Poll: mondkapjes plicht

Discussie in 'Corona forum' gestart door Nellie4, 27 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mondkapjesplicht invoeren?

  1. Ja, in alle openbare ruimtes

    196 stem(men)
    57,5%
  2. Nee, houden zoals het nu is, dus alleen in openbaarvervoer

    132 stem(men)
    38,7%
  3. Geen mening

    13 stem(men)
    3,8%
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als de ander geen masker draagt, biedt een niet medisch mondmasker inderdaad geen noemenswaardige bescherming. Daarom moet je het ook in samenhang zien. Het geheel is vaak meer dan het som der delen. Deze uitdrukking is al erg oud, maar ik verwacht dat hij in deze situatie ook weer opgaat.
    Jij kijkt steeds naar één persoon. Of bij de kapper kijk je naar de twee afzonderlijke beschermingsmiddelen. Maar in de praktijk heb je te maken met 2 personen en 3 beschermingsmiddelen. Althans: mijn kapster draagt een mondmasker EN een faceshield. En die combinatie biedt ontegenzeggelijk meer bescherming dan de optelsom van alleen een faceshield of alleen een mondmasker.
     
    Neuzeke en Aszz vinden dit leuk.
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ook dat is dus cherry picking. De overheid geeft meerdere maatregelen. Die werken in samenhang. Het is idioot om te zeggen ik houd me aan de ene wel en aan de andere niet.
    Dat is hetzelfde als stoppen met het dragen van je gordel, omdat je een airbag hebt. Dat is onzin, de één is niet de vervanging van de ander. Een airbag is ontworpen om te werken samen met je gordel. Als je je gordel aflaat en tegen je airbag smakt, heb je een nieuwe neus nodig :rolleyes: dan moet je niet zeggen dat de airbag niet werkt. Want samen met je gordel, is het een fantastisch ding die de kans dat je ongeschonden uit de auto stapt aanzienlijk kan vergroten.
     
    HappyRabbits, Aszz, Fuddey en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Dankje @tupp Jouw reacties schelen een boel toewerkt voor mij :thumup:
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat me de afgelopen dagen al vaker is opgevallen is dat het winkelpersoneel het niet zo nauw neemt met het dragen van een mondkapje. Bij de Kruidvat gisteren zit die onder de neus en anders onder de kin en bij de AH vandaag precies hetzelfde maar je wordt wel continue bestookt met omroepberichten om vooral het winkelen veilig te houden met elkaar ??
    Het dragen van een mondkapje is niet verplicht maar het lijkt mij wel een aandachtspunt om je personeel wat meer te instrueren en te controleren.
    Dit is nu ook niet echt een voorbeeld voor je klanten ;)
     
  5. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dit was in Duitsland van de zomer ook heel vaak zo. Waarschijnlijk omdat ze er de hele dag mee moeten lopen??
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat zal vast maar zo zijn er zoveel en doe het dan niet zo opvallend voor je klanten.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  7. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Staat in je post erboven al gepost ;) is hefzelfde filmpje :)
     
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    In de post boven die van nellie had ik een link geplaatst. Ook met deze beelden, maar met wat meer uitleg erbij.
     
  9. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Oh excuus had ik niet gezien :oops:
     
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Waar ik mij enorm aan kan ergeren is mensen die in deze tijd in een binnenruimte bewust geen mondkapje willen dragen. Dit terwijl het duidelijk staat aangegeven op een bord bij de ingang en het vanuit de overheid duidelijk wordt aangegeven.

    Afgelopen week meerdere malen meegemaakt dat personeel van de bibliotheek, apotheek en een winkel klanten vriendelijke verzocht of ze een kapje hadden. En er daarnaast een groot bord bij de ingang stond. Vaak zijn het juist oudere mensen. En dan nog boos, beledigend of zelfs vervelend reageren.

    Als je denkt het beter te weten of je wilt het niet. Blijf dan weg of bestel online...
     
  11. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.990
    113
    Vrouw
    Het is nog steeds geen verplichting dus ik snap het wel. Erger me er ook niet aan ofzo.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier bij de AH en Etos worden ze echt goed gedragen, heb nog geen medewerker gezien zonder of met bv kapje onder de neus. En ik merk ook dat meer klanten hem dragen, eerst leken vooral studenten hem niet te dragen, maar nu zie ik veel mondkapjes van de universiteit.
    Ook gewoon buiten zie ik meer mondkapjes, eerder had ik het idee dat mensen ‘m tussen winkels snel afdeden, nu lopen ze dus van bv de AH met mondkapje op door naar de Etos.
     
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het was me eerder ook niet opgevallen maar afgelopen weekend was het echt opvallend, ze doen maar wat. Nu zou het ook zomaar kunnen dat de filiaalmanager in het weekend niet aanwezig is en ze hun eigen regels invullen. Het komt erg onprofessioneel over.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  14. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Dat maakt niets uit. De reden dat het nog niet verplicht is is juridisch. Het is heel duidelijk aangegeven vanuit de overheid dat het gewoon de bedoeling is dat je die draagt.

    Als personeel je daarnaast ook nog eens persoonlijk aanspreekt en er een groot bord staat ben je gewoon asociaal bezig wat mij betreft.

    Wil je geen kapje dan moet je niet op die plekken komen.
     
    Anouk2005, Neuzeke, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Of het wel of niet wettelijk verplicht is maakt niet uit. Als je bij een winkel komt, en daar daar een bord dat he een mondkapje moet dragen, dan moet je een mondkapje dragen of niet naar binnen gaan.

    Als je waar dan ook komt in een openbaar gebouw, en er is op die plek een voorschrift voor wat je wel of niet aan kleding aan mag/moet, dan houd je je er gewoon aan of je gaat weg.
     
    Zxcvb en Amberxx vinden dit leuk.
  16. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Nee geen verplichting
    Maar een winkel mag het verplichten als hun huisregel....
     
  17. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Hier zijn wij als personeel vd supermarkt het verplicht. Ook als we komen werken en nog door de winkel lopen of als we pauze hebben of naar huis gaan lopend door de winkel. 90% doet dit ... dus vrij netjes
     
    Duckertje vindt dit leuk.
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoe doe je dit tijdens de pauze dan? Je moet toch eten en drinken en zo.
     
  19. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Dit!

    als ik
    Bij iemand thuis kom en die wil geen schoenen in hun huis dan heb ik dat te accepteren.

    als er staat mondkapje- winkelwagen verplicht heb je je aan se huisregel te houden van die winkel
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  20. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Ja dan mag ie zeker af, maar lopend door de winkel... je kunt niet in je pauze in je werkkleding een broodje halen zonder kapje.
     

Deel Deze Pagina