Uitspraak Jule

Discussion in 'Babynamen' started by Cobon, Dec 7, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cobon

Cobon Niet meer actief

Wij hebben, denk ik, eindelijk dé naam gevonden; Jule. Maar dan wel uitgesproken als Juuluh (gewoon zoals je het schrijft dus), niet als Sjuul of Djoel oid..

Hoe zou jij Jule uitspreken? Is het raar om de uitspraak op het geboortekaartje te zetten?

2. isk03

isk03 Lid

Sep 25, 2018
    57
    83
    18
    Female
    Schattige naam!♡

In eerste instantie zou ik 'm wel uitspreken als 'Djoel'. Uitspraak op het geboortekaartje zetten zou ik persoonlijk niet snel doen. Je kan er ook Júle of Juule van maken.

Cobon likes this.
  3. Cobon

Cobon Niet meer actief

Haha nee staat een beetje uptight hè :roflmao:

isk03 likes this.
  4. MMVL

MMVL Fanatiek lid

May 2, 2018
    1,367
    880
    113
    Female
    Amsterdam
    Mooie naam! Ik zou het in eerste instantie uitspreken als sjuul, maar juu-le vind ik ook mooi. Wordt vaak een kwestie van eenmalig verbeteren denk ik, maar dat zou ik niet erg vinden. De uitspraak op het geboortekaartje zetten vind ik raar haha.
    Misschien spelen als Juule? Vind ik veel minder mooi, maar geeft misschien wel meer duidelijkheid over de uitspraak?

Cobon likes this.
  5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Poe ik ken zowel de uitspraak zoals jullie die willen als Zjuu-luh. Daarnaast zou het me niks verbazen als er mensen het uit zouden spreken als Zjuul of Djoe-luh.
    Normaal ben ik er niet zo van om de uitspraak op het geboortekaartje te zetten. Hebben we bij onze kinderen ook niet gedaan bedenk ik me nu (1 kind heeft wel een naam die je anders uitspreekt dan je 'm schrijft, andere kind spreek je de naam uit zoals je het schrijft).
    Toch is m'n eerste neiging om bij de naam Jule te typen dat ik dat wel zou overwegen ja (om de uitspraak op het geboortekaartje te zetten).
    Maar dat is meer vanwege de diverse uitspraken die er bestaan.
    Naam van ons kind heeft maar 1 uitspraak, dus dat is toch anders.
    Zou het wel in het klein erop zetten ipv. normale grootte.

Een extra u erbij zoals reeds door anderen geopperd maakt de uitspraak wel meteen duidelijk :thumup:

Cobon likes this.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,648
    27,301
    113
    Female
    Juule

Maar ik ben getrained in Jules met de uitspraak Juules. Je kan de mensen ook gewoon africhten :D

Cobon likes this.
  7. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,472
    113
    Female
    Als Juule idd.

Cobon likes this.
  8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Oké, er is hoop ;) de spelling veranderen vind ik niet mooi. Jula vind ik erg mooi (én voorkomt wat uitspraak-irritaties), maar vriend minder.

Striae likes this.
  9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Als Zjuul.
    Maar ik zou er wel aan kunnen wennen dat de uitspraak Juuluh is .

10. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

May 4, 2017
    1,275
    1,030
    113
    Lastig....

In onze familie is een jongetje met deze naam geboren. Hier dachten iedereen anders over de uitspraak van de naam!

Ikzelf heb een achternaam die ik continu moest corrigeren als kind zijnde. Vandaar dat onze kinderen ook namen hebben waarbij geen enkele verwarring kan ontstaan :)

11. RLSD

RLSD Niet meer actief

Hm lastig, zou in eerste instantie niet goed weten hoe ik het zou moeten uitspreken.

Jammer dat je vriend Jula minder mooi vindt, dat is voor mij gelijk duidelijk qua uitspraak en zal een hoop verwarring voorkomen denk ik.

Ik zou de uitspraak trouwens niet in het kaartje vermelden, mensen horen de uitspraak van jullie en dan blijft het wel hangen.

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Met de spelling Jule ook echt ja?

@Cobon misschien ook nog iets om rekening mee te houden bij het overwegen van deze naam..

13. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Ik las hem als 'Juuluh' en zag iets verderop dat dit ook je bedoeling is ;):).
    Ik denk dat je het altijd houdt dat mensen het anders uitspreken. Het wordt nou eenmaal ook op meerder manieren door ouders gekozen om uit te spreken. Gewoon verbeteren en dan nemen mensen het wel weer goed over als ze t verkeerd deden.

14. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    1,714
    468
    83
    Female
    Juuluh! Zie dat dat ook de bedoeling is ;)
    Ik vind het een hele mooie naam, ben nu ook wel benieuwd naar je andere meisjesnaam:eek:

15. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

Jul 3, 2019
    2,889
    2,897
    113
    Prachtige naam, zeker doen!

Ik zou het zelf denk als Júle schrijven, zo voorkom je onduidelijkheid. De uitspraak zal ik ze vertellen, niet op het kaartje zetten.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Bij Jule dacht meteen ‘Juu-luh’. Jules zou ik uitspreken als ‘zjuul’, maar Jule nooit.

17. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

May 4, 2017
    1,275
    1,030
    113
    Ja, echt. Varieerde van Juul, Sjuul, Jule, Julee...

18. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Als Juule.

19. Afua32

Afua32 Bekend lid

Oct 21, 2018
    596
    246
    43
    Female
    Ik zou de naam uit spreken als Jules of Zjuul.

20. Lies91

Lies91 Lid

Mar 31, 2020
    57
    15
    8
    Ik las de naam meteen als Juuluh. Heel leuk!

Zou de uitspraak persoonlijk niet op 't geboorte kaartje zetten. Je zal het voor een hoop mensen moeten uitspreken misschien en Jule zelf later ook. Is dat erg? Daar zijn de meningen over verdeeld... Ik denk 't niet

Share This Page