Net te horen gekregen dat we waarschijnlijk een meisje krijgen! Kleine wilde niet echt meewerken dus 100% garantie hebben we nog niet. Sinds mijn man een joodse achtergrond heeft, willen we graag een naam uitzoeken die daarbij past. Voor een jongen hadden we al een naam, maar voor een meisje twijfelen we tussen de volgende: Adi Leah Eliora (variaties Liora, Orli) Wat denken jullie?
Trouwens uit de naam Liora kan je toch de naam Orli halen? Ik vind persoonlijk Liora veeeeeel mooier dan eliora maar toch blijft Leah het winnen als ik zou moeten kiezen dan maar Liora ook echt onwijs mooi
Oh ik vind Eliora zo mooi! Ik ken een meisje met die naam, haar zus heet A.maria. Ook een Hebreeuwse naam die ik erg mooi vind Adi gaat denk ik door veel mensen met de klemtoon verkeerd worden uitgesproken. In Israël zou het een mooie naam zijn, hier eerder vervelend om die reden denk ik. Leah vind ik gewoon "zonde" als je de keuze hebt uit zoveel mooie Hebreeuwse namen. Leah vind ik erg voor de hand liggend, erg standaard en komt ook vrij veel voor.
Orli kan je inderdaad uit Liora halen, heeft ook dezelfde betekenis (mijn licht). Zie Orli dan ook meer als een nickname. Is op dit moment mijn favoriet. Mijn man is gek op Adi, maar vind dit dan ook weer meer een nickname als een volledige naam. Leah is inderdaad veel meer standaard, net als bijvoorbeeld Samuel. Qua betekenis ook niet bijzonder, maar blijf het wel een mooie naam vinden. Bedankt voor alle meningen!
Ik heb op Leah gestemd. Eliora ken ik niet maar ik moest gelijk aan Eleonora denken. Zie dat Eleora/Eliora op amerikaanse website dezelfde betekenis krijgen toegewezen. Zou er wel even aan moeten wennen maar vind deze naam ook mooi.
Leah en Eliora zijn allebei heel mooi! Zelda vind ik ook fantastisch met een mooie betekenis, maar wellicht te apart door het spel dat zo heet
Ik vind Liora echt mooi. Had t bij manlief geopperd voor mogelijk tweede kindje, maar hij vind het net iets te apart. Jammer.
Mijn favoriet uit dit rijtje is Liora (stond ook op mijn lijstje), maar vind Leah ook heel mooi! Heb zelf 3 dochters met joodse namen: Ediah, Danya en Liran.
Ook mooie namen Whabbit, was Liran nog niet tegengekomen. Aviva ben ik persoonlijk niet zo gek op, maar Avigail vind ik dan wel weer mooi. Dacht dat een meisjesnaam makkelijker zou worden dan een jongensnaam, maar lijkt er niet op