Ik heb Vera gestemd. Vond ik altijd een hele mooie naam, mijn vriend helaas niet. Flore vind ik ook mooi klinken. Lea een beetje ouderwets en Fem is een afkorting.
Ik heb Flore gestemd, al vind ik Flora mooier (of Floor). Ooit gelezen dat de naam Lea koe betekent, dus dat zou ik niet doen. Vera vind ik ook mooi, maar Veerle net iets mooier. En Fem (of Femke) vind ik echt vreselijk, al is dat persoonlijke smaak natuurlijk. O, lees net dat jullie nu ook Ella overwegen: doen!
Haha betekenis vind ik nooit boeiend. Onze oudste zijn naam betekent “zijn naam is God” en we zijn absoluut niet gelovig Ik heb nog nooit gehad dat iemand met de betekenis van de naam aan kwam ofzo. Het betekent overigens antilope, wilde koe. Wilde koe klinkt niet leuk maar Antilope is dan weer een mooi dier Veerle ook mooi, flora ook maar dat vindt mijn man beide helaas niet leuk. Wij zitten nu op Lea of Ella denk ik
Lea is ook gewoon een naam, het is een Bijbelse naam. Vrouw van Jakob. In de Bijbel wordt ie volgens mij ook zonder H geschreven, maar tegenwoordig zie je het meer met H. Ik vind het wel een leuke naam. Enerzijds wel een beetje oubollig, maar aan de andere kant ook wel hip als je het ziet naast vergelijkbare namen als Loa of Liva. Flore vind ik wat ouderwets. Fem vind ik dan weer kort en onaf lijken (maar op zich best een prima optie). Vera, wel leuk maar ook niet geweldig.
Ja ik vond hem eerst ook oubollig maar steeds minder haha. Misschien inderdaad door dergelijke namen. Met een h komt inderdaad net iets meer voor zag ik maar gaat om tientallen. Ik vind met een h wel mooi ofzo maar ergens voelt het ook als een nutteloze letter vooral omdat onze oudsten beide 3 letternamen hebben
Lea(h) is ook een al heel lang bestaande Bijbelse naam, dus ik snap niet echt waarom hij niet af zou zijn. Leanne is meer een variatie op Lea(h) dan andersom. Ik vind Lea met afstand de mooiste. Vera een beetje zeurderig, Fem meer een afkorting en Flore vind ik helemaal niet wat eerlijk gezegd, geen mooie klank.