Poll: Modaal inkomen per huishouden

Discussie in 'De lounge' gestart door Jamie, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is je modaal inkomen per huishouden

1. Veel minder dan modaal (minder dan de helft van modaal)

2. Minder dan modaal (tussen -50% en -15% van modaal)

3. Vrij modaal (tussen -15% en +15% van modaal)

4. Meer dan modaal (tussen 15% en 15% van modaal)

5. Veel meer dan modaal (meer dan 50% modaal)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#121 Klaproos, 17 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2015
    64.200 lol lol mochten we willen 😅 maar ik zit in de WAO.

2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Bij ons klopt het gezamenlijk wel(per persoon 35000 per jaar).
    Man zit op iets meer dan 1,5x modaal(min.40 urige werkweek) en ik op iets minder dan 0,5x modaal(26 urige werkweek als leerling).
    Ik weet dat er veel mensen zijn die flink minder verdienen, daarin tegen krijgen zij meer toeslagen en andere tegemoetkomingen die wij niet krijgen. Onderaan de streep zijn de verschillen daardoor minder groot.

3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Ja hij is/was deels ZZP'er en dus draag je ongeveer 1/3e af aan de belastingdienst. Die zetten we altijd netjes opzij op een aparte rekening om die aan het einde dus in 1x te kunnen betalen als die komt. Maar om dus weg te kunnen uit ons appartement hebben we die rekening moeten aanspreken omdat we anders de lening niet rondkregen van de restschuld. We hebben zelf dus even wat gaten gevuld waardoor er daarna een ander gat ontstond; de belastingaanslag á 10.000 euro over dat jaar zeg maar. :)

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.314
    2.597
    113
    Hier in Woerden kun je van 100.000 alleen een tweekamerappartement kopen.

Wij verdienen net iets onder modaal maar omdat onze hypotheek al voor een deel is afgelast en net opnieuw de rente is vastgesteld zijn onze maandlasten ook wat lager geworden.

5. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij wel. Als ik al kijk naar het verschil in kinderopvangtoeslag toen mijn oudste nog in de opvang zat, en die van mijn alleenstaande vriendin ook. Zij hoefde maar 80 euro voor 4 dagen opvang bij te dragen, mijn dochter ging 2 dagen en wij betaalden rond de 350 zelf.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja en het KGB alleen al is ruim 300 euro.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Wow!

8. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Onze hypotheek is na belastingvoordeel, ongeveer rond de 1000 gok ik zo...maar kom dan idd rond de 1700 op vaste lasten.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als wij jullie uren zouden werken zouden we hier ook aan zitten ongeveer. Maar mijn man werkt 31 uur, ik werk 29 uur, dus verdienen we minder. Maar we komen echt prima rond!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je hebt gelijk, ik keek niet goed. Maar ik had wel ingevuld, dat er 2 personen met inkomen waren.

Als ik kijk naar Paar, met kinderen (onder de 18) en ook 2 inkomens, dan komt het neer op € 86.900,- bruto, wat ook nog boven ons inkomen zit.

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Het inkomen van mijn man zit dan ietsje onder modaal, ik werk niet. Wij vallen altijd buiten de boot w.b. de meeste toeslagen, dus toen mijn man nog wat minder verdiende bleef er soms meer over..

Ik denk dat het er ook erg vanaf hangt waar je woont, wat je levensstijl is of je ervan rond kunt komen.
    Wij hebben een koopwoning, 1 kindje en sommige uitgaven moeten we even plannen, maar verder kunnen we het er goed mee doen en nog sparen ook.

12. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Wij zouden het inderdaad ook (als het moet) best met minder kunnen doen als we ons uitgaven patroon aanpassen. Wij leven echt naar wat we hebben :)

13. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Zo te zien vrij modaal. We zitten er niet ver vanaf. Heb nu nog wel even naar een paar zonder kinderen gekeken. Over een paar weken is het anders. 😄

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak

Wij zitten met onze lasten op 1350. Met alles hierboven. Maat hebben laag huurhuis. (520) en voor vriend betalen we bijna geen verzekering.(militair en via werk maar 45,=) krijgen geen toeslagen.

Vriend zit ver boven modaal, en ik ver eronder haha.. werk maar 16 uurtjes.

15. adi

adi Niet meer actief

Die 21% is niet 1/3 van wat je verdient, maar wordt extra betaald door jullie afnemers, evenals jullie 21% terugkregen van de bel dienst over alle inkopen.

Maar ik snap het verhaal nu.

Het heeft alleen niks te maken met meer of minder verdienen van je man, jullie hebben simpelweg het geld gebruikt wat niet van jullie was. Als ondernemer ben je alleen het doorgeefluik van btw, het is niet de belasting dat je zelf betaalt.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Idem en zo slecht vind ik niet dat we het hebben maar schijnbaar ver onder modaal.

17. fantasie

fantasie Actief lid

16 jul 2009
    296
    2
    18
    zuid-hollandia
    Ik ben alleenstaande moeder van 2 kinderen 1,5 jr. en 3 jr.

Ik werk 24 uur en verdien per jaar zo 19000

Ik krijg wel veel toeslagen maar ik betaal 1160€ pm aan kdv voor 2 dagen
    Daar krijg ik 888€ van terug. Dus moet ik alsnog ong. 270€ pm zelf bijbetalen.

Ik kom zelf uit een relatie (13jr) waar we het heel luxe hadden.
    2 dure auto's, mooi huis.
    Geld werd niet naar gekeken.
    Werd alleen zwart verdient dus niet berekend voor alimentatie..

Ik heb het nu niet breed, en moet soms van me spaarrekening halen.
    Maar word gelukkig af en toe geholpen door me ouders, en me ex haalt wel eens kleren voor de kids of ik krijg iets extra's

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, idd, dat mocht ik willen, 76.000-85.000 per jaar....
    Maar nee, daar zitten we toch echt ver onder.
    Ik klaag niet hoor, heb sinds een maand weer een baan, die slecht betaalt, maar wel boven minimumloon en waar ik iig met erg veel plezier naartoe gaat en waarmee we alle rekeningen kunnen betalen. Al het andere is luxe en is mooi als het kan, maar als het niet kan: so be it :)

19. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Moet zeggen dat ik best sta te kijken van sommige vaste lasten hier. :)
    Wij zitten samen netto zo rond de 3250 per maand en onze maandelijkse vaste lasten zijn als volgt:

Hypotheek (netto): 725
    Verzekeringen (incl. 2 autoverzekeringen): 175
    IBG/DUO studielening terugbetalen: 250
    Energie: 165
    Zorgverzekering van man: 100 (mijn zorgverzekering wordt al ingehouden door werkgever)
    Gemeentebelasting: 93 (incl. bijdrage legen gft/zwarte container)
    2 katten: 75 (beide katten hebben een verzekering + elke 3 maanden wormenkuur)
    Wegenbelasting voor 2 auto's: 70 euro
    Benzine: 350 euro
    Vaste telefoon/internet: 70
    2 mobiele telefoons: 50
    Kinderopvang 2 kinderen: 320 (netto)
    Huur CV ketel: 30

Hiermee zitten wij aan 2500 euro en hebben we dus nog geen boodschappen of andere extra kosten gehad (kleding oid).

Nu hebben we wel 2 auto's en rijden we allebei een behoorlijke afstand naar ons werk.
    En uiteraard zal ook niet iedereen huisdieren hebben of nog een lopende studielening. :)

20. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik ook

maar ach, ik ben gezond heb en leuke vent en nog leukere kinderen

Deel Deze Pagina