Ja, daar was ik in het begin ook bang voor. Het is al vanaf het begin favoriet van mijn vriend. Maar de officiële naam zal, in ieder geval in haar jeugd, niet heel veel gebruikt worden. Penelope staat op dit moment redelijk hoog in de top meisjesnamen in de VS en de UK. Ik denk dat die naam daardoor in haar leven ook al meer bekent zal worden.
Nee, voor inspiratie is het inmiddels wat laat. We zijn ook echt heel veel namen langsgegaan en hebben beide nog wel andere namen die we leuk vinden. Maar die komen dan weer niet met elkaar overeen.
Ja, klopt dat Pippa in eerste instantie van Phillipa komt. Maar wordt dus blijkbaar ook voor Penelope gebruikt. Zelf vind ik Pippa ook erg leuk, maar mijn vriend niet helaas.
Ik begrijp de associatie met het paarden tijdschrift bij Penny. Dat had ik in eerste instantie ook, maar inmiddels niet meer. Ik geloof niet dat dat tijdschrift nu nog heel populair is? Dus ik verwacht niet dat zij of haar leeftijdsgenoten dezelfde associatie zullen gaan hebben. Zoals ik hierboven al schreef is het nu een vrij populaire naam in Engelstalige landen Ik verwacht daarom dat de naam ook in Nederland steeds vaker te horen is in series, films, internet, artiesten, enz. We neigen nu naar de naam Penelope, vooral omdat dat de duidelijke voorkeur heeft van mijn vriend (al vanaf vroeg in de zwangerschap) en ik niet kan kiezen, haha. Maar het is nog niet 100% zeker.
Het is een associatie ja, maar verder geen negatieve dus ik zou het daar niet om laten iig. Uit series/ films ken ik tot nu toe alleen Penny van The Big Bang Theory (was 4 jaar geleden voor het laatst op de buis). Penelope alleen van actrice Penelope Cruz. Succes nog even met de laatste, warme loodjes!
Ik ken Penny ook uit 'The Big Bang Theory'. Dat is dan ook mijn eerste associatie met deze naam, prima associatie overigens. Deze serie wordt trouwens nogsteeds elke werkdag uitgezonden, op Veronica van 19.30 tot 20.30 uur. Misschien een idee om deze serie de komende tijd een aantal keren te bekijken? Zo kun je ervaren hoe het voelt als je de naam elke keer uitgesproken hoort worden.
Penelope - Penny Hanson heeft een mooi nummer “Penny and me” en een van hen heeft een dochter Penny (Penelope Anne). Niet relevant maar dat is mijn associatie
Wat ik ontzettend leuk voor een meisje vindt is Anna-Mae of Anne-Mae Izzy, afkoring tvan Isabel/Izabel Chloë Celia Lucy Liv - Olivia Noraly
Ik weet het, blijf me er over verbazen als vriend bijvoorbeeld een naam van de oude bekende noemt en zegt dat het heel normaal is Wat dacht je van Richard - Dick