Poll: Komen de karaktereigenschappen van je sterreteken met die van jouw overeen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nachtzon, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Komen de karaktereigenschappen van je sterrenbeeld met die van jouw overeen?

1. Ja, absoluut...

2. sommige wel, sommige niet...

3. nee, helemaal niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    De omschrijving van de link van TO komt niet helemaal overeen.

Wel dat weegschalen moeilijk beslissingen kunnen maken, alles afwegen...heb ik ook nogal last van ...zal ik het doen of niet ;) aan de andere kant kan ik ook weer heel impulsief zijn.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    De Ram is een energiek en geïnspireerd persoon, een initiatiefnemer die risico's niet uit de weg gaat. Omdat hij onafhankelijk is ingesteld, heeft hij de goedkeuring van anderen niet per definitie nodig. Hij verzet zich dan ook sterk als andere mensen hem denkwijzen of werkmethoden proberen op te leggen.
    Zijn temperament is groot. Hij kan snel boos worden, maar is dat nooit lang: zodra hij zijn boosheid geuit heeft, is het over. Hij is een mens die snel vergeet en vergeeft. Inherent aan een dergelijk temperament is zijn directheid en het gegeven dat hij te hard van stapel kan lopen. Hij gelooft in directheid, duidelijkheid en volstrekt eerlijk zijn.
    Hij doet de dingen die gedaan moeten worden het het liefst alleen. Werkt hij in teamverband, dan heeft hij moeite met het feit dat anderen de dingen anders of langzamer aanpakken. Hij kan op dergelijke momenten snel zijn geduld verliezen. Het gevoel dat hij gehinderd wordt door anderen is dan sterk aanwezig.

Blauw: Klopt
    Rood: Klopt niet

je zou dus kunnen zeggen dat het overeen komt met mijn karakter. alhoewel dat 'teamverband met moeite' kán waar zijn maar ik kan ook heel erg goed samen werken als we zelfde interesse en instelling hebben

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik kan me wel vinden in de omschrijving van boogschutter! Behalve dit stukje; 'Hij is een gedisciplineerd persoon, met een grote zelfbeheersing.'
    Ik zou willen dat het waar was, maar helaas. :D

4. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb niet op de link geklikt, maar ik heb wel eens mijn sterrenbeeld zelf getrokken (dat doe ik) en ik lijk compleet op wat er van mijn sterrenbeeld gezegd wordt. Nu is niet alleen m'n sterrenbeeld weegschaal, maar ook m'n ascendant dus tja... ;)

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    leuk om te lezen, ik ben een echte boogschutter. Afgezien van het feit dat ik geen echte mensenfan ben (wat wel een karaktereigenschap van de boogschutter is) de rest herken ik wel helemaal.

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Bij mij klopen 2 dingen de rest niet.
    De Weegschaal is een warm en gevoelig persoon, die de beschikking heeft over een sterke wilskracht. Voor hem is gezelschap van anderen belangrijk. Buiten "de groep" vallen is een verschrikking voor hem. Hij zal over het algemeen vrij ver gaan in zijn inspanning om erbij te horen.
    Voor hem zijn harmonie en rust kenmerken van een goede relatie. Hij heeft oog voor schoonheid en verhoudingen en hij houdt van mooie zaken: mensen, dingen, kunst en cultuur. Lelijkheid - of dit nu uiterlijk is of innerlijk - roept bij hem afkeer op. Dit teken heeft echter ook een andere kant: sommige mensen hebben juist een hang naar het opzoeken van confrontaties en competities, zowel in spelvorm als in het dagelijks leven.
    Hij is sterk in het helder weergeven van een probleem en de meerdere kanten hiervan. Dit maakt hem zeer geschikt als bemiddelaar of adviseur. Vraag echter niet aan hem om snel een beslissing te nemen: juist doordat hij alle kanten van een zaak ziet, wil hij deze rustig door kunnen denken voordat hij een beslissing neemt.

Deze past beter bij mij;

De Schorpioen is een sterk en gecompliceerd persoon, trots en gevoelig. Zijn gevoelens zijn niet makkelijk onder woorden te brengen, laat staan uit te leggen. Als hij van iemand houdt, dan doet hij dat heel intens, met hart en ziel. Het is voor hem erg moeilijk om luchtig met dergelijke gevoelens om te gaan. Doet een ander dat wel, dan kan hij daar eigenlijk geen begrip voor opbrengen.
    Zijn gevoelens zijn dan ook vrij snel gekwetst. Ondanks het feit dat hij dan direct in de aanval gaat - het teken Schorpioen is niet voor niets één van de felste strijders van de dierenriem - verliest hij niet snel zijn humeur. Gebeurt dit wel, dan kan degene die zijn boosheid over zich af heeft geroepen beter maken dat hij of zij wegkomt: vergeten en vergeven komt niet in zijn woordenboek voor.
    Anderen hebben soms moeite hem te begrijpen en ondanks de aantrekkingskracht worden vriendschappen moeilijk gesloten. Is het eenmaal zover, dan gaan deze vriendschappen heel lang mee.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zowel voor mijn sterrenbeeld als ascendant zitten er een aantal dingen in die kloppen, maar net zoveel dingen die de plank volledig misslaan.

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Het verschil in karakter bij een tweeling? tja dat ligt dus aan je ascendant wat ik al eerder zei! Het tijdstip en dag van de geboorte hangt er dus ook vanaf. Dus 2 rammen kunnen totaal dus andere eigenschappen hebben! Ik heb ook eigenschappen van de maagd, terwijl een andere ram weer trekjes heeft van de waterman etc

9. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Bij mij klopt het helemaal!

Deel Deze Pagina