Poll: Kunnen we in de zomer weer verantwoord naar het buitenland?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Jippie, 30 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Denk je dat we in de zomer verantwoord naar het buitenland kunnen?

1. Ja

60 stem(men)
    26,7%
  2. Nee

165 stem(men)
    73,3%
  1. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Met de auto misschien, met het vliegtuig niet. Wij hebben een camping op de Veluwe geboekt, met de tent.
    Iemand schreef trouwens dat de Nederlandse campings vorig jaar hutje mutje waren, maar dat was echt niet overal. Onze camping had niet alles laten boeken, dus veel plekken waren nog vrij. En hoorden van vrienden op een andere Nederlandse camping dat het bij hen hetzelfde was. Maar goed, ligt er ook aan wat je uitzoekt natuurlijk.

2. Mapje

Mapje Niet meer actief

Wij zaten op een camping op de Veluwe en dat was wel druk in het hoogseizoen. En de camping ernaast waar ik overheen liep ook echt. Terwijl de camping waar we het heen zouden gaan in Frankrijk half leeg was. Dus in dat opzicht was het hier wel vol inderdaad.

3. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Behoorlijke verschillen dan kennelijk, wat zonde! Dan kan ik me voorstellen dat sommige mensen dat niet zouden aandurven. Wij hebben nu een hoekplaats geboekt met ruimte aan beide kanten. Ben benieuwd..

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.216
    1.278
    113
    Centrum België
    Even een vraagje: indien jullie uit een rode zone terugkeren, moeten jullie dan ook in quarantaine met 2 covidtesten (dag 1 en 7?). Of is het terugkeren en gewoon het leven van alledag opnieuw?
    In Belgie is (was, want reizen zijn verboden) er een cultuur van vakantieschaamte ontstaan: mensen die op vakantie gingen maar uit angst voor commentaar dit verzwegen... Je moet ook een document invullen waar je hoe lang geweest bent zodat (in theorie) de politie kan komen controleren of je effectief in Q bent..

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/vakantie-in-eigen-land-en-reizen-naar-het-buitenland

En:
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/in-thuisquarantaine-bij-aankomst-in-nederland

Kwek vindt dit leuk.
  6. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.961
    1.298
    113
    Ik denk van niet. Wij zijn vorig jaar in Nederland gebleven en hebben nu weer in Nederland geboekt.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik hoop het wel. Maar de vakantie die we in West Frankrijk op het oog hadden - zijn we nu enigszins aan het loslaten voor Duitsland en Luxemburg. 300 km ipv 1000... vooral voor als er 'wat' aan de hand is.

Hoewel ik nog wat twijfel want wat ik hierboven lees: In Frankrijk was het wel rustig op de camping... Met name de Flower camping was maar voor een kwart bezet. Corona technisch voelde dat wel veilig. Sandaya zat wél gewoon vol. Maar die heeft veel sta caravans - dus eigen sanitair etc. dus dat zal wel meespelen.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    We moeten in NL wel in quarantaine als je in het buitenland bent geweest. Na 5 dagen mag je testen en als dat negatief is mag je weer uit quarantaine. Anders 10 dagen quarantaine of bij positieve test nog langer natuurlijk. Volgens mij hoef je je niet te melden en geen formulier in te vullen, hoor. Testen is ook niet verplicht.

Maar er geldt wel in het algemeen een dringend advies om niet naar het buitenland te gaan. Het is niet helemaal verboden, maar zeker niet de bedoeling om op vakantie te gaan naar een ander land. En aangezien bijna alle landen dezelfde soort regels hebben, is het ook helemaal niet handig om nu op vakantie te gaan. Kun je eerst 10 dagen in je vakantieland in quarantaine en dan vervolgens bij terugkomst in NL opnieuw. Afgezien van of je negatieve testen moet kunnen overleggen in een ander land.

Ik heb hier nog niks gehoord van vakantieschaamte, maar kan me ook niet goed voorstellen dat er echt mensen zijn die nu op vakantie naar het buitenland gaan. Mijn buren zijn wel aan het overwinteren in Portugal, maar die zijn al in oktober vertrokken en komen pas in april weer terug. Dat kun je amper vakantie meer noemen. Verder ken ik niemand die nu nog naar het buitenland gaat. Zelfs wij zelf gaan niet, haha.

Kwek vindt dit leuk.
  9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.225
    6.674
    113
    Door nu wel te gaan, kun je ook problemen krijgen met je reisverzekering. Kans is aanwezig dat zij niet uitkeren. Voor diefstal van een zonnebril misschien niet zo erg, maar voor medische kosten wel.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.505
    13.998
    113
    Vrouw
    Je gewone zorgverzekering dekt ook medische kosten in Europa, mits deze niet hoger zijn dan dat je in Nederland voor dezelfde medische behandeling zou betalen.

Deel Deze Pagina