Mijn jongste dochter zit sinds gisteravond ineens onder de rode vlekjes. Kan morgen pas bij de ha terecht
Hier van de week ook gehad. Waarschijnlijk 5e of 6e ziekte (virusinfectie). Heeft ze ook koorts? http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/447474-rode-vlekjes-6e-ziekte-begin-waterpokken.html
Hier exact hetzelfde. Maar mijn dochter heeft de afgelopen dagen ook af en aan koorts gehad, dus ik kom uit bij de zesde ziekte.
Ze heeft idd ook koorts gehad. Nu niet meer. Ik had wel koorts verwacht, omdat ze vorige week haar vaccinatie heeft gehad.
Heeft ze vorige week de BMR vaccinatie gehad? Zo ja dan zijn die vlekjes een reactie op de vaccinatie.
Ik vind het er wel hetzelfde uit zien als bij mijn dochter (zie foto). Misschien dat de huisarts duidelijkheid kan bieden? Zou me er nu nog niet te druk over maken. Het zal vast iets onschuldigs zijn. Heeft ze er zelf ook last van?
Nee, ik bel zo even in het telefonisch spreekuur. Ik weet bijna wel zeker dat het de zesde ziekte is hier. De koorts die een paar dagen duurde, en sinds gisteravond weg is. En sinds vanochtend dus die vlekjes. Ze heeft ook niet net een inenting gehad of iets gegeten wat ze nog niet eerder heeft gehad. Maar ik bel voor de zekerheid wel even. Ik krijg het er trouwens niet duidelijker op met mijn mobiel. En ze heeft het erger op haar heupjes. Breid het bij je dochter nog steeds uit?
het ziet er uit als de 5 of 6e ziekte niks ernstig mijn zoon heeft het ook gehad verdwijnen vanzelf binnen een week het kan wel zijn dat ze koorts krijgt en wat ziekjes wordt maar duurt meestal maar een dag of twee het kan ook een allergiesche reactie zijn op wasmiddel/wasverzachter
Ja, het zit nu ook op haar oren. Ze zat aan haar oren te trekken net, zo zielig. Heb er maar mentholgel op gesmeerd.
Het is bekend dat je na de BMR vaccinatie uitslag kunt krijgen. Hebben ze dat niet verteld op het cb?
Hier vertelde het cb dat het heel vaak voorkomt dat een kind ongeveer tien dagen na de bmr-prik rode vlekjes krijgt, evt met een beetje koorts. Ik zou me geen zorgen maken, maar als ze er echt last van heeft kun je natuurlijk altijd eventjes advies vragen bij de HA.
Nee, hebben ze niks over gezegd. Alleen dat ze verhoging kon krijgen. Dat heeft ze idd gehad en nu twee dagen later die vlekjes. Heb nu een afspraak staan voor morgen bij de ha.
Hier de dag na het zetten van de bmr prik al verhoging, diarree en overgeven. De diarree en braken stopte op dag 4 koorst steeg hoog op dag 5 en 6 (40,1 c) en toen die vlekjes. Kan zijn dat hij al een virus had toen hij werd geprikt en dat het daarom zo extreem was of door de bmr zelf, hij is in ig goed beroerd geweest ervan! ( alles bij gehouden in baby boek haha)
lijkt wel op de 6e ziekte. Mijn dochter kreeg die ook. Eerst koorts die niet te verklaren was, toen die vlekjes. We dachten aan de waterpokken, maar dat was het dus niet. Want na 2 dagen waren de vlekjes weg. Sterkte!