Ik zou zeggen dat dat ligt aan hoe je het uit wil spreken, wil je Ma-thijs als uitspraak dan zou ik dus voor 1 t gaan en wil je Mat-thijs als uitspraak dan zou ik voor 2 t's gaan.
Ik heb nog nooit van Matthijs met twee t's gehoord, en daarom is mathijs voor mij meer voor de hand liggend. maar ik ben het zeker met bovenstaande eens wat betreft de uitspraak... succes met kiezen
Ik vind Matthijs mooier staan.. Maar degene die ik ken met die naam spreek je ook uit als Mat-thijs.. Mathijs zou ik uitspreken als Ma-thijs.. Maar ik vind ook dat het hoort met 2 t's.. Met 1 heb ik eigenlijk nog nooit gezien.. Staat niet af voor mijn gevoel
Matthijs natuurlijk met 2 -t. Zie onderschrift hihi. Was voor ons geen discussie. 1 t staat stom vinden wij en wat betreft uitspraak doet t ook weinig tot niets. Het lijkt voor mij niet af met 1 t en ken het ook niet met 1 t.
M'n neefje heet Matthijs, en ze hebben juist voor de dubbel t gekozen vanwege de uitspraak. Is van m'n schoonzus, en m'n schoonouders riepen al gelijk Maaathijs, overdreven lange a zeg maar. Schoonzus riep gelijk, tis dubbel t, dus het is mátthijs, met een korte a. (Nou spreken m'n schoonouders alles altijd wat vreemd uit hoor, die roepen bij Canada niet gewoon Canada (met 3 korte atjes) maar Caanaadaa.... Dus... Voor de uitspraak zou ik nadenken over de extra t of niet.