Poll : meisjesnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door moby123, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke meisjesnaam is het leukst en waarom?

  1. Saar (tje)

    49 stem(men)
    35,8%
  2. Lena

    53 stem(men)
    38,7%
  3. Robin

    35 stem(men)
    25,5%
  1. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.629
    1.177
    113
    Robin! Saar vind ik wel leuk Saartje niet.
     
  2. Aries

    Aries Niet meer actief

    Lena, omdat ik die het meest vrouwelijk en origineel vind.
     
  3. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Ik heb Lena gestemd, vind ik een hele mooi naam! Elena vind ik ook heel mooi trouwens. Zeker als je zegt dat jullie dochter een klassieke naam heeft.
    Grappig trouwens dat Lena voor velen ook ouderwets klinkt, ik vind het juist wel hip klinken:D
    Saar zou mijn tweede keuze zijn maar ik vind Sarah veel mooier. Saartje alleen als koosnaam, vind het geen echte naam.
    Robin klinkt voor mij echt als een jongensnaam, vind het voor een meisje niks.
     
  4. Pickwickje

    Pickwickje Actief lid

    19 aug 2020
    295
    220
    43
    Vrouw
    Lena en Robin vind ik beide leuk, maar bij Lena heb ik een betere associatie, een mooi, lief meisje. Robin is stoerder. T is maar net waar je voor gaat. Ik heb Lena gestemd.

    Saar vind ik niks:oops:
     
  5. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Saar stond ook op mijn lijst. Blijft mooi. Lena is niet zo mijn ding. En Robin vind ik stoer, dus misschien minder leuk naast een klassieke naam.
     
  6. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Grappig dat de meningen zo verdeeld zijn! Nu twijfel ik nog meer, haha! :roflmao:
     
  7. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    #27 Roodborstj, 25 okt 2020
    Laatst bewerkt: 25 okt 2020
    Robin! Prachtig :D Maar ik ben bevooroordeeld :rolleyes:.

    Voor een jongen vind ik hem suf en niet mooi. Voor een meisje lief en stoer tegelijk. Nog elke dag blij met deze naam!

    Saar(tje) & Lena zijn totaal niet mijn smaak...Maar goed ik hou dan ook van unisex namen.
     
    Dagda vindt dit leuk.
  8. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb voor Robin gekozen omdat ik persoonlijk wel van stoere unisex namen hou. Saar vind ik toch iets schattiger, en hoor je nu best veel. Lena, is gewoon niet mijn ding zeg maar.
     
  9. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Robin!

    Mijn favorite naam alle tijden. Onze dochter heet zo. Ja soms komt er een bericht of reactie met HIJ erin. Maar dat vind ik niet erg en na 1 keer corrigeren is het duidelijk een ZIJ.
     
  10. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.758
    1.688
    113
    Vrouw
    @moby123 ik denk dat het belangrijk is dat je dochter zich er ook goed bij voelt als ze volwassen is. Saartje is dan denk ik wat kinderachtig. Mijn uitgangspunt is altijd dat het ook moet passen als ze ooit minister-president wordt en dat ze dan ook serieus wordt genomen door de andere wereldleiders :roflmao:
    Ik vind de suggesties om te kiezen voor bijvoorbeeld Sara(h), waarbij je als roepnaam Saar of Saartje kunt gebruiken dus wel een goede.
    Ik heb overigens op Lena gestemd, stond ook op mijn longlist.
    Succes met de keuze!
     
  11. Ies9168

    Ies9168 Lid

    1 okt 2020
    77
    40
    18
    Vrouw
    Saar super leuk!! Stoer en lief, ik word er gelijk vrolijk van. Ik zou haar niet officieel Saartje noemen, maar dat lekker als koosnaampje gebruiken omdat het minder past bij een volwassene. Robin vind ik ook een hele toffe naam voor een meisje, veel leuker dan voor een jongen :) Lena vind ik een beetje tuttig, ik zie hem wel steeds vaker voorbij komen dus hij neemt denk ik wel toe in populariteit maar ik heb er geen vlotte associatie bij. Succes met kiezen!
     
  12. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Nou, we hebben wel een beetje dezelfde smaak.
    Sara/Saar en Robin stonden bij mij allebei op de lijst en is er alleen afgegaan omdat mijn man dat niet leuk vind. Lena niet, maar vind ik echt een hele leuke naam ook.

    Ik denk sowieso dat je met geen van deze namen echt een misser kan maken. Makkelijk uit te spreken, geen namen waar je makkelijk op rijmt. Los van ieders persoonlijke smaak, gewoon prima namen.

    Ik heb gestemd voor Robin, dat is bij mij al een favoriete meisjenaam sinds de middelbare school. En wat ik bijzonder vind is dat het de Engelse naam voor een roodborstje is. Ben er nog steeds niet overheen dat ik hem zelf nooit ga gebruiken :cry:
     
  13. Sarah00

    Sarah00 Actief lid

    14 dec 2018
    171
    208
    43
    Vrouw
    Oeh alledrie tof! Saar: lekker stoer. Robin is ook mijn favoriet maar lijkt teveel op de naam van mijn man. Lena staat ook op mijn lijstje. Mijn oma heet zo maar vond het zelf een lelijke naam dus heeft zichzelf Leni genoemd :D Ik zou het dus wel even bij haar checken. Maar twijfel ook een beetje over de Duitse associatie.
     
  14. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Saar
     

Deel Deze Pagina