Kan deze meisjesnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door VioletRose, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Nou is deze naam heel lang voor mij verpest door het liedje maar ik vind de naam nog steeds erg mooi.

De vraag is nu....vinden jullie dat de naam kan in Nederland ivm het (verschrikkelijke :p) lied?

Het gaat om de naam Alice.
    En het liedje...Alice, Alice who the f is Alice...

Bedankt weer! :D

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik vind het een hele mooie naam! En tja, er komen zoveel namen voor in liedjes, ik zou me er niet aan storen (ken het liedje niet eens :p).

3. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    ik ken ook een Alice, en we zongen dit liedje vaak!! Vond ze verschrikkelijk! Maar ik denk niet dat de volgende generatie dit liedje kent, dus ze zal er niet veel last van hebben! Vind de naam wel leuk!

4. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Echt stom hè, van dat liedje! Ik weet niet of die naam wel zo'n goed idee is in Nederland. Bij mijn broertje zat ook een keer een meisje genaamd Alice in de klas, en je raadt het al, toen ze met een voorstelrondje bezig waren, begonnen natuurlijk een paar leukerds ..... te zingen :).

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind het wel een mooie naam, maar ik vind 'm uitgesproken als Alies leuker.

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ken een Guus en volgens mij blijven zulk soort liedjes wel 100 generaties hangen want daar word regelmatig Guus kom naar huus gezongen

7. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ik vind het een super leuke naam;) En ach als je een andere naam kiest heb je ook een kans dat daar nog een liedje over word geschreven. Dus ik zou er gewoon lekker voor gaan als je dit de naam vind.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja dat hou je toch....bij Alice heb je dat liedje, op een andere naam rijmt weer iets vies', en wie weet welke liedje over een paar maanden een hit wordt en welke naam daarin voorkomt?

9. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Waarom maak je er niet Ellis van?

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Zou het gewoon doen. Vind de optie Ellis als schrijfwijze ook erg leuk.

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik moest ook gelijk aan Ellis denken in plaats van Alice...

12. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Ik zou het ook gewoon doen hoor, zoals iemand al eerder zei, er is altijd een kans dat je je kindje een naam geeft en er een paar maanden later een liedje over gemaakt word.

ik moest overigens aan Alice in wonderland denken, maar dat is voor mij persoonlijk niet iets negatiefs.

13. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Bedankt meiden. We moeten er nog maar even over nadenken. Ellis is een goed gevonden alternatief alleen niet voor ons. Maar bedankt voor het meedenken! :)

14. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    mooie naam! Ik denk dat het wel meevalt met dat liedje. Bij mij op school zitten 2 kinderen die ellis heten, maar dat lied heb ik nog nooit iemand tegen ze horen zingen.

15. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik denk dat dat liedje echt van "onze" tijd was, en dat de nieuwe generatie dit liedje niet meer kent.
    Als je de naam leuk vind, zou ik het zeker niet door dit liedje laten!

16. Maeviie Joelle

Maeviie Joelle Niet meer actief

Helemaal mee eens! Uitgesproken zoals in het liedje vind ik de naam echt niet mooi.

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind de naam niet echt bijzonder mooi maar ook niet lelijk.

18. Always Mamma

Always Mamma Actief lid

26 jan 2011
    123
    0
    0
    Zevenbergen
    Ik vind het een leuke naam!!!
    Denk ook niet dat de nieuwe generatie het liedje zou kennen..

19. Cupcake1

Cupcake1 Actief lid

28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Ik vind het wel een leuke naam, maar ik moet wel meteen aan dat liedje denken. Ik weet nog of dat ook geldt voor de volgende generatie, maar je moet er wel rekening mee houden dat er altijd een grappige pa/ma tussen zit die zijn/haar kind dat liedje toch leert, en dan komt het wel bij jouw Alice terecht natuurlijk!

Deel Deze Pagina