Wat is jullie gevoel (los van wat op het internet staat) bij deze namen, jongen- of meisjesnaam? Elaia Elaiah We vinden deze naam mooi door de wijze van uitspraak, maar komen er niet meer uit Super bedankt alvast voor jullie mening!
Ik vind de schrijfwijze meer een meisjesnaam lijken maar de uitspraak is voor mij meer een jongensnaam (ik denk vanwege Elijah). Elaya misschien een optie?
Jongensnaam, omdat ie me aan Elijah doet denken. Als je voor een meisjesnaam gaat, zou ik er Elea van maken (die heb ik zelf ook op m’n lijst). Elia is misschien ook nog wat voor jullie, al ken ik daar zowel jongens als meiden van. Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie zélf zouden doen; of jullie deze naam aan een jongen of meisje willen geven? En hoe willen jullie het uitspreken?
Haha goeie vraag! Wij hopen binnenkort een jongen te krijgen en wilde eerst Elijah maar dat wordt in het NL (denk ik) uitgesproken als Ee-lie-ja of Ee-lij-aa (denk bij de ‘ij’ klank aan Marije). In het EN zelfs als ie-lai-(d)ja). Wij wilde het echter uitspreken als Ee-laa-ja, vandaar Elaia (zonder ‘h’ op het eind vind ik mooier). Op internet las ik daarna dat Elaia een Franse meisjesnaam zou zijn, terwijl Elaiah, Isaia en Isaiah wel jongensnamen zijn. Heel vreemd. En ja nu met 37 weken op de teller moeten we een keuze gaan maken en ben ik bang dat hij dan in de toekomst met werk met ‘zij’ wordt aangesproken door buitenlandse klanten terwijl het voor ons als een echte jongensnaam klinkt. Zo lastig!
Elaia sowieso een meisje Elaiah kan ook voor een jongen wat mij betreft Welke uitspraak willen jullie? Want die kan op meerdere manieren volgens mij met deze schrijfwijze
Elia is voor mij ‘ee-lie-ja’, Elijah ‘ie-laaj-dja’/‘ie-laaj-zja’ of iets in die trant. Elaia(h) is voor mij inderdaad ‘ee-laaj-aa’. Afhankelijk van de uitspraak die je wil, zou ik dus ergens voor kiezen. Elaia vind ik wel meer een meisjesnaam…maar dat vind ik Elia ook, al weet ik dat dat een jongensnaam is.