Ik ben inmiddels 30 weken zwanger van mijn twee dochters en uiteraard houdt de bevalling me ontzettend bezig Vandaar deze poll, ik ben erg benieuwd! Ervaringsverhalen zijn zeker welkom.
Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar mijn schoonzusje heeft met 37.4 wkn een geplande keizersnede gehad van een eeneiige tweeling. Vanwege het feit dat ze eeneiige waren moesten ze gehaald worden met 37 wkn en mochten ze niet langer blijven zitten heb ik altijd van mijn schoonzusje begrepen. Had te maken met placenta e.d. Het stond al van te voren vast dat keizersnede ging worden ivm (spoed)keizersnede bij eerste kindje (eenling). Veel succes!
Spontaan vaginaal. Beval-technisch een prima bevalling. Eerste is geboren in hoofdligging, 2e kwam 45 minuten later in stuit. Alleen wel een erg slechte timing: veel te vroeg, met 27 weken al. Het viel helaas niet meer te remmen.
De weg om ze thuis te krijgen was erg lang en heftig, maar vanaf hun thuiskomst ging het super. En nu ruim 9 jaar later nog steeds. Twee gezonde en -belangrijker nog- blije kinderen