Afgelopen week is het dochtertje van mijn nicht geboren en je raad het al; de naam die wij in gedachten hadden voor onze zoon op komst. En dit was nu net de naam die bij ons heel hoog op het lijstje stond. Het is een unisex naam. De naam stond bij mij zelfs op 1, vriend begint de naam steeds leuker te vinden. Het stomme is dat ik de naam steeds (nog) leuker begin te vinden en elke andere naam ermee vergelijk. Gelukkig hebben wij nog even om aan een andere naam te wennen, maar baal er zo erg van.
Hier hetzelfde, net besloten wat de meisjesnaam ging worden. Kregen we een Appje met daarin bericht dat nichtje van mijn man was bevallen, van een meisje, met net die naam . Dus helaas weer terug weer bij af...
Dat is echt balen ja! Pff wat een pech. Hebben jullie veel contact of zou het het overwegen waard kunnen zijn om toch vast te houden aan deze naam?
Het is niet dat we veel contact hebben. We zien elkaar sinds het overlijden van onze oma eigenlijk alleen bij speciale gelegenheden zoals dus bijvoorbeeld geboortes. Het gaat wel steeds door mijn hoofd om gewoon bij die naam te blijven, maar op de een of andere manier voelt het gek.. stel dat we het doen; is het dan netjes om het aan haar te vertellen? Niet dat zij het alleenrecht hebben op die naam hoor, maar dan lijkt het misschien net alsof we hebben afgekeken..
Als je weinig contact hebt en die naam super leuk vind zou ik gewoon die naam kiezen hoor.. Bij ons was het ook zo dat vrienden de naam hadden gekozen die wij wilden. Toen niet gedaan en nu heet ons neefje ook zo dus nu is het zeker geen optie meer
Als je haar "vertrouwd" zou ik aangeven dat je die naam ook jullie naam is en dat je die gaat geven. Als je elkaar zo weinig ziet zie ik het probleem niet. Maar zou het wel aangeven zodat het niet gestolen overkomt en zou het zelf ook fijn vinden om dat te weten als iemand de naam van ons kindje zou kiezen. Ik zou het wel heel leuk vinden eigenlijk als iemand dat zou doen. Dus zou ook zeker de naam houden als jullie elkaar zo weinig zien.
Wat lastig zeg! Hoe ver ben je zwanger? Op het moment dat je 30 wkn gepasseerd bent zou ik denk ik sowieso niet switchen van naam. Toen ons dochtertje geboren was, werd een maand later het dochtertje van mijn neef geboren...je raadt het al; met dezelfde naam! Ik vond het in het begin niet zo heel leuk, omdat de naam bijna niet voorkwam en ineens twee x in de familie. nu vind ik het helemaal prima dat ze die naam ook gekozen en gehouden hebben. We zien elkaar ook amper, maar ook al zagen we elkaar vaker, dan had ik het nog niet bezwaarlijk gevonden! Alleen de eerste paar dagen vond ik het wat minder leuk Dus op moment dat je elkaar niet veel ziet, zou ik het gewoon bij de naam houden!!
Zij hebben ons trouwens niet verteld dat ze hun dochter dezelfde naam Zouden geven. Vond ik ook niet erg!
Ik zou misschien ook wel bij de naam blijven. Een vriendin van mij heet X, haar neef heeft zijn dochter ook X genoemd. Vond het op zich niet heel gek, behalve dat ze ook dezelfde achternaam hebben en beide geen tweede naam..
Zou er voor mij aan liggen hoever je nu zwanger bent en hoe het contact is. Als je al ver in de zwangerschap bent en haar amper ziet, zou ik de naam alsnog overwegen. Wel zou ik het bespreken met haar.
Wij zouden ons daar niet door laten tegenhouden. Als het jullie naam is.. Ons meisje krijgt bijna dezelfde naam als de dochter van mijn broer. Tja, dat gebeurt. We wonen niet in dezelfde pronvincie en er zit genoeg leeftijdsverschil tussen, weinig kans op verwarring dus.
Toen ik zwanger was van mijn jongste was ik ook helemaal verliefd op een naam, maar ik heb een nichtje met diezelfde naam. Uiteindelijk toch een andere gekozen, en na de geboorte een keer gesproken met mijn tante en nichtje dat ik er van had gebaald omdat ik in de eerste instantie dezelfde naam wilde. Zij gaven aan dat ze dat totaal geen probleem hadden gevonden, alleen maar leuk! Nu ben ik hardstikke blij met de naam die we hebben gekozen, past ook perfect bij haar! Heb sinds de geboorte van de jongste ook veel meer contact gekregen met mijn nichtje, en daarnaast lijkt mijn jongste ook als 2 druppels water op haar, dus praktisch was het niet geweest. Maar ik heb wel besloten dat mocht het nog een keer voorkomen bij een volgende zwangerschap om gewoon te overleggen met de ouders, voor het zelfde geld vinden ze het prima, dat had mij een hoop stress bespaart!
Ik vind een nicht of je eigen broer nog wel een verschil persoonlijk. Heb je het aan hem verteld? En vind hij dit okay? Ik zou het niet leuk vinden als een naam op elkaar lijken. Aangezien jullie elkaar vaker zien waarschijnlijk dan als een nicht/neef. @Sandywich. Als dit jullie favoriete naam is en je ziet haar alleen bij speciale gelegenheden (begrafenissen, trouwen, geboorte ) dan zou ik ook niet zo snel van naam veranderen. Mijn buurvrouw heeft het zelfde gehad. 1 maand voor dat zij was uitgerekend een nichtje met dezelfde, maar ze zag haar ook niet vaak. Toen heeft ze naam aan haar moeder verteld en die zei mooie naam, zou ik gewoon doen .
Voor mij zou het dan alsnog die naam worden, ik ga niet voor anderen mijn kind een naam geven die ik minder mooi vind. Hier ook een paar vriendinnen en bekenden tegelijk zwanger die eerder zullen bevallen. Onze naam staat al vast maar mocht een van hun de zelfde naam geven dan zou ik zeggen "gefeliciteerd met je kindje! Ik hoop dat de bevalling voorspoedig is verlopen en hem/haar gauw te kunnen bewonderen. Ps: grappig, ons kindje krijgt dezelfde naam! Jeetje, wat een toeval zeg!! Echt no way dat ik de naam nog ga veranderen als mijn kindje in mijn buik ook gewoon al zo heet. Al snap ik wel dat het een stuk minder leuk is en balen is!
Ik ben op zich nog niet zo ver hoor, 21 weken. Het gaat trouwens om Puck, ik vind het meer een jongensnaam. Nu heet de dochter van mijn nichtje dus zo.. Jip staat nog op ons lijstje en we hebben nog wel andere namen maar deze twee waren echt favoriet. Als iemand suggesties heeft? Ik vind zelf Tos ook heel leuk, maar dat is volgens mij niet eens een bestaande naam? Ik vind het zo leuk klinken.
Ik ben 23 weken, de naam staat al lang klaar. Voor dat ik zelf zwanger was zou ik misschien nog wisselen maar nu je eenmaal zwanger bent niet meer. Het kindje in jouw buik is toch al helemaal *naam*? Eventueel tegen ze zeggen dat je de naam erg leuk vind, dat het ook jullie eerste keus is en dus ook gegeven wordt. Moet je er wel op kunnen vertrouwen dat ze niet gelijk aan de grote klok hangt .