschien al gestopt is met groeien...
    Ik vond de arts erg bezorgd kijken namelijk.
    Volgende week vrijdag moeten we terug om een nieuwe echo te maken.
    Dus weet nu nog even veel als de 22e :(

Groetjes esther

2. Estherkayden

May 31, 2017
    9
    0
    1
    Female
    Owja waarom ik me zo snel zorgen maak is omdat ik een afwijking heb aan mijn baarmoeder een hele vroege miskraam heb gehad mijn oudste zoon al met 26 weken geboren werd en ik met vijf maanden een zwangerschap heb gehad die mis ging..

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Probeer uit te gaan van het positieve meid! En je weet zeker wel meer dan op de 22e. Je weet dat er een vruchtzakje is, dat het op de goede plek zit (namelijk in je baarmoeder en niet ergens anders) dus dat zijn allemaal positieve dingen!

Ik had al met 3 weken en 2 dagen 1-2 weken op de CB staan. Stel dat jij dat ook had dan was je gister pas 4 weken en 5 dagen zwanger en dat komt precies overeen met het beeld dat ze hebben gezien! Je weet alleen de eerste dag van je laatste menstruatie maar niet je eisprong, die kan gewoon later geweest zijn.

Echt probeer je niet al te druk te maken (ik weet dat het moeilijk is) maar dit hoeft absoluut niets slechts te betekenen. Hopelijk krijg je volgende week goed nieuws!

4. Estherkayden

May 31, 2017
    9
    0
    1
    Female

Hey dankjewel voor het berichtje,ik probeer er ook maar van uit te gaan dat alles goed en idd dat met die eisprong kom ik idd niet echt wijs uit heb na mijn laatste zwangerschap een onregelmatige cycles gekregen dus ze vroeg me wanneer ik in maart ongesteld was geweest nou ja daar had ik natuurlijk geen antwoord op tis ook niet zo dat we super gepland waren aan het proberen zwanger te worden we hadden gewoon zoiets we zien het wel.
    Al is het dan wel meteen de 1e x raak geweest!
    Maar het word idd afwachten maar dankjewel voor je lieve berichtje!! :)

5. Estherkayden

May 31, 2017
    9
    0
    1
    Female
    Had overigens gelezen dat de clearblue uit gaat van een cycles van 28 dagen dus dan kunnen de weken idd niet echt kloppen als je al een andere cycles hebt

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Dat lijkt me sterk. De Clearblue reageert, net als andere zwangerschapstesten, op HCG. Je zou eventueel kunnen zeggen dat zwangerschapstesten "uitgaan" van de bevruchting (immers, na de bevruchting wordt HCG meetbaar), maar niet van cycluslengte. De CB digital schat daarbij nog in wanneer je eisprong geweest zou kunnen zijn op basis van hoeveel HCG er wordt gemeten.

Wat we weten: Laatste menstruatie 20 april. Positieve test 22 mei, waaronder CB 1-2 weken. Echo 1 juni met geschatte zwangerschapsduur van 4 à 5 weken.

Je testte 4½ week na je laatste menstruatie positief. Heb je over het algemeen langere cycli dan 28 dagen? Dan zou de termijn van de echo kunnen kloppen. Het beste is afwachten en eventueel een nieuwe echo over een week of 2.

Succes! Hopelijk volgende keer een mooi vruchtje met hartactie! :)

7. Estherkayden

May 31, 2017
    9
    0
    1
    Female
    Hey ja ik weet niet precies hoe het zit met cb in de beschrijving stond alleen dat de cb meet op basis van een cycles van 28 dagen en dat het zwanger of niet zwanger 99procent betrouwbaar is maar dat de weken niet helemaal betrouwbaar zijn.
    En heb ook al vaker gehoord dat sommige vrouwen meer hcg aan maken dan de ander...maar goed na het nog eens goed te berekenen zonder de cb zal het idd toch wel kunnen kloppen.
    Als ik vrijdag ben geweest zal ik even een updatetje plaatsen :)

Groetjes esther

8. Estherkayden

May 31, 2017
    9
    0
    1
    Female
    Ow ja was vergeten antwoord te geven op mijn cycles ik word wel elke maand netjes ongesteld maar mijn daadwerkelijke cycles heb ik geen idee van het verschilt elke maand een paar dagen dan weer wat vroeger en de andere keer twee dagen later

9. Estherkayden

May 31, 2017
    9
    0
    1
    Female
    Nou dat de darmen in het begin niet echt mee werken heb ik vanacht mogen ervaren had enorme steken door mijn hele buik en onder rug en vooral aan de rechterkant...wist eerst niet goed wat ik nu precies voelde omdat het vooral aan de rechterkant in de onderbuik was ( heb een gespleten baarmoeder) en het vruchtzakje zit ook aan de rechterkant...dus had wel even paniek maar na mate ik de halve nacht op de wc gezeten had merkte ik dat de pijn weg trok en het echt van mijn darmen af kwam :) ga me deze week maar met vanalles en nog wat bezig houden want wat duurt een week tot aan de volgende echo nu toch lang!!!!

Share This Page