Hallo Mijn zoontje van 6 mnd slaapt nu onder een dekentje met lakentje....nu is het probleen dat hij telkens het lakentje over zijn hoofd trekt. Ik zou graag een dekbedje voor hem willen maar ik heb me laten vertellen dat die daar wat ouder voor moet zijn. Ik denk dat mijn probleem daarmee nl opgelost is.. Heeft iemand een idee voor mijn probeempje dank u
dekbedje echt nog niet doen hoor! ze kunnen hun warmte nog niet goed kwijt en is dus gevaarlijk! ook omdat je ze vaak niet goed kan vastleggen! je kan het beste een slaapzak kopen...! zo eentje met lange mouwen die erop en eraf kunnen, en tegen de tijd dat dat te koud is kan je ook laag zijn lakentje over hem heen doen...
dekbedje echt nog niet doen hoor! ze kunnen hun warmte nog niet goed kwijt en is dus gevaarlijk! ook omdat je ze vaak niet goed kan vastleggen! je kan het beste een slaapzak kopen...! zo eentje met lange mouwen die erop en eraf kunnen, en tegen de tijd dat dat te koud is kan je ook laag zijn lakentje over hem heen doen...
ik zou zeker geen dekbed doen het wordt niet voor niets afgeraden tot 2 jaar je kunt ook een slaapzak doen waar je geen deken bij nodig hebt (little company combisleeper......ik vind ze superhandig)
Ik sluit me aan bij de bovenste drie! geen dekbed,is gevaarlijk.Beter combisleeper!,waarrom een risico nemen als het niet hoeft!
Wat grappig, Daan doet precies hetzelfde!Ik ga altijd even kijken als hij slaapt en sla dan het lakentje terug. Hij vind het ook heerlijk om het lakentje over zijn gezichtje te doen...gek he...Maar goed, voor mij ook zeker geen reden voor een dekbed, veel te gevaarlijk! Liefs Emma
Dekbed word aangeraden vanaf 3 jaar. Leg je kindje in een winterzak met (lange) mouwen, zonder deken, dan is hij ook niet koud.
in duitsland en frankrijk worden wel gewoon dekbedjes gebruikt en zelfs al vanaf dag 1...dus ja slecht wij hebben ook gewoon dekentje en lakentje....eerst deed Teun ook altijd het lakentje over zijn gezicht en heeft nu een spuugdoekje om erover te leggen......
Zouden kindjes dat doen omdat ze zich dan veilig voelen ofzo?Ik heb Daan nu zijn "poppedoek" mee naar bed gedaan. Misschien dat hij die gaat gebruiken ipv zijn lakentje.. 8)
Wij hebben ook al vanaf het begin een dekentje in een dekbedhoes. Daardoor is het niet gevaarlijk, en kan ie ook geen lakentje over zn hoofd trekken. Werkt prima.
ja ik denk wel dat het dat is mijn buurjongentje die heeft dat met een hydrofiel luier moet ik ook altijd heen en weer laten gaan over zijn gezicht