Ik heb jullie hulp nodig Onze zoons heten Mason (Mees) en Luca (Luc) we korten hun namen ook geregeld af. Mijn man is idolaat van Skye en wil deze naam doorduwen, ik twijfel zo. Ik vind deze naam best erg Engels/Amerikaans en wil het iets simpeler houden ofzo. Andere goed passende opties zijn ook zeker welkom!
Ik vind het lastig. Julie afkorten naar Juul is i.m.o. een beetje gek. Dat betekent of dat je je kind (fonetisch) juu-lie gaat noemen, wat naar mijn idee een beetje gek is. Of je noemt je kind zjuu-LIE of DJUU-lie, maar dan is het weer onlogisch dat je het af gaat korten met Juul. Sofie best oké (zie persoonlijk liever Sophie), maar Soof echt 3x niks (soof lijkt op suf, soof= doof, soof lijkt onaf). Zoë zo ongeveer de enige Franse naam die ik echt verschrikkelijk vind. En hoe ga je haar dan binnenshuis noemen: Zo? Skye de beste match uit deze 4. Past vooral naast Mason goed. Alleen: Skye valt niet af te korten en naast Mees staat het juist weer erg gek i.m.o. Andere opties naast Mason/ Mees en Luca/ Luc: Quincy of Quinty/ Quin* Flora/ Floor* Norah of Nora/ Noor Amber/ Am of Em (ligt eraan of je het op z’n Nederlands of Engels uitspreekt) Cindy/ Cin Kon op nog wel meer namen komen, maar gezien zowel Mees als Luc ook gewoon namen zijn, heb ik er wel rekening mee proberen te houden om ook zo’n soort naam voor jullie meisje te vinden (die dus af te korten valt tot ‘ook een gewone naam’). Die met sterretje* vind ik het mooist bij de namen van je jongens passen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het zou dan Dju-lie worden en dus Djuul. Zoë zou dus niet afgekort worden en altijd zo genoemd worden, die naam betekend leven dat is wat mij er aan trekt omdat we haar tweeling (broer/zus) zijn verloren vond ik dat erg mooi. Zelfde geld dus voor Skye inderdaad wat je ook niet kun afkorten. Flora en Quincy/Quinty zijn niet echt mijn ding, maar wel echt super bedankt voor je reactie.
Julie Skye vind ik wel stoer bij de jongens. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Jolie Joy Fay Yentl Flo Do Demi Tara
Ah oke, er stond Juul bij Julie, dus vandaar dat ik het niet helemaal volgde. In het geval van (fonetisch) ''Djuu-lie''/ ''Djuul'': dat vind ik uit jullie opties dan net even beter passen dan Skye. Maar Skye op zich ook prima qua combi met de namen van de boys. Zoe vind ik echt een heel ander type naam dan de namen van je zoons. Maar snap je gedachte erachter wel. Misschien even verder zoeken naar een meisjesnaam met 'leven' als betekenis, of met een andere mooie betekenis die je aan zoiets kunt linken? Denk bijvoorbeeld aan: Vieve- Vie (leven) Liva (Liefde Is Voor Altijd)- Liv Stella- ster Nova- ster Novi vind ik persoonlijk ook erg leuk. Had ik eerder vandaag ook al in m'n hoofd, maar toen toch niet geopperd, omdat ''Noof'' natuurlijk niet echt een afkorting is Maar nu ik erover nadenk: onze dochter haar naam korten we ook soms af en dan met het 2e deel van haar naam. Als je dan Novi hebt, kun je het dus afkorten tot Vi(e). En kijk nu eens naar Vieve/ Vie hierboven Edit: ditzelfde geld natuurlijk voor Sofie uit jullie rijtje, maar persoonlijk vind ik Novi leuker
Skye vind ik mooi voor haar tweeling. Ik hou van Sofie. Ik kort ook alle namen van de kinderen af, heerlijk!
Ik had eerst Julie gestemd, maar dacht dat het de Franse uitspraak was. Op z'n Engels past wel beter bij jullie Mason, maar vind ik persoonlijk minder mooi. Maar verder prima passende naam en leuke afkorting. Nu op Sofie gestemd, en hoewel het vast automatisch wordt afgekort naar Soof, vind ik een afkorting als Fie(/Phie/Vie) dan mooier. Mees, Luc en Fie.. Ik vind het wel wat hebben Ik weet niet of jullie de tweeling van jullie meisje al een naam hebben gegeven (of dat überhaupt willen doen), maar daar vind ik Skye wel een mooie naam voor, zoals @GroeneBomen opperde. Het lastige aan Sky(e) vind ik dat ik zowel jongens als meisjes ken die zo heten. Zoë prima naam, heb daar verder niet echt een gevoel bij. Ik zou het niet bezwaarlijk vinden dat de naam niet af te korten is. Het past zowel bij de lange versie van haar broers namen, als bij de afkorting.
Zoë vind ik goed staan. Soof vind ik geen naam, zelfs niet als afkorting als je dat regelmatig doet. Julie vind ik teveel uitspraakmogelijkheden hebben en dan vind ik ‘djulie’ ook nog net de minst mooie. Skye kan ook, maar vind ik een ander soort naam. Zoë is voor mij aardig neutraal.
Precies dit eigenlijk. Julie heel mooi, maar wel met de Franse uitspraak. Zoë vind ik een oke naam en het beste passen.
Skye zou ik niet doen ivm pawpatrol etc. K zou zelf voor Sofie of Julie gaan. Jolie(Djolie) ook erg leuk.
Jolie is voor mij ook ‘zjolie’ (op z’n Frans). Maar wel een leuke naam. En beetje een combi tussen Zoë en Julie.
Ik wilde dus Skye ook voor ons overleden kindje, past mooi hemel. Word de naam toch gebruikt en het past gewoon beter. Ik had Jolie dus ook op de lijst staan ook Lucy trouwens nog maar we hebben al een Luca met de letter L dus wil allemaal een andere letter haha. Sofie staat al jaren op mijn lijst maar is zo immens populair dat ik daar aan twijfelde. Skye is inderdaad meteen Paw Patrol ook voor mij met 2 jongens in huis haha. Julie blijft mij triggeren ik heet zelf DJoyce dus ook de DJ uitspraak en ik denk dat 1 keer vertellen en mensen weten hoe je het uitspreekt. Ik had gedacht dat een meisjesnaam makkelijk er zou zijn dan nog een jongen maar begin daar toch aan te twijfelen nu
Uit je lijstje vind ik Sofie het leukst, maar gestemd op Skye, omdat je man die naam fantastisch vindt en de naam prima bij die van haar broers past. Dat er een paw patrol pup is die dezelfde naam heeft zou mij echt niet tegenhouden. Er is niets mis met die pup en schrijvers en televisiemakers gebruiken nou eenmaal ook gevestigde namen.
Ik ben zelf vrij allergisch voor Soof, Skye en Zoë, en kies daarvoor direct voor Julie. Maar voor jullie de gedachte achter Zoë vind ik ook een hele belangrijke en een mooie reden ervoor, ook mooi om het sterretje dan Skye te noemen. Hoe denk je over Livia?
Dankjewel meiden, ik blijf het een lastige keuze vinden. Zie veel mensen stemmen op Zoë en Sofie en net als mij Skye toch wat meer links laten liggen. Gelukkig heb ik nog een tijdje om na te denken en mijn man te overtuigen.