Het is nog super pril, we hebben nog geen echo gehad, en weten het geslacht (logisch ) dus ook nog niet. Maar ben alvast opzoek naar wat inspiratie voor meisjesnamen. Onze kinderen heten; Spoiler Mi.ko.laj Leo.no.re Ar.te.mis* Jongensnamen staan al vast; Kristof & Caspian Meisjesnamen vinden we lastiger. 'Voorwaarden' (I know, ik ben veeleisend) - 7 letters, 3 of meer lettergrepen - Een naam die niet in de top 100 staat - Een naam waarvan de uitspraak duidelijk is als je hem leest. - geen naam met accent, trema etc. Bij voorkeur niet beginnend met een L,M of N, maar dat is geen harde eis Namen die op onze lijst staan, maar waarvan we (nog) niet overtuigd zijn; Rosalie Aveline Marijne Isedore Florine
Helemaal mijn smaak!!! Als aanvulling: Rosalinde Avelijne Madeleine Marinde Marinda Isidore Iseline Claudine Claudette Odette Babette Suzette Suzanne Arianne Ariadne Quirine Severine Delphine Dauphine Gwendoline Clementine Richelle Michelle Anouska Sephora Deborah Babiche Fabienne Elsemieke Sidonieke Alexia kom ik even zo gauw op. Ik PB je ook nog even enkele namen van m’n eigen lijst!
Marente Amarant Larissa Jorinde Yelena Romelia Suzette Eliora Solange Amadine Chimene Eugenie Modeste Valente
Ik vind Isedore ook mooi, maar twijfel of de eindklant niet teveel lijkt ook die van onze dochter. Grappig dat je Dorothee noemt. Ik kwam die naam van de week tegen, en dacht meteen, die moet ik ergens opschrijven, maar vergeten te doen.
Lavinia Justine Ophelia Justine Marinka Amarins Morgane Mabelle Marlise Miralda Abelone Jezebel Allegra Caressa Ravenna Bernice Elphine Lucille Severine Genevie
Ik had eigenlijk uit je tekst begrepen dat het een naam met 7 letters moest zijn, maar dat is dus geen harde eis?
Ik zou het eisenlijstje nog wat aanvullen en iets met een o of een a erin kiezen. Elouise Talitha Cecilia Elianne
7 letters vind ik wat lastig, maar ze zijn wel 3 of meer lettergrepen Doremiek Esmene Annemee Charlene Ophira
Valente Celeste Vivienne Florence Robine Isolde Estelle Marinthe / Marenthe Quirine Delphine Mathilde Davine Selene
Inmiddels ziet het lijstje er zo uit; Rosalie Rosalin Aveline Louelle Marijne Florine Marente Dorothé Elviene Madelon Suzette Ik heb de nieuwe namen nog niet bij mijn man gedropt. En de é in Dorothé is eigenlijk iets wat ik niet wilde, maar ik twijfel nog. Opvallend dat die -e klank aan het eind zoveel voorkomt. Blijkbaar vind ik dst coh het mooist.
Camille Matilda Serafien Liliane Cecilia Filippa Marilla Adeline Elbrich Hadewij Jedidja Phaedra Philine Rosalin Welmoed
Wat een mooie namen hebben jullie kinderen! Ik dacht nog aan Odette of Madeleine(deze is wel wat langer dan je zou willen maar past er mijn inziens wel bij)