een dekbed of niet..?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stijn, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stijn

stijn Lid

15 sep 2007
    5
    0
    0
    Hallo
    Mijn zoontje van 6 mnd slaapt nu onder een dekentje met lakentje....nu is het probleen dat hij telkens het lakentje over zijn hoofd trekt.
    Ik zou graag een dekbedje voor hem willen maar ik heb me laten vertellen dat die daar wat ouder voor moet zijn.
    Ik denk dat mijn probleem daarmee nl opgelost is..
    Heeft iemand een idee voor mijn probeempje
    dank u :rolleyes:

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    dekbedje echt nog niet doen hoor! ze kunnen hun warmte nog niet goed kwijt en is dus gevaarlijk! ook omdat je ze vaak niet goed kan vastleggen!
    je kan het beste een slaapzak kopen...! zo eentje met lange mouwen die erop en eraf kunnen, en tegen de tijd dat dat te koud is kan je ook laag zijn lakentje over hem heen doen...

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    dekbedje echt nog niet doen hoor! ze kunnen hun warmte nog niet goed kwijt en is dus gevaarlijk! ook omdat je ze vaak niet goed kan vastleggen!
    je kan het beste een slaapzak kopen...! zo eentje met lange mouwen die erop en eraf kunnen, en tegen de tijd dat dat te koud is kan je ook laag zijn lakentje over hem heen doen...

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou zeker geen dekbed doen het wordt niet voor niets afgeraden tot 2 jaar
    je kunt ook een slaapzak doen waar je geen deken bij nodig hebt (little company combisleeper......ik vind ze superhandig)

5. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

civan heeft sinds zijn 2 maanden al een dekbed, ik heb er eigenlijk nooit moeite mee gehad..

6. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Ik sluit me aan bij de bovenste drie! geen dekbed,is gevaarlijk.Beter combisleeper!,waarrom een risico nemen als het niet hoeft!

7. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Wat grappig, Daan doet precies hetzelfde!Ik ga altijd even kijken als hij slaapt en sla dan het lakentje terug. Hij vind het ook heerlijk om het lakentje over zijn gezichtje te doen...gek he...Maar goed, voor mij ook zeker geen reden voor een dekbed, veel te gevaarlijk!

Liefs Emma

8. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb het dekentje in een dekbedhoes gedaan. Werkt ook heel goed.

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oeps verkeerde

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dekbed word aangeraden vanaf 3 jaar.
    Leg je kindje in een winterzak met (lange) mouwen, zonder deken, dan is hij ook niet koud.

11. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    in duitsland en frankrijk worden wel gewoon dekbedjes gebruikt en zelfs al vanaf dag 1...dus ja slecht
    wij hebben ook gewoon dekentje en lakentje....eerst deed Teun ook altijd het lakentje over zijn gezicht en heeft nu een spuugdoekje om erover te leggen......

12. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Zouden kindjes dat doen omdat ze zich dan veilig voelen ofzo?Ik heb Daan nu zijn "poppedoek" mee naar bed gedaan. Misschien dat hij die gaat gebruiken ipv zijn lakentje.. 8)

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik zou inderdaad gewoon het dekentje in de dekbedhoes doen. Dat mag volgens mij wel!

14. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben ook al vanaf het begin een dekentje in een dekbedhoes. Daardoor is het niet gevaarlijk, en kan ie ook geen lakentje over zn hoofd trekken. Werkt prima.

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Vanaf 2 jaar

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ja ik denk wel dat het dat is
    mijn buurjongentje die heeft dat met een hydrofiel luier
    moet ik ook altijd heen en weer laten gaan over zijn gezicht

17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke slaapt in een slaapzak met een fleece-dekentje.
    Vind ik toch wel een veiliger gevoel...

Deel Deze Pagina