Ochtendmisselijkheid? Grappig, vooral als je 's nachts de sjaak bent..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door nijntje87, 29 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Hi meiden,

    Ik ben bijna 7 weken zwanger en de kwaaltjes zijn inmiddels verdubbeld in heftigheid. Een van die kwaaltjes is; misselijkheid, jeehh!:| Vast en zeker herkenbaar voor de meeste zwangere vrouwen. Nou heb ik er overdag vrij weinig last van; ik eet kleine beetjes de hele dag door, ik drink gemberthee en veel water. 'S avonds, nee eigenlijk 's nachts is het echt het ergst. Als ik even geslapen heb en eruit moet om te plassen (lees: één van mijn andere favoriete kwaaltjes:rolleyes:) dan overvalt mij de misselijkheid gewoon, evenals tijdens 't opstaan. Nou heb ik wel iets van een energie reep op mijn nachtkastje liggen maar 's nachts meiden, heb ik gewoon GEEN trek. Voor ik zwanger was at ik 's avonds ook niet meer, ja ja beetje zo'n gezondheid freak.:cool: Maar goed, tijd voor tips voor de nachtelijke misselijkheid escapades. Iemand een idee wat dan wel te eten als je weinig eetlust hebt, 's nachts eigenlijk niet wilt eten maar dat je tegelijkertijd weet dat je misselijkheid minder word als wat eet?:rolleyes: Het liefst zo neutraal mogelijk qua eten; geen heftige smaken. Want anders, je raad 't al..tadaa; misselijk! Alle tips, ook non-food gerelateerde tips, zijn welkom!
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Ik zou voor een paar slokken cola gaan en als t lukt een droog toastje ofzo.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.416
    4.842
    113
    Vrouw
    Indd een slok cola, ik had ook dextro in m'n nachtkastje en droge kaakjes.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Misselijk zijn en geen eetlust hebben is zo ongelofelijk shit.. Zeker omdat de misselijkheid vaak verdwijnt als je toch wat eet. Maar ja, zie er dan maar eens wat in te krijgen :rolleyes:

    Het enige wat er hier in ging was een droge cracker of een beetje yoghurt, daar heb ik het eerste trimester echt op geleefd..
     
  5. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    @spruitje80 @Mammavantwee Thanks voor de tips! Cola lust ik niet maar een naturel crackertje is wel een goeie. Oh ja en dextro, iets wat ik mijn eerste zwangerschap ook veel bij mij had. Hoe snel je alweer dingen vergeet ;)
     
  6. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Dat is echt zo'n slechte combi!o_O Alles wat een sterke smaak heeft moet ik niet. Dus heel zoet, zout of pittig is echt een no go momenteel. Bedankt voor de tip. Ik hoop dat het inmiddels een stuk beter gaat met je?! ;) Ik ga zo naturel crackers inslaan.:thumup:
     
    RLSD vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Lu crackers en ik vond slokje knijpfruit fijn.

    Ik leefde bij de eerste op cola en beschuit en crackers: kreeg uiteindelijk medicatie.
     
  8. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Oef dan had je wel echt last. Een vriendinnetje van mij was ook zo misselijk die hield niks binnen en kreeg ook medicatie. Ik hoef de pot gelukkig niet te knuffelen. :rolleyes:
    Thanks, ik heb naturel crackers ingeslagen.:thumup:
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja droge crackers doen hier meestal wel goed hun werk. En cola. Maar ook niet elke dag helaas hahaha! Ik heb het de hele dag door... leuk als je voor de klas staat:roflmao:
    Vermoeidheid triggert ook, en laat ik nou ook precies ook snachts wakker worden om te plassen :roflmao: Je lijf geeft allemaal rare signalen zo he! Gelukkig is het voor een goed doel❤️
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Cola hielp hier. En ijskoude appelmoes.
     
    Vero0504 en nijntje87 vinden dit leuk.
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Cafeïne vrije cola :D echt een uitkomst!
     
    Vero0504, nijntje87 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  12. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Oh ja, knijpfruit inderdaad! Dat kreeg ik ook meestal wel weg en is ook nog het proberen waard.
     
  13. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Cola helpt hier goed. Volkoren knäckebröd is ook fijn, daar zat ook een heel klein beetje een zoute smaak aan die goed bevalt.
    Verder is alles wat kraakt en neutraal smaakt goed hier :thumup:.
    En nu ik overdag ook de hele dag tegen spugen aanzit heb ik ook de hele dag kauwgum in mijn mond. Ik heb inmiddels een hartgrondige hekel aan kauwgum, maar zonder ben ik te misselijk :cool:
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja die heb ik inmiddels gevonden! Dankje!

    nu drink ik zelf geen koffie en amper thee (alleen biologische gemberthee). Heb van die miniblikjes suikervrije cola. Dat helpt ook!
     
    nijntje87 vindt dit leuk.
  15. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Niks helpt hier.. ik heb het eigenlijk vanaf het middaguur tot ik naar bed ga. Cola is hier heel slecht idee, door het koolzuur en boeren wordt het kokhalzen nog erger. Eerst ging aquarius heel goed, maar ook dat valt niet meer goed.

    Qua drinken eigenlijk alleen koude bekertjes water, soms warme koffie.
    Qua eten valt brood het beste of de frietjes (ja! Alleen de zoute frietjes :) van de Mc) en inderdaad een lege maag proberen te vermijden.

    ben 3 dagen geleden met emasefane begonnen, en heb wel het idee dat het helpt. Naast de misselijkheid ook heel erg trillerig en niet stevig op mn benen zegmaar, dus echt beroerd. En het gekke is op het werk gaat het redelijk tot ik de deur uitloop en naar huis rijdt, die autorit....... pfff
     
  16. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Thanks meiden voor de tips!

    Ik drink sowieso geen cafeïne momenteel en geloof mij, ik kon niet zonder mijn bakkie (of twee) in de ochtend. Inmiddels doe ik af en toe een Decaf koffie, zolang ik het nog lust. :rolleyes: Dat geldt ook voor thee, theïne/cafeïne vrij. Maare schroom niet om te genieten van jullie thee/koffie. Ik voel mij er gewoon prettiger bij om het helemaal niet te doen.

    Ik wel een komijnekaas verslaving momenteel en kwam er al achter dat dat op een cracker heel goed te doen is. Dus voor vanavond ga ik proberen voor het slapen gaat de cracker met komijnekaas te eten en wat naturel jongens naast mijn bed ligt. Maar dan ga ik iig niet met lege maag naar bed.;)

    @geneeke wat is emasefane, als ik vragen mag?
    Poeh klinkt wel heftig bij je inderdaad. Gelukkig gaat het op het werk nog..:oops:
     
  17. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hier idd trouwens ook kaas.. leerdammer Haha.

    Is een medicijn tegen de misselijkheid.. heb geprobeerd zonder maar het was echt niet grappig meer. Eerste 2 dagen redelijk suf (is normale bijwerking) maar vandaag gaat het redelijk goed..

    Ik merk hier ook dat het lijntje tussen eten zodat ik geen lege maag heb (en dus niet misselijk wordt), en net teveel eten zodat ik weer misselijk wordt heel erg dun is.. ik hoop dat het bij jou ook beter wordt!
     
  18. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Oefja heftig hee als je de hele dag voor de klas staat. #respect :cool:
    Dat plassen 's nachts! Grr echt geen doen, sowieso is slaap momenteel heilig :roflmao:
    Dat heb ik ook begrepen inderdaad; vermoeidheid triggert de misselijkheid. Leuk bedacht in het eerste trimester:confused: Juist, dat houden we ons maar even voor; gelukkig is het voor een goed doel!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  19. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    'Verder alles wat kraakt en neutraal smaakt' :roflmao: Zo mee eens:rolleyes:
    Aan kauwgum moet ik echt niet denken, maar ben blij dat het werkt voor je!
     
  20. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Haha kaas it is baby!:cool:

    Aah oke, een stapje verder indd. Medicijnen. Fijn dat het vandaag al wat beter gaat:thumup: Vervelend indd; nuchtere maag maakt misselijk, te veel eten ook. Oef wat een gedoe eigenlijk allemaal:confused: Bij mijn dochter was ik helemaal niet misselijk. Af en toe een beetje weeïg met opstaan, that's it. Dus ik ben wel onder de indruk van hoe misselijk je kan worden.:o:
    Ik hoop het ook ja, nuchtere maag is sowieso geen doen dus ik moet daar maar aan toe geven.
     

Deel Deze Pagina