Poll: mondkapjes plicht

Discussie in 'Corona forum' gestart door Nellie4, 27 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mondkapjesplicht invoeren?

  1. Ja, in alle openbare ruimtes

    196 stem(men)
    57,5%
  2. Nee, houden zoals het nu is, dus alleen in openbaarvervoer

    132 stem(men)
    38,7%
  3. Geen mening

    13 stem(men)
    3,8%
  1. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik gooi er nog een poll achteraan. Ik merk in de media dat de mondkapjes plicht weer ter sprake komt. Wat vinden jullie?

    Ik ben tegen mondkapjes plicht in publieke ruimten. Ik vind die dingen vervelend om op te hebben en ik heb gezien in Frankrijk dat de helft hem niet goed draagt (onder de neus, onder de kin) en daar werd ook erg weinig afstand gehouden.
     
  2. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Roodborstj, Spectre, nizzie86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Nee ik ben daar echt op tegen.

    Vorige week op vakantie in Zeeland lopen heel veel (vooral buitenlanders) met zo'n mondkapje. Juist die mensen lopen 30 cm langs je heen als het niet minder is. Ga weg, en hou afstand of gebruik geen mondkapje een neem wel de 1.5 meter afstand :rolleyes:
     
    Paardenbloem, Zara75 en Nellie4 vinden dit leuk.
  4. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik hoop voor jullie dat ze niet ingevoerd worden. Nee het is niet het einde van de wereld maar ik ben er na 4 maanden nog steeds niet aan gewend en moet meer dan eens teruglopen naar de auto omdat ik vergeten ben dat kreng op te doen. Het ademt zwaarder, het is ongelofelijk slecht voor het milieu (de wegwerpkapjes) en ik geloof nog steeds niet dat het werkt. Misschien juist wel averechts omdat mensen er minder afstand van gaan houden.. maar dat is mijn ervaring
     
    puzzelstukje, Leni88, Paardenbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik ben tegen.. maar ook in het openbaar vervoer zie ik er geen meerwaarde in.
    het is echt schijnveiligheid na mijn mening
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  6. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ben voor, de enige overduidelijk :roflmao:

    Ik ben het type “glas half vol” :roflmao: Alle kleine beetjes helpen, de afstand, handalcohol, mondkapjes, etc. Het drukt je weer even met je neus op de feiten, hopelijk zien mensen die vergeten dat er covid is, dat het er nog is en houden ze zich er weer even aan.
     
    Aegyo, EdN, Miekje86 en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee, want mensen kunnen er niet goed mee omgaan en landen zoals Spanje die een uitgebreid mondkapjes beleid hebben, doen het nou niet heel veel beter.
     
    Cin85, Zara75, Amarens en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Dit idd. Alle kleine beetjes helpen.
     
    Zoe123, Butchke en Cindy1977 vinden dit leuk.
  9. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat is maar heel kort. Wij zijn in Duitsland op vakantie geweest en het ‘went‘ zo en je gaat je echt niet anders gedragen met zo n ding op. Er werd daar juist minder op de afstand gelet.
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Dit. Plus ik draag altijd al zo goed als de hele dag al een mondkapje vanwege werk en dat went gewoon. Merk er niks van qua gezondheid en draag hem nu al 5 jaar grootste gedeelte van de werkdag. Dus al de 'het is zo slecht voor je gezondheid'. Sorry maar als het zo slecht was, dan zouden ziekenhuizen al lang voor de corona pandemie gestopt zijn met zorgen.

    Maar in wel in combi met afstand houden en handen wassen.
     
    Vero0504, Zuul, Vitamientjuh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik sta er iets genuanceerder in. Toen ze ze wilde invoeren in de Kalverstraat e.d. omdat afstand houden daar 'niet mogelijk' zou zijn, was ik echt tegen. Dan dienen die dingen gewoon als excuus om meer mensen toe te laten dan (nu) past en om geen afstand meer te hoeven houden.
    Wat mij betreft blijft afstand houden echt de norm. Maar daar waar het echt niet kan, is het prima om de mondkapjes te verplichten. Ik denk aan bijvoorbeeld de bloedbank: medewerkers dragen een mondkapje, maar donateurs niet. Ook onze kapster draagt nog een mondkapje, maar de klanten niet. Dus op dat soort plekken lijkt het me wijs dat je elkaar gaat beschermen, in plaats van éénrichtingsverkeer ervan maken.
     
    Lafelife, amdaa, Vero0504 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik vond het lastig wat je definitie is van “openbare ruimte” : volgens mij vallen officieel winkels daar niet onder en gaat dat alleen over overheidsinstellingen... nu was ik voroge week met mijn zoontje een nieuw paspoort aanvragen en het was doodstil op ons stadskantoor en afstand houden is daar echt geen enkel probleem. Dus het lijkt me echt weinig opschieten om op die plekken mondkapjes te gaan dragen.
     
  13. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb nee gestemd omdat ik niet kon kiezen tussen de gulden middenweg.

    Als ik zie dat men de mondkapjes nog steeds niet gebruikt zoals ze zijn (op zetten, aanraken, op de kin, onder de neus etc)zelf gemaakte niet uitkoken (wordt dan helemaal een lekkere bacterie bron) dan vraag ik me oprecht echt af wat het nut heeft van zo'n mondkapje ten opzichte van de 1,5mtr regel.

    Als ze beter gebruikt worden zie ik het nut wel een beetje van die dingen, maar toch hoop ik dat ze het niet gaan invoeren, zowel tsja dan ontkom je er niet aan en moet ie toch gedragen worden.
     
  14. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113

    Met openbare ruimtes bedoelde ik wel winkels ook enzo, dus eigenlijk zoals het bijvoorbeeld in Duitsland wordt toegepast. Dus ook restaurants als je naar je tafeltje loopt en gaat afrekenen enzo.
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben voor. Alle beetjes helpen. Ik woon in België, en hier zijn mondmaskers inmiddels al weken verplicht in de openbare ruimte. Ik ben er volledig aan gewoon, vergeet het nog zelden, en in tegenstelling tot wat sommige tegenstanders hier zeggen dragen de meeste mensen ze gewoon netjes zoals het hoort.

    Spreken over muilkorven etc vind ik echt gezeur van kleuters.
     
    Willes, CiDa84, LisbethSalander en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Prima om ze in te voeren, maar of het effectief is vraag ik me af. Lopen de infectie cijfers in alle landen niet op? Ook de landen die zo’n mondkapjes plicht hebben, zoals frankrijk of spanje..welke toegevoegde waarde gaat dit dan geven. Gaat iedereen dan helemaal weer dicht bij elkaar staan, lopen en zitten. We gaan het wel horen wat de overheid gaat adviseren.
     
  17. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    alle beetjes helpen idd. En voor mij is het ook prima om ze in te voeren. Op vakantie in frankrijk vond ik het ook echt geen enkel probleem in de supermarkten en andere winkels.
    Maar ook in belgie lopen de cijfers weer op dus hoeveel nut heeft het dragen uiteindelijk.
     
  18. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mondmaskers gaan corona inderdaad niet laten weggaan. Zeker niet omdat iedereen elke vorm van maatregel behoorlijk beu is. Hoe dat opgelost kan worden, is ook mij een raadsel.
     
  19. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.414
    4.736
    113
    Ik zou het prima vinden. Ik ga regelmatig met het ov en het went echt snel genoeg. Maar ik ben inderdaad wel bang dat er dan minder afstand gehouden wordt en mensen hem verkeerd dragen. Dus lastig...
     
  20. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.414
    4.736
    113
    Maar hoe wil je dan nog een enigszins veilige situatie hebben in het ov? Bij ons is het bijna even druk als voor corona. Afstand houden is niet te doen. Dan maar iets, mondkapjes, denk ik dan
     

Deel Deze Pagina