Grappig, ik vind Nia juist een variant op Mia, Pia of Lia. En het nadeel van Loïs is idd dat het als Lojs uitgesproken wordt..
Nola gestemd. Ik vind Sascha eerlijk gezegd vreemd staan, ik zou zeker Sasha schrijven. Maar ik zie dat Sascha ook wel een correcte spelling is, dus is zeker niet fout of zo.
Sascha (of anders Mascha?). Vrouwelijk, speels, hoor je niet vaak. Geweldig! De andere drie namen halen het bij lange na niet in mijn ogen.
Ik ken een Nyah, spreek je hetzelfde uit als Nia. Van de namen uit de poll vind ik Loïs het mooist (wel als ‘loo(w)is’ dus, geen ‘loojs’).
Lois! bij Nia verstaat men Mia of denkt men dat het Nina is Sascha kan ook een jongensnaam zijn Bij Nola moet ik aan Goede Tijden Slechte Tijden denken Lois vind ik een leuke naam. Wel normaal maar geen top 20 naam, in het buitenland uitspreekbaar, geen gekke achterliggende betekenis. Lijkt me top!
Loïs, zo heet een van onze 3 dochters ook. Ben nog altijd erg blij met de naam. Mensen spreken het inderdaad wel eens verkeerd uit, maar dan corrigeer ik t en dan is t prima. Krijg ook vaak leuke reacties op dr naam.