Namen - of eigenlijk één naam - advies!

Discussie in 'Babynamen' gestart door zilvervosje, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Lieve meiden,

We denken aan Faye (of Fae) als babynaam... (en nu maar hopen dat de vaste forumvriendinnen dit niet lezen ;)). Graag jullie mening, wat voor een meisje is een "Faye"? Ben benieuwd wat het oproept!

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

mijn zusje.. hihi fay dan wel..

Dus bij mij hoort de naam bij een zelfverzekerde,eigenwijze, lieve,begripvolle,zelfstandige soms koppige vrouw

3. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    ik moet dan denken aan het dochtertje van die van de Pfaffs...vast niet waar je op zit te wachten hihi,maar het is het eerste wat in me opkomt..ook sprookjesachtig..fee,bos,mysterieus..wel mooi hoor!

4. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    ja vind het wel een mooie naam!
    Geen tutje maar een spontane meid!

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik had op mn groep een fay (kdv) en dat is een pittige tante, eigen wil, heel sociaal en weet wat ze wil!
    Faye vind ik erg mooi staan

6. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hahah ik zat er ook aan te denken

maar vindt het wel een mooie naam..

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het (nog steeds) een naam, die lief is -door de herkenning van het sprookjesachtige- maar ook stoer, door het korte...

wij waren overigens in het begin een beetje bang voor het verkleinen van de naam. Fae'tje, klinkt zo... ? nouja.. dat vonden we niets ;) . Maar ach, op het kdv hadden ze het weleens over Fae'tje omdat er bij de peuters ook een Fay zat, maar het went snel en toen vonden we het toch wel grappig en schattig.
    Hoewel het daar dus ook 'grote Fay' en 'kleine Fae' was :) .

tja en over het meisje wat er hier bij hoort: lief, sociaal, voorzichtig enerzijds, maar als ze iets of iemand kent, heel enthousiast. Zo is ze een echte waterrat die liever onder water dan boven water zwemt en springen helemaal super vind. Anderzijds zal ze nooit zomaar het water in rennen, omdat ze bang is dat ze uitglijd :)
    Maar ach, verder gewoon een peuter, met lieve en schattige, maar ook heel ondeugende streken ;)

8. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik vind een naam altijd erg persoonlijk. Wat de één mooi vind, vind een ander niets. Faye is de laatste tijd wel in opkomst. In mijn omgeving zijn de laatste 1,5 jr. al 4 Faye's geboren. Dus in die zin roept het bij mij "populaire naam" op, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet erg te zijn. Het betekent het alleen dat veel mensen het een mooie naam vinden en het aan hun wondertje willen schenken.

9. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ohw mogen wij dit niet lezen, haha!

10. MissT

MissT Niet meer actief

Vind Faye echt een hele schattige naam!

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland

Arrrgghhh :D:D

Nee hoor, dat risico neem ik wel :D. Maar het is inderdaad (nu) onze favoriete naam. (we hebben nog 13 weekjes om van gedachten te veranderen).
    Alleen weet ik niet wat het oproept bij andere mensen. Voor hetzelfde geld is het een onwijze aso-naam en loopt onze schat straks met een naam met een label. Of vinden mensen het een erg suffe naam.
    Pfff... moeilijk hoor, voor een ander mens de naam bedenken waar ze rest van haar leven mee rond moet lopen. Ik vind mijn naam bijvoorbeld best suf... maar ja. ;)

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik vind Faye een mooie naam!
    Ik zie dan een lief schattig meisje voor me :D

13. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ zilvervosje, het is ook echt heel moeilijk! Hier zijn we er uit,MAAR soms twijfelen we tussen de eerste en tweede naam. Welke dan roepnaam wordt!
    Er zijn zoveel soorten namen en soorten mensen, je moet doen waar jullie je goed bij voelen! Dat past waarschijnlijk ook het beste bij jullie kindje!

( ik pb je met onze namen, mag je zeggen wat je vind, wel in pb graag)

14. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Héél mooi!!! (ook wij hadden deze naam een tijdje in gedachten)
    Toen ik 4 jaar geleden voor het eerst iemand leerde kennen die Faye heet vond ik dit echt een sprookjes naam en erg lief, maar ook stoer klinken. Wel heb ik het idee dat het binnen nu en een paar jaar een top 10 naam gaat worden...

15. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik vind het een hele lieve stroere naam.

Zelf ook al over die naam nagedacht, maar is ondertussen niet meer nodig. Nichtje van mijn man heeft een hondje gekocht, en jawel 3 keer raden hoe ze die heeft genoemd.

16. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Zal een schattig hondje zijn :D

Ik vraag mij altijd ook af hoe de naam het zal doen wanneer het een tiener/ vriendinnetje van...enz is.

succes met beslissen!
    Blijft lastig gewoon :)

17. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    :$:D Nee, dat wil je echt niet!

Wij dachten heel lang aan Julia (prachtige naam, simpel, vrouwelijk) en toen kreeg een nichtje die naam. Dat meisje is na 6 weken overleden... ja, dan kan het echt niet meer.

18. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ik vind Fay (ik zou het zo schrijven) een prachtige naam en moet bekennen dat ik en mijn vriend ook over deze naam hebben gesproken :D

We hebben nog een andere meisjes naam die momenteel voor ons op de 1e plaats staat, maar Fay zou wellicht haar 2e naam kunnen worden....mits het een meisje is natuurlijk :p

Bij mij roept het sprookjes op en magische dingen, krijg echt een warm kriebelend gevoel bij die naam :)

19. SnoepTomaatje

3 mei 2010
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een erg stoere/lieve naam, heeft ook door mijn hoofd gespookt. Alleen gaat de achternaam met een Y beginnen.. dus dan krijgt ze wel ongelukkige initialen..

20. Eefje070809

Eefje070809 Actief lid

2 mrt 2010
    111
    1
    0
    vind het een hele mooie naam.. lekker stoer maar ook lief.. en ben gek van de korte namen..

Deel Deze Pagina